iltasyazilim
FD Üye
Zekat nasıl verilir
zekat hakkında bilgi
1 Asıl babaya, dedeye, büyük anneye, evlada, toruna, hanıma ve kâfire zekât verilmez Yoksul elde etmek şartıyla geline, damada, kayınvalideye, kayınpedere, kayınbiradere, üvey çocuğa zekât verilir Kardeş, hala, amca, dayı, teyze gibi akrabaya zekât devretmek, daha fazla sevab olur
2 Kadın, borçlu ve yoksul olan kocasına zekât verebilir
3 Hayır kurumlarına zekât verilmez Müctehid imamların hiçbirisi, hayır kurumlarına zekât verileceğini bildirmemiş ve bu konuda icma hâsıl olmuştur Sonradan gelen âlimlerin sözleri, icmayı bozamaz
4 Hadisi şerifte, (İlim öğrenmekte olanın 40 yıllık nafakası olsa da, buna zekât vermek caizdir) buyuruldu Din bilgilerini öğrenmekte ve öğretmekte olanlar yani işi, mesleği bu olanlar, zengin olsalar bile, çalışıp kazanmaya vakitleri olmadığı için zekât alabilirler
5 Babası zenginse, ufak çocuğuna zekât verilmez Babası fakirse, yoksul olan büyük ya da ufak çocuğa zekât verilir Deliye de, fakirse zekât verilir Çocuğa, deliye verilecek zekât, babasına ya da velisi olan akrabasına ya da vasisine verilir Zengin birisinin ufak oğluna, fakir olsa da zekât verilmez, ama zenginin büyük çocuğuna, zenginin hanımına veya zenginin babasına fakirseler verebilir Burada büyük çağrıda bulunmak us baliğ olmuş demektir Minik ise, az önce zihin baliğ olmamış demektir
6 Peygamber efendimizin soyundan gelen seyyidlere ve şeriflere bir zamanlar zekât verilmezdi Günümüzde, bunlara zekât verilir (Dürri Yekta)
Zekât nasıl verilir
1 Gayrimüslime, zekât da, sadaka da verilmez Zimmi, İslam devleti uyruğunda olan, gayrimüslim vatandaş demektir Zimmi varken, zimmiye zekât hariç, fitre, kefaret, nezir adak ve sadaka verilirdi Bugün, dünyada zimmi yoktur
2 Zekât verilecek kimseyi çözümlemek gerekir, zan üzerine zekât verilmez Zengine veya Müslüman olmayana zekât saptamak sahih değildir Fakat zekât verecek kimseyi araştırarak, zekâtını verdikten sonradan, bunun varlıklı ya da zekât verilmesi caiz olmayan biri olduğu anlaşılsa zararı olmaz Yani zekâtı sahihtir Rastgele yok, araştırarak verdiği için tekrar vermek gerekmez
3 Zekât verirken, salih akrabaları seçmek gerekir, çünkü zekâtı, salih olan fakir akrabaya saptamak daha sevabdır Hadisi şerifte, (Fakir akrabası varken, başkalarına verilen zekâtı, Allahü teâlâ kabul etmez) buyuruldu Yani zekât borcundan kurtulursa da, zekâttan hâsıl olan büyük sevaba kavuşamaz
4 Fakire bahşedilen altın, onu varlıklı edecek değin fazla olmamalı Borçsuz fakire nisap miktarı veya daha çok zekât tahsis etmek, mekruh olur 10 gr altın dek borcu varsa, 100 gr altını alması mekruh olmaz
5 Zekât verirken, zekât çağrıda bulunmak gerekmez Hediye dense de caizdir
6 Bir jurnal yiyeceği olanın, zekât veya sadaka istemesi haramdır, ama gönülsüzce bahşedilen sadakayı, zekâtı alması caizdir Zekâtı mümkünse, salih olan muhtaçlara vermeli
7 Fakire zekât için altın verip, yeniden onu ucuza satın olmak mekruhtur
8 Fakirdeki alacağı zekâta saymak caiz olmaz Fakirde alacağı olan zengin, fakire borç senedini verip, (Alacağımı zekât olarak sana verdim Sen de borcuna karşılık kabul et) dese, fakir de kabul etse, zengin zekâtını vermiş olmaz, çünkü zekât, borç senedi vermekle, razı olmakla verilmiş olmaz Fakat mülk teslim etmekle verilmiş olur Bu zenginin zekâtını fakire vermesi, fakirin de, aldıktan sonra, baştan zengine geri vererek borcunu ödemesi gerekir
9 Konut kirasını ödeyemeyen yoksul kiracıya, mülk sahibi kirayı almadan bağışlasa, bu para zekât yerine geçmez, sadaka olur (Reddülmuhtar)
10 Fakirde alacağı olan, fakirin, borcunu vereceğine güvenemiyorsa, güvendiği birini fakire göstererek, (Zekâtını olmak ve borcunu ödemek için, bunu delege yap) der Zekâtı bu vekile verir Delege de, zengine geri vererek, fakirin borcunu öder Böylece hem zekât verilmiş olur, hem de fakirin borcu ödenmiş olur *
