iltasyazilim
FD Üye
Saltık Realite Ne Aramak Hakkında Veri
Objektif gerçekliğin tam ve değişmez bilgisi…
Realite, nesnel realite üzerinde edindiğimiz bilgidir
Eytişimsel özdekçi doktrin, hakikatın, eş deyişle tarafsız realite üzerinde edindiğimiz bilginin keza göreli, ayrıca de saltık iki ast taşıdığını saptamış ve açık seçik ortaya koymuştur
Realite görelidir; çünkü ayrıca objektif gerçekliği tamamiyle yansıtmaz, ayrıca de bilimsel gelişmeyle değişir ve yetkinleşir Gerçeklik saltıktır çünkü tamlığa ve yetkinliğe götürdüğü değişmeyen bir içerik taşır Saltık realite, göreli hakikatların bütünüdür Takriben (göreli) bilgiler, değişmeyen (saltık) bir içerik taşımasaydı bilim gelişmezdi Bilginin benzeyen deyişle hakikatın değişmekte olan yanı göreli olan yanı, gelişmekte olan yanı saltık yanıdır Nesnel hakikati bildiren insansal fikirler, bunu, bir kezde ve tamamen, koşulsuz ve saltık olarak mı dile getirirler, yoksa takriben ve göreli olarak mı dile getirirler? Bu sorunun karşılığı açıktır: takriben ve göreli olarak Ama şurası da hiçbir koşula yan olmaksızın doğrudur k, her bilimsel ideolojiye saltık bir gerçeklik tekabül eder Mesela evrende ışık adını verdiğimiz (veya evrim adını verdiğimiz N) somut bir vaka vardır bu, emin, hiç değişmeyecek ve bundan ötürü de saltık bir bilgidir Ama ışığın (ya da evrim teorisinin N) bilimsel bilgisi (optik) sürekli olarak değişmekte ve gelişmektedir, bundan ötürü de görelidir
Bilme süreci ebedi olduğu gibi, insanların bilme yeteneği de sonsuzdur İnsan düşüncesi, göreli hakikatların toplamı olan saltık hakikati, yapısı gereği bize vermeye yeteneklidir ve verir Bilimlerin her gelişme aşaması bu saltık hakiki toplamına yeni taneler ekler Nesnel hakikatin tarihsel gelişmesini yansıtan göreli ve saltık hakiki ulamları kuramı; her hakikatin saltık, son ve belirli, değişmeyen olduğunu ileri süren metafiziğin ve bütün bilginin göreli olduğunu ve bilime kuşkuyla bakmak gerektiğini ileri süren idealist göreciliğin bütün saçmalıklarını ortadan kaldırmıştır *
Objektif gerçekliğin tam ve değişmez bilgisi…
Realite, nesnel realite üzerinde edindiğimiz bilgidir
Eytişimsel özdekçi doktrin, hakikatın, eş deyişle tarafsız realite üzerinde edindiğimiz bilginin keza göreli, ayrıca de saltık iki ast taşıdığını saptamış ve açık seçik ortaya koymuştur
Realite görelidir; çünkü ayrıca objektif gerçekliği tamamiyle yansıtmaz, ayrıca de bilimsel gelişmeyle değişir ve yetkinleşir Gerçeklik saltıktır çünkü tamlığa ve yetkinliğe götürdüğü değişmeyen bir içerik taşır Saltık realite, göreli hakikatların bütünüdür Takriben (göreli) bilgiler, değişmeyen (saltık) bir içerik taşımasaydı bilim gelişmezdi Bilginin benzeyen deyişle hakikatın değişmekte olan yanı göreli olan yanı, gelişmekte olan yanı saltık yanıdır Nesnel hakikati bildiren insansal fikirler, bunu, bir kezde ve tamamen, koşulsuz ve saltık olarak mı dile getirirler, yoksa takriben ve göreli olarak mı dile getirirler? Bu sorunun karşılığı açıktır: takriben ve göreli olarak Ama şurası da hiçbir koşula yan olmaksızın doğrudur k, her bilimsel ideolojiye saltık bir gerçeklik tekabül eder Mesela evrende ışık adını verdiğimiz (veya evrim adını verdiğimiz N) somut bir vaka vardır bu, emin, hiç değişmeyecek ve bundan ötürü de saltık bir bilgidir Ama ışığın (ya da evrim teorisinin N) bilimsel bilgisi (optik) sürekli olarak değişmekte ve gelişmektedir, bundan ötürü de görelidir
Bilme süreci ebedi olduğu gibi, insanların bilme yeteneği de sonsuzdur İnsan düşüncesi, göreli hakikatların toplamı olan saltık hakikati, yapısı gereği bize vermeye yeteneklidir ve verir Bilimlerin her gelişme aşaması bu saltık hakiki toplamına yeni taneler ekler Nesnel hakikatin tarihsel gelişmesini yansıtan göreli ve saltık hakiki ulamları kuramı; her hakikatin saltık, son ve belirli, değişmeyen olduğunu ileri süren metafiziğin ve bütün bilginin göreli olduğunu ve bilime kuşkuyla bakmak gerektiğini ileri süren idealist göreciliğin bütün saçmalıklarını ortadan kaldırmıştır *