iltasyazilim
FD Üye
kaynak opr dr Münir Derman
Nübüvvet sülâle işi değildir
Resûlü Ekrem’den sonra nübüvvet, izni ilâhi ile “Velâyet şeklinde tecellî etmiştir
Fatıma’nın irtihalinden sonra Hz Ali’de muayyen miktarda, büyük velîlerde, Resûl’ün ruhaniyeti ile tecellî ederek görünür
Bu ruhanî görüntüden hissemend olabilen muhterem zevata VELÎ ismi verirler
Fakat VELÂYET makamı verilmez
Bunlarda velâyet makamı sızıntısı olan keramet vâki’ olabilir
Bu da derece derecedir
En bariz keramet velâyet makamına sahib olanlarda görülür
Her devirde Velî vardır
Velâyet makamı da bugün kimdedir belli değildir
Gavsı Geylanî, Rifaî, Bedevî, Dissukî, Şabanı Velî, bunlarda velâyet makamı vardır
Şabanı Velî’den sonra belli değildir
Şabanı Velî’ye son demlerinde o zamanların velîleri ve müridan sormuşlar:
“Postu kime bırakıyorsunuz?
“Post sahibini bulur! buyurmuşlardır
RİSÂLET:
ALLAH’ın emirlerini bildirmek, nübüvvet, nebîliktir
Resûlü Ekrem’den sonra risâleti temsil edecek seçim ile olur
Devleti idare eden şahısdır
Ona halife derler
Nübüvvet halifeliği ise ALLAH tarafından verilir
Resûlü Ekrem’den sonra nübüvvet bitmiştir
Bunun ruhaniyeti devam eder
Ehli Beyt’e bağlı bir islâm ALLAH’ın emirlerini harfiyen yerine getirmek mecburiyetindedir
Aksi vârid değildir
Merduddur
Velâyet, nübüvvet, aynı nûrdandır
Enbiyanın vücudunda bu nûr tulûğ ettiği zaman nübüvvet denir
Ve enbiyaya bunun izharı farzdır
Mecburidir
Evliyânın vücudunda tülûğ ettiği zaman velâyet olur
Fakat bu gizlidir
Gizli tutulması farzdır
Eğer dışarı biraz çıkarsa o zaman bulunduğu memleketi terk icab eder
Bu gibi kimseler tasarruf sahibidir
Bugünkü asırda Muhiddin Arabî’nin ve Hacı Şabanı Velî’nin velâyeti devam etmektedir
Hacı Bektaşı Velî ve Hacı Bayramı Velî’nin velâyeti bitmiştir Ruhaniyetleri devam ediyor
Velâyetin bitmesi ve bazılarının devam etmesi büyük bir hikmettir
Hayatda iken velâyet sahibi olanda “Tasarruf mevcuttur
Mekân âleminden çekildiği zaman tasarrufu ancak ona kalben Rabıta kuranlara manen tasarruf edebilirler
Nübüvvet sülâle işi değildir
Resûlü Ekrem’den sonra nübüvvet, izni ilâhi ile “Velâyet şeklinde tecellî etmiştir
Fatıma’nın irtihalinden sonra Hz Ali’de muayyen miktarda, büyük velîlerde, Resûl’ün ruhaniyeti ile tecellî ederek görünür
Bu ruhanî görüntüden hissemend olabilen muhterem zevata VELÎ ismi verirler
Fakat VELÂYET makamı verilmez
Bunlarda velâyet makamı sızıntısı olan keramet vâki’ olabilir
Bu da derece derecedir
En bariz keramet velâyet makamına sahib olanlarda görülür
Her devirde Velî vardır
Velâyet makamı da bugün kimdedir belli değildir
Gavsı Geylanî, Rifaî, Bedevî, Dissukî, Şabanı Velî, bunlarda velâyet makamı vardır
Şabanı Velî’den sonra belli değildir
Şabanı Velî’ye son demlerinde o zamanların velîleri ve müridan sormuşlar:
“Postu kime bırakıyorsunuz?
“Post sahibini bulur! buyurmuşlardır
RİSÂLET:
ALLAH’ın emirlerini bildirmek, nübüvvet, nebîliktir
Resûlü Ekrem’den sonra risâleti temsil edecek seçim ile olur
Devleti idare eden şahısdır
Ona halife derler
Nübüvvet halifeliği ise ALLAH tarafından verilir
Resûlü Ekrem’den sonra nübüvvet bitmiştir
Bunun ruhaniyeti devam eder
Ehli Beyt’e bağlı bir islâm ALLAH’ın emirlerini harfiyen yerine getirmek mecburiyetindedir
Aksi vârid değildir
Merduddur
Velâyet, nübüvvet, aynı nûrdandır
Enbiyanın vücudunda bu nûr tulûğ ettiği zaman nübüvvet denir
Ve enbiyaya bunun izharı farzdır
Mecburidir
Evliyânın vücudunda tülûğ ettiği zaman velâyet olur
Fakat bu gizlidir
Gizli tutulması farzdır
Eğer dışarı biraz çıkarsa o zaman bulunduğu memleketi terk icab eder
Bu gibi kimseler tasarruf sahibidir
Bugünkü asırda Muhiddin Arabî’nin ve Hacı Şabanı Velî’nin velâyeti devam etmektedir
Hacı Bektaşı Velî ve Hacı Bayramı Velî’nin velâyeti bitmiştir Ruhaniyetleri devam ediyor
Velâyetin bitmesi ve bazılarının devam etmesi büyük bir hikmettir
Hayatda iken velâyet sahibi olanda “Tasarruf mevcuttur
Mekân âleminden çekildiği zaman tasarrufu ancak ona kalben Rabıta kuranlara manen tasarruf edebilirler