Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Toplam Kalite Yönetimi (TKY) Nedir?

Toplam Kalite Yönetimi (TKY) Nedir?
0
211

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Tarihçe: Toplam Kalite Yönetimi (TKY), birinci dünya savaşı döneminde*geliştirilmeye*başlanmıştır Birinci dünya savaşı esnasında nitel olarak fazla fazla üretimin yapılması ile birlikte mahsul kalitesi düşmüştür
Bu durumu onarmak nedeniyle imal sırasında, ürünlerin niceliğini gözetleyen kalite denetçiliği ortaya çıkmıştır Birinci dünya savaşı ardından kalite denetçilerinin imal sektörü için çok yaygınlaşmaya başlaması ile birlikte, Dr W Edwards Deming İstatistiksel Kalite Denetim (İKK) teorisini ortaya atmıştır İKK teorisine kadar imal prosesindeki herhangi bir değişim, son ürüne yansıyacaktı Bu Vesile Ile, meydana çıkan her ürünün denetlenemediği durumlarda, misal bir ürün seçilip onun üzerinden kalite kontrolü yapılıyordu
İkinci dünya savaşı ardından, Japonya ’da üretilen endüstriyel ürünlerdeki kalitesiz nedeni ile, Japon Bilim ve Mühendisler Birliği, mühendislerini eğitmesi için Dr Deming ’i çağırmıştır 1950 ’li yıllarda bundan böyle kalite yoklama Japon imal sisteminin kayda değer bir parçası haline gelmişti 1970 ’yıllar ile birlikte toplam kalite tartışılmaya başlandı ve kalite sistemi organizasyon bünyesinde bulunan, müdüründen işçisine kadar herkese benimsetilmeye başlandı Sonraki on yılda Japon şirketlerinin olumlu sonuçları neticesinde Toplam Kalite Yönetimi diğer ülkelere de yayılmaya başladı
Prensibi: TKY, ürün ya da servis kalitesini var olan geribildirimler ışığında, kesintisiz düzeltmelerle artırmaya karşın, fazla kapsamlı ve planlı bir organizasyonel idare anlayışıdır Bu sisteme göre bir sistemi en iyi ülkü getirecek olanlar, sistemin içinde bulunanlardır TKY gereklilikleri ISO 9000 (International Organization for Standardization) serisi gibi yayımlanmış standartlarda belirtilir Toplam Kalite Yönetimi, başlangıcında imalat sektörü için hazır olsa da, turizm sektörü, ilaç sektörü, taşımacılık sektörü gibi akla gelebilecek her alana uygulanabilmektedir
*TKY ’nin temel stratejileri aşağıdaki gibi sıralanabilir;
* 1Idari ve operasyonel proseslerde mükemmeliyetlik
* 2İşin her alanında sürekli gelişim kültürü
* 3Kalite artışının sonuçlarının hem giderlerde azalma ayrıca karlılık artışı sağlayacağı anlayışını kabul etme
* 4Tedarikçiler ve müşteriler ile iletişim halinde olma
* 5Herif odaklı egzersiz
* 6Takım çalışmasını özendirme
Kalitenin efektif artması için, TKY ’nin firmanın en üst yetkilisinden en daha aşağı çalışanına kadar herkesçe benimsenmiş olması gerekir Toplam Kalite Idare Sistemi, bir şirketin idare, iletişim, dağılma, imal, satış vb tüm departmanlarını kapsamaktadır Şirkete tabi tüm birimlerdeki personelin kaliteyi geliştirmekten sorumlu olduğu varsayılır Bu bununla beraber sorunları çözme konusunda tüm çalışanların becerilerini tatmin edici görmek olarak anlaşılması mümkün
Masrafı: Günümüzde çoğu şirket, TKY ’ne geçişin getirdiği masrafı, ürettiği katma değerden fazla olduğunu düşünmektedir Ancak yapılan birçok araştırmaya göre, direk veya dolambaçlı yoldan ortaya çıkan kalite problemlerinin maliyeti, TKY ’ni başvuru maliyetinden fazla daha fazladır Buna rağmen birçok şirket TKY felsefesi yerine kalitesiz nedeni ile standartlara uymayan ürün veya hizmet bedelini ödemeyi seçmektedir
Bilhassa alıcı bilincinin arttığı gelişmiş ülkelerde ve pazarda rekabetin etken olduğu sektörlerde TKY bundan böyle bir zorunluluk haline gelmiştir Çünkü alıcılar hizmet veya mahsul satın aldıklarında, sadece ürün fiyatına yok, aynı zamanda kalitesine de uyarı etmektedirler Bazı gelişmiş ülkelerde, açıklanmış standartlara uymayan ürün veya hizmetler, çeşitli yayınlama organlarında açıklanarak, alıcıları öbür marka tercihlerine yöneltmektedir Alıcı kaybına uğramak istemeyen firmalar da TKY ’ne geçiş yaparak önlemlerini almakta, birçoğu ISO 9000 gibi standartlar çerçevesinde onaylanarak müşterilerine kaliteli mahsul veya hizmet sunmaktadırlar
Litaratür:
EFQM (Europen Foundation of Quality Management)
 

Similar threads

Eğitim ve Kalite Yönetimi Bütün Örgütler içinde bulundukları çevre kadar etkilenmektedir Eğitim Örgütleri de içinde bulundukları çevreyi etkilemekte ve yeniden bu çevre tarafından da etkilenmektedirler Toplumun şekillenmesinde rol oynayan eğitim kurumlarının bir tamlık ve beraberlik içinde...
Cevaplar
0
Görüntüleme
58
Kalite üzerine kısa ve öz Sözler kalite ile ilgili sözler kalite ile ilgili kısa ve öz sözler kaliteyle güzel sloganlar “Kayda Değer olan kantite değil, kalitedir Lucius Annaeus Seneca “Mükemmeliyet kantiteye yok,kaliteye bağlıdır Baltasar Gracian y Morales “Kalite katiyen bir rastlantı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
71
Orman ÜrÜnlerİ EndÜstrİsİnde Iso Standartlari Ve Yönetim Kalİtesİ ORMAN ÜRÜNLERİ ENDÜSTRİSİNDE ISO STANDARTLARI VE IDARE KALİTESİ İÇİNDEKİLER 1 ORMAN ÜRÜNLERİ ENDÜSTRİSİNDE ISO STANDARTLARI VE YÖNETIM KALİTESİ 1 11Kalite Kavramının Tanımı ve Tarihsel Gelişimi 1 111 Kalite Kavramının Tanımı 1...
Cevaplar
0
Görüntüleme
62
Üretim Tasarlama ve Kontrol (ÜPK), üretilecek ürünü vermek, imal için ekipman gereksinimini vermek ve ürünlerin istenen kalite ve maliyette istenen sürede, dürüst zamanlarda ve istenen miktarlarda oluşumunu sağlayacak çizelgeleme çalışmalarını yapmak gibi faaliyetlerden oluşan bir imal yönetimi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
232
ISO 9001:2000 Nedir? Artık tüketicilerden tutun işletme sahiplerine değin birçoğumuzun tanıdık olduğu bir kavram ISO 9001:2000 Fiilen ilk açıklanması gereken, ISO 9001:2000´in duvara asılıp yalnızca pazarlamada adı kullanılan, 300500 YTL´ye bir haftada zahmetsizce alınan bir evrak değil...
Cevaplar
0
Görüntüleme
56
858,518Konular
981,074Mesajlar
30,867Kullanıcılar
SZYMANSK1Son üye
Üst Alt