Kurtajın Dini Hukmu
Kurtajın Dini Yonu
Iskatı cenin, dollenme gercekleştikten sonra rahimde oluşan ceninin dış etki ve mudahale ile duşurulmesi; yani cocuk duşurme demektir Bu da iki şekilde olabilir Birincisi anne ve babanın rızasıyla gercekleşen kurtaj; ikincisi ise, darp, korkutma ve benzeri fiillerle cocuğun duşmesine sebep olmak şeklindeki, cenine karşı işlenen cinayetlerdir Hamile kadının karnındaki cocuğun duşmesine neden olan muessir fiilde, gurre denilen bir tazminat odenmesi gerekir (bk Gurre)
Ceninin dış etki ve mudahalelerle duşurulmesi, yani kurtaj, cok eski donemlerden beri dinin, ahlak ve hukukun tasvip etmediği bir davranıştır Yahudilik ve Hristiyanlıkta olduğu gibi İslam dininde de kurtaj caiz gorulmemiştir İnsanın yaşama hakkı, erkek spermi ile kadının yumurtasının birleşip dollenmenin başladığı andan itibaren Allah tarafından verilmiş temel bir haktır Artık bu safhadan itibaren annebaba da dahil hic kimsenin bu hakka mudahale etme hakkı yoktur
İslam alimleri, ruh uflendikten sonra cocuk duşurmenin veya aldırmanın haram olduğunda ittifak etmişlerdir Ancak, bazı fakihler 120 gunden veya 40 gunden once cocuğa ruh ufurulmediği icin kurtajın caiz olduğunu ileri surmuşlerdir Ancak gunumuzde tıb sahasındaki ulaşılan bilgiler gostermektedir ki, cenin dollenmeden itibaren bir canlılık ve butunluk kazanmakta, safha safha oluşum ve gelişimini tamamlayıp ilk birkac haftadan itibaren organları teşekkul etmektedir Hatta kalp atışlarının hissedildiği belirtilmektedir Bu nedenle, ceninin canlılığının, mahiyetini hicbir zaman kavrayamayacağımız ruhun uflenmesiyle aynı şey olduğunu ileri surerek kurtajın bu doneme kadar caiz olduğunu soylemek mumkun değildir Nitekim İslam hukukcularının coğunluğu da bu goruştedir
kaynak:diyanetgovtr
Kurtajın Dini Yonu
Iskatı cenin, dollenme gercekleştikten sonra rahimde oluşan ceninin dış etki ve mudahale ile duşurulmesi; yani cocuk duşurme demektir Bu da iki şekilde olabilir Birincisi anne ve babanın rızasıyla gercekleşen kurtaj; ikincisi ise, darp, korkutma ve benzeri fiillerle cocuğun duşmesine sebep olmak şeklindeki, cenine karşı işlenen cinayetlerdir Hamile kadının karnındaki cocuğun duşmesine neden olan muessir fiilde, gurre denilen bir tazminat odenmesi gerekir (bk Gurre)
Ceninin dış etki ve mudahalelerle duşurulmesi, yani kurtaj, cok eski donemlerden beri dinin, ahlak ve hukukun tasvip etmediği bir davranıştır Yahudilik ve Hristiyanlıkta olduğu gibi İslam dininde de kurtaj caiz gorulmemiştir İnsanın yaşama hakkı, erkek spermi ile kadının yumurtasının birleşip dollenmenin başladığı andan itibaren Allah tarafından verilmiş temel bir haktır Artık bu safhadan itibaren annebaba da dahil hic kimsenin bu hakka mudahale etme hakkı yoktur
İslam alimleri, ruh uflendikten sonra cocuk duşurmenin