iltasyazilim
FD Üye
Kurbağa yemek yemek caiz midir?
Bir hekim Peygamberimize kurbağadan elde edilen bir ilacın hükmünü sorduğunda Peygamberimiz kurbağanın öldürülmesini yasaklamıştır (Ahmed b Hanbel, 3453; Ebu Davud, Tıp, 11; Nesai, Sayd, 36; İbn Mace, Sayd, 10)
Başka bir hadiste Peygamberimiz pis (habîs) farzedilen şeylerin hap olarak kullanılmasını yasaklamıştır (Ebu Davud, Tıb, 11, Edeb, 165)
Bu iki hadisi birlikte değerlendirdiğimiz vakit Peygamberimizin kurbağayı habîs gördüğü anlaşılmaktadır Kur ’anı Kerim ’de ise Allahu Teala yalnızca pak (tayyib) olanları yeme emri vermiştir “Ey iman edenler! Size verdiğimiz rızıkların temiz tayyib olanlarından yiyin, eğer siz yalnız Allah ’a kulluk ediyorsanız O ’na şükredin (Bakara, 2172 ) (Öteki ayetler için bkz: Bakara, 2168; Mâide, 588; Enfâl, 869; Nahl, 16114; Tâhâ, 2081; Mu ’minûn, 2351)
Bir başka ayette ise Peygamberimiz hakkında “…o Peygamber onlara iyiliği emreder, onları kötülükten meneder, onlara temiz şeyleri helâl, pis şeyleri haram kılar… (A ’raf, 7157) buyurmuştur
Bu deliller ışığında kurbağanın habîs (kirli) olduğu dolayısıyla yenilmesinin caiz olmadığı anlaşılmaktadır Nitekim Maliki mezhebi hariç öteki mezhepler de kurbağanın öldürülmesini yasaklayan hadisi delil alarak kurbağa yemeyi caiz görmezler Maliki mezhebi ise –yarasa hariç Kur ’lahza ’da açıklanmış haram yiyeceklerin dışarıya hiçbir yiyeceği haram kabul etmez Tâbiûn ulemasından Şa ’bi (ö 103 h) de “ailem eğer kurbağa yeselerdi ben de onlara yedirirdim diyerek kurbağayı haram görmediğini belirtmiştir (Buhari, Zebaih, 12) *
Bir hekim Peygamberimize kurbağadan elde edilen bir ilacın hükmünü sorduğunda Peygamberimiz kurbağanın öldürülmesini yasaklamıştır (Ahmed b Hanbel, 3453; Ebu Davud, Tıp, 11; Nesai, Sayd, 36; İbn Mace, Sayd, 10)
Başka bir hadiste Peygamberimiz pis (habîs) farzedilen şeylerin hap olarak kullanılmasını yasaklamıştır (Ebu Davud, Tıb, 11, Edeb, 165)
Bu iki hadisi birlikte değerlendirdiğimiz vakit Peygamberimizin kurbağayı habîs gördüğü anlaşılmaktadır Kur ’anı Kerim ’de ise Allahu Teala yalnızca pak (tayyib) olanları yeme emri vermiştir “Ey iman edenler! Size verdiğimiz rızıkların temiz tayyib olanlarından yiyin, eğer siz yalnız Allah ’a kulluk ediyorsanız O ’na şükredin (Bakara, 2172 ) (Öteki ayetler için bkz: Bakara, 2168; Mâide, 588; Enfâl, 869; Nahl, 16114; Tâhâ, 2081; Mu ’minûn, 2351)
Bir başka ayette ise Peygamberimiz hakkında “…o Peygamber onlara iyiliği emreder, onları kötülükten meneder, onlara temiz şeyleri helâl, pis şeyleri haram kılar… (A ’raf, 7157) buyurmuştur
Bu deliller ışığında kurbağanın habîs (kirli) olduğu dolayısıyla yenilmesinin caiz olmadığı anlaşılmaktadır Nitekim Maliki mezhebi hariç öteki mezhepler de kurbağanın öldürülmesini yasaklayan hadisi delil alarak kurbağa yemeyi caiz görmezler Maliki mezhebi ise –yarasa hariç Kur ’lahza ’da açıklanmış haram yiyeceklerin dışarıya hiçbir yiyeceği haram kabul etmez Tâbiûn ulemasından Şa ’bi (ö 103 h) de “ailem eğer kurbağa yeselerdi ben de onlara yedirirdim diyerek kurbağayı haram görmediğini belirtmiştir (Buhari, Zebaih, 12) *