Reklam Nerelere Verilir?
Reklam ya da kampanyalarının en onemli aşamalarından biri ortamının secimidir Reklam ortamları mesaj ile hedef kitlenin buluştuğu yerdir Bu noktada yapılacak yanlış bir secim mesajın hedef kitle dışındaki kişilere ulaşması anlamına gelmektedir Bu da icin yapılan butun calışmaların ve harcamaların boşa gitmesi anlamına gelmektedir
Genel olarak verilen yerler şoyle sıralanabilir;
Basılı Reklam Ortamları:
Gazete Dergi El ilanı Katalog Broşur
Yayın Yapan Reklam Ortamları:
Radyo Televizyon
Diğer Ortamlar:
Elektronik ortamlar (CDrom, multimedya, internet, vb) Fuarlar Acık hava aracları
a) Yol panoları (Billboard)
b) Duvar ve catı reklamları
c) Otobus, tren, vapur, taksi gibi toplu taşıma araclarının ici ve dışına konan reklamlar
d) Standlarda, duraklarda, iskele, istasyon, havaalanı vb Mekanlarda yer alan reklamalar
e) Afişler
f) Eskavizyon
g) Doğrudan postalama
h) Sinema
i) Satış yeri malzemeleri
Sonuc olarak; hedef tuketici uzerinde oncelikle belli bir etki yaratıp onu satışa teşvik etmeyi amaclayan reklam, gerek uretici firmalar gerekse de biz tuketiciler acısından oldukca onemli bir olgu olarak hayatımızın icine girmiştir Hayatımızın icinde yer alan bu kavrama daha doğru ve daha dikkatli bir gozle bakmakta yarar var
Reklam ya da kampanyalarının en onemli aşamalarından biri ortamının secimidir Reklam ortamları mesaj ile hedef kitlenin buluştuğu yerdir Bu noktada yapılacak yanlış bir secim mesajın hedef kitle dışındaki kişilere ulaşması anlamına gelmektedir Bu da icin yapılan butun calışmaların ve harcamaların boşa gitmesi anlamına gelmektedir
Genel olarak verilen yerler şoyle sıralanabilir;
Basılı Reklam Ortamları:
Gazete Dergi El ilanı Katalog Broşur
Yayın Yapan Reklam Ortamları:
Radyo Televizyon
Diğer Ortamlar:
Elektronik ortamlar (CDrom, multimedya, internet, vb) Fuarlar Acık hava aracları
a) Yol panoları (Billboard)
b) Duvar ve catı reklamları
c) Otobus, tren, vapur, taksi gibi toplu taşıma araclarının ici ve dışına konan reklamlar
d) Standlarda, duraklarda, iskele, istasyon, havaalanı vb Mekanlarda yer alan reklamalar
e) Afişler
f) Eskavizyon
g) Doğrudan postalama
h) Sinema
i) Satış yeri malzemeleri
Sonuc olarak; hedef tuketici uzerinde oncelikle belli bir etki yaratıp onu satışa teşvik etmeyi amaclayan reklam, gerek uretici firmalar gerekse de biz tuketiciler acısından oldukca onemli bir olgu olarak hayatımızın icine girmiştir Hayatımızın icinde yer alan bu kavrama daha doğru ve daha dikkatli bir gozle bakmakta yarar var