iltasyazilim
FD Üye
Türklerin Ürettiği Araba
İlk Türk Otomobili
Devir, Türkiye'nin Cemal Gürsel'in istek ve özel direktifi ile üretilen, ordunun binek otomobil ihtiyacını yerine getirmek amacı da güden, birincil yerli ve süratli imal hedefiyle başlanan araba projesidir Dönemin rakamlarıyla 1400000 TL'ye mâlolmuş ve 45 ay gibi kısa bir süre içinde proje tamamlanmıştır
Teknik Ekip Makina Yüksek Mühendisi Devlet Demiryolları Fabrikaları Genel Müdür Yardımcısı Muhakkak Bozoğlu başkanlığında, Devlet Demiryolları Fabrikaları ve Cer Dairelerinin yönetici ve mühendislerinden oluşan bir teknik ekip ve çalışma mekanı olarak da Eskişehir Demiryol Fabrikaları'nda dökümhane olarak yapılıp kullanılmayan bir bina seçilmiştir
Araba dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'i Cumhuriyet bayramına götürerek hem tanıtımını ayrıca birincil vazifesini gerçekleştirecek iken benzinin bitmesi nedeniyle sadece 100 metre gidebilmiştir Cemal Gürsel göre Garp kafasıyla otomobil yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttukmizahi tabirine de konu olmuştur
Tasarım ve üretim Motor modeli eski bir 6 silindir Chevrolet motorundan degistirmedir İki silindiri kesilip dört silindire kesilmiş, daha sonrada bundan kalıp yaparak uretilen yerli yapim diger motorlar yapilan arabalara monte edilmiştir
İki farkli renk otomobil götürülmüştür Bej renk Devir ve Siyah (Makam Arabulucu modeli) Ihtilal Siyah olana Cemal Gürsel bindirilmiş ve 100 metre gidebilmiştir Geçen sürede Bej renkli olanın benzin ihtiyacı karşılanıp, Cemal Gürsel siyahtan indirilerek Bej renkliye bindirilmiş ve o gün belirlenen bütün güzergahları ve izleyen gunlerdeki makam otosu görevlerini başarıyla tamamlamışlardır *
İlk Türk Otomobili
Devir, Türkiye'nin Cemal Gürsel'in istek ve özel direktifi ile üretilen, ordunun binek otomobil ihtiyacını yerine getirmek amacı da güden, birincil yerli ve süratli imal hedefiyle başlanan araba projesidir Dönemin rakamlarıyla 1400000 TL'ye mâlolmuş ve 45 ay gibi kısa bir süre içinde proje tamamlanmıştır
Teknik Ekip Makina Yüksek Mühendisi Devlet Demiryolları Fabrikaları Genel Müdür Yardımcısı Muhakkak Bozoğlu başkanlığında, Devlet Demiryolları Fabrikaları ve Cer Dairelerinin yönetici ve mühendislerinden oluşan bir teknik ekip ve çalışma mekanı olarak da Eskişehir Demiryol Fabrikaları'nda dökümhane olarak yapılıp kullanılmayan bir bina seçilmiştir
Araba dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'i Cumhuriyet bayramına götürerek hem tanıtımını ayrıca birincil vazifesini gerçekleştirecek iken benzinin bitmesi nedeniyle sadece 100 metre gidebilmiştir Cemal Gürsel göre Garp kafasıyla otomobil yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttukmizahi tabirine de konu olmuştur
Tasarım ve üretim Motor modeli eski bir 6 silindir Chevrolet motorundan degistirmedir İki silindiri kesilip dört silindire kesilmiş, daha sonrada bundan kalıp yaparak uretilen yerli yapim diger motorlar yapilan arabalara monte edilmiştir
İki farkli renk otomobil götürülmüştür Bej renk Devir ve Siyah (Makam Arabulucu modeli) Ihtilal Siyah olana Cemal Gürsel bindirilmiş ve 100 metre gidebilmiştir Geçen sürede Bej renkli olanın benzin ihtiyacı karşılanıp, Cemal Gürsel siyahtan indirilerek Bej renkliye bindirilmiş ve o gün belirlenen bütün güzergahları ve izleyen gunlerdeki makam otosu görevlerini başarıyla tamamlamışlardır *