iltasyazilim
FD Üye
Göreli Gerçeklik Nedir?
Saltık hakikati içeren yaklaşık gerçeklik
Aralarındaki fazla manâlı manâ farkına rağmen, göreli hakiki de denir Engels sonsuzca kavramak, sonsuza son çekmek olurder Hakiki sonsuzdur ve bu bakımdan saltıktır, bunun içindir fakat insan bilgisinde yansıyan gerçek defalarca takriben ve görelidir Data ve dolayısıyla bu bilginin kapsadığı reel hiçbir vakit tamamlanamaz, çünkü sonsuza dürüst ilerlemektedir İşte sonsuza dürüst ilerleyen bu hakiki zorunlu olarak görelidir Ne var ki her lahza azıcık daha sonsuza içten ilerleyen bu göreli hakiki saltık ve tarafsız bir içerik taşır Duyumlarımız, algılarımız, tasarımlarımız ve kavramlarımız bu saltıklığını da birlikte taşıyan göreli hakiki'i yansıtırlar Yansıttıklarının realite olduğunu da pratikle deneyerek anlarız Pratikten karşılık alamayan tasarımlar ve kavramlar hakiki değildirler Idealleştirme ve metafizik, pratikten kopmuş ve hayal âleminde başıboş bir serüvene atılmış bu realite olmayan tasarımlar ve kavramlarla meslek görür Buna karşısında eytişimsel özdekçiliğin ayırıcı niteliği, tasarımları ve kavramları daima pratikle denetlemesi ve gerçekle bağıntılı tutmasıdır Bunun içindir fakat eytişimsel özdekçilik, hayalperest ve uydurmacı değil, tamamen gerçekçidir Pratikten karşılık alan, benzeyen deyişle doğada karşılığı yer alan göreli bilgisel gerçeklerimiz, saltığın doğrultusunda demektir saltığın doğrultusunda bulunmasalardı pratikten karşılık alamazlardı Örneğin fizikte çekim konusunu önce Galile, sonra Newton, sonradan da Einstein açıkladı Bu açıklamalardan herkes, bir sonraki açıklamayla daha genişleyip ilerlediğinden, göreliydi Ama herkes saltıklığını da içermişti, çünkü pratikten karşılık almış ve insanların büyük çapta işlerine yaramıştı Her işe yarayacak olan saltık bilgisel gerçeğin doğrultusundadır ve onu içererek birlikte taşımaktadır Einstein'ın açıklaması da, daha sonra yapılacak açıklamalara tarafından göreli bir açıklamadır Çünkü, bu açıklamayla bu konu bitti ve tamamlandıçağırmak sonsuza son çekmek oluroysa, bu da fakat, idealizmin uydurabileceği bir mucize olur Göreli reel'le saltık reel'in bu koparılamaz bağımlılığı, eytişimsel özdekçiliğin özüdür *
Saltık hakikati içeren yaklaşık gerçeklik
Aralarındaki fazla manâlı manâ farkına rağmen, göreli hakiki de denir Engels sonsuzca kavramak, sonsuza son çekmek olurder Hakiki sonsuzdur ve bu bakımdan saltıktır, bunun içindir fakat insan bilgisinde yansıyan gerçek defalarca takriben ve görelidir Data ve dolayısıyla bu bilginin kapsadığı reel hiçbir vakit tamamlanamaz, çünkü sonsuza dürüst ilerlemektedir İşte sonsuza dürüst ilerleyen bu hakiki zorunlu olarak görelidir Ne var ki her lahza azıcık daha sonsuza içten ilerleyen bu göreli hakiki saltık ve tarafsız bir içerik taşır Duyumlarımız, algılarımız, tasarımlarımız ve kavramlarımız bu saltıklığını da birlikte taşıyan göreli hakiki'i yansıtırlar Yansıttıklarının realite olduğunu da pratikle deneyerek anlarız Pratikten karşılık alamayan tasarımlar ve kavramlar hakiki değildirler Idealleştirme ve metafizik, pratikten kopmuş ve hayal âleminde başıboş bir serüvene atılmış bu realite olmayan tasarımlar ve kavramlarla meslek görür Buna karşısında eytişimsel özdekçiliğin ayırıcı niteliği, tasarımları ve kavramları daima pratikle denetlemesi ve gerçekle bağıntılı tutmasıdır Bunun içindir fakat eytişimsel özdekçilik, hayalperest ve uydurmacı değil, tamamen gerçekçidir Pratikten karşılık alan, benzeyen deyişle doğada karşılığı yer alan göreli bilgisel gerçeklerimiz, saltığın doğrultusunda demektir saltığın doğrultusunda bulunmasalardı pratikten karşılık alamazlardı Örneğin fizikte çekim konusunu önce Galile, sonra Newton, sonradan da Einstein açıkladı Bu açıklamalardan herkes, bir sonraki açıklamayla daha genişleyip ilerlediğinden, göreliydi Ama herkes saltıklığını da içermişti, çünkü pratikten karşılık almış ve insanların büyük çapta işlerine yaramıştı Her işe yarayacak olan saltık bilgisel gerçeğin doğrultusundadır ve onu içererek birlikte taşımaktadır Einstein'ın açıklaması da, daha sonra yapılacak açıklamalara tarafından göreli bir açıklamadır Çünkü, bu açıklamayla bu konu bitti ve tamamlandıçağırmak sonsuza son çekmek oluroysa, bu da fakat, idealizmin uydurabileceği bir mucize olur Göreli reel'le saltık reel'in bu koparılamaz bağımlılığı, eytişimsel özdekçiliğin özüdür *