iltasyazilim
FD Üye
Yunus Emre'nin Hayat Felsefesi nedir
Yunus Emrenin Dünya Görüşü hakkında bilgi
Yunus Emre, çeşitli görüşlerini, eserlerinde ortaya koymuştur Bilim, data, gerçek, Allah, vefat, aşk gibi konularda ama düşüncelerini bir potada eritmiştir Ermişler aşamasına gelmek ve olgun insan olmak için çalışmış, sonunda da en yüksek manevi makama ulaşmıştır
Yunus ’un öğütlediği töre, mistik ve gerçek hayatın gerekli kıldığı cefa ve aşktır İnsan, ateş, hava, su ve toprak elde etmek üzere dört öğeden oluşur Bu dört öğe, can ile birleşerek birlik ve asillik kaynağı olur
Yunus, körü körüne kaderci anlayışa karşısında çıkar Onda yaşamın coşkusu ve sevinci görülür Ona göre insan, kesintisiz bir başkalaşım içindedir ve buna baştan doğma denilmektedir Ölmek de bir bakıma baştan doğmaktır Vefat Etmek ve böylece sonsuzda yaşamak “mukadder olduğuna kadar, yaşadığı sürece yardımcı işler yerine getirmek; eserler adamak gerekir Ömür, yeryüzünde yaşamak, bu amacın gerçekleştirilmesi için bir araçtır
Mevlana gibi Yunus da insana tartma verir Din, tarikat, görünüşte farklı olan yollardır Hepsinin amacı iyi insan elde etmek ve insanlık hedefine ulaşmaktır Yunus doğrusu, her insanın bir hedefi olduğu inancındadır Doğduğunda da bir takım yüce değerler taşır insan… yaşamı baştan başa toplum onu zorlama altında miktar ve kendi istediği yöne götürür Bu baskıdan kurtulup bağımsızlık elde etmek, ancak “tarikat ile olur *
Yunus Emrenin Dünya Görüşü hakkında bilgi
Yunus Emre, çeşitli görüşlerini, eserlerinde ortaya koymuştur Bilim, data, gerçek, Allah, vefat, aşk gibi konularda ama düşüncelerini bir potada eritmiştir Ermişler aşamasına gelmek ve olgun insan olmak için çalışmış, sonunda da en yüksek manevi makama ulaşmıştır
Yunus ’un öğütlediği töre, mistik ve gerçek hayatın gerekli kıldığı cefa ve aşktır İnsan, ateş, hava, su ve toprak elde etmek üzere dört öğeden oluşur Bu dört öğe, can ile birleşerek birlik ve asillik kaynağı olur
Yunus, körü körüne kaderci anlayışa karşısında çıkar Onda yaşamın coşkusu ve sevinci görülür Ona göre insan, kesintisiz bir başkalaşım içindedir ve buna baştan doğma denilmektedir Ölmek de bir bakıma baştan doğmaktır Vefat Etmek ve böylece sonsuzda yaşamak “mukadder olduğuna kadar, yaşadığı sürece yardımcı işler yerine getirmek; eserler adamak gerekir Ömür, yeryüzünde yaşamak, bu amacın gerçekleştirilmesi için bir araçtır
Mevlana gibi Yunus da insana tartma verir Din, tarikat, görünüşte farklı olan yollardır Hepsinin amacı iyi insan elde etmek ve insanlık hedefine ulaşmaktır Yunus doğrusu, her insanın bir hedefi olduğu inancındadır Doğduğunda da bir takım yüce değerler taşır insan… yaşamı baştan başa toplum onu zorlama altında miktar ve kendi istediği yöne götürür Bu baskıdan kurtulup bağımsızlık elde etmek, ancak “tarikat ile olur *