zekat hakkında bilgi
1 Asıl babaya, dedeye, büyük anneye, evlada, toruna, hanıma ve kâfire zekât verilmez Yoksul elde etmek şartıyla geline, damada, kayınvalideye, kayınpedere, kayınbiradere, üvey çocuğa zekât verilir Kardeş, hala, amca, dayı, teyze gibi akrabaya zekât devretmek, daha fazla sevab olur
2 Kadın, borçlu ve yoksul olan kocasına zekât verebilir
3 Hayır kurumlarına zekât verilmez Müctehid imamların hiçbirisi, hayır kurumlarına zekât verileceğini bildirmemiş ve bu konuda icma hâsıl olmuştur Sonradan gelen âlimlerin sözleri, icmayı bozamaz
4 Hadisi şerifte, (İlim öğrenmekte olanın 40 yıllık nafakası olsa da, buna zekât vermek caizdir) buyuruldu Din bilgilerini öğrenmekte ve öğretmekte olanlar yani işi, mesleği bu olanlar, zengin olsalar bile, çalışıp kazanmaya vakitleri olmadığı için zekât alabilirler
5 Babası zenginse, ufak çocuğuna zekât verilmez Babası fakirse, yoksul olan büyük ya da ufak çocuğa zekât verilir Deliye de, fakirse zekât verilir Çocuğa, deliye verilecek zekât, babasına ya da velisi olan akrabasına ya da vasisine verilir Zengin birisinin ufak oğluna, fakir olsa da zekât verilmez, ama zenginin büyük çocuğuna, zenginin hanımına veya zenginin babasına fakirseler verebilir Burada büyük çağrıda bulunmak us baliğ olmuş demektir Minik ise, az önce zihin baliğ olmamış demektir
6 Peygamber efendimizin soyundan gelen seyyidlere ve şeriflere bir zamanlar zekât verilmezdi Günümüzde, bunlara zekât verilir (Dürri Yekta)
Zekât nasıl verilir
1 Gayrimüslime, zekât da, sadaka da verilmez Zimmi, İslam devleti uyruğunda olan, gayrimüslim vatandaş demektir Zimmi varken, zimmiye zekât hariç, fitre, kefaret, nezir adak ve sadaka verilirdi Bugün, dünyada zimmi yoktur
2 Zekât verilecek kimseyi çözümlemek gerekir, zan üzerine zekât verilmez Zengine veya Müslüman olmayana zekât saptamak sahih değildir Fakat zekât verecek kimseyi araştırarak, zekâtını verdikten sonradan, bunun varlıklı ya da zekât verilmesi caiz olmayan biri olduğu anlaşılsa zararı olmaz Yani zekâtı sahihtir Rastgele yok, araştırarak verdiği için tekrar vermek gerekmez
3 Zekât verirken, salih akrabaları seçmek gerekir, çünkü zekâtı, salih olan fakir akrabaya saptamak daha sevabdır Hadisi şerifte, (Fakir akrabası varken, başkalarına verilen zekâtı, Allahü teâlâ kabul etmez) buyuruldu Yani zekât borcundan kurtulursa da, zekâttan hâsıl olan büyük sevaba kavuşamaz
4 Fakire bahşedilen altın, onu varlıklı edecek değin fazla olmamalı Borçsuz fakire nisap miktarı veya daha çok zekât tahsis etmek, mekruh olur 10 gr altın dek borcu varsa, 100 gr altını alması mekruh olmaz
5 Zekât verirken, zekât çağrıda bulunmak gerekmez Hediye dense de caizdir
6 Bir jurnal yiyeceği olanın, zekât veya sadaka istemesi haramdır, ama gönülsüzce bahşedilen sadakayı, zekâtı alması caizdir Zekâtı mümkünse, salih olan muhtaçlara vermeli
7 Fakire zekât için altın verip, yeniden onu ucuza satın olmak mekruhtur
8 Fakirdeki alacağı zekâta saymak caiz olmaz Fakirde alacağı olan zengin, fakire borç senedini verip, (Alacağımı zekât olarak sana verdim Sen de borcuna karşılık kabul et) dese, fakir de kabul etse, zengin zekâtını vermiş olmaz, çünkü zekât, borç senedi vermekle, razı olmakla verilmiş olmaz Fakat mülk teslim etmekle verilmiş olur Bu zenginin zekâtını fakire vermesi, fakirin de, aldıktan sonra, baştan zengine geri vererek borcunu ödemesi gerekir
9 Konut kirasını ödeyemeyen yoksul kiracıya, mülk sahibi kirayı almadan bağışlasa, bu para zekât yerine geçmez, sadaka olur (Reddülmuhtar)
10 Fakirde alacağı olan, fakirin, borcunu vereceğine güvenemiyorsa, güvendiği birini fakire göstererek, (Zekâtını olmak ve borcunu ödemek için, bunu delege yap) der Zekâtı bu vekile verir Delege de, zengine geri vererek, fakirin borcunu öder Böylece hem zekât verilmiş olur, hem de fakirin borcu ödenmiş olur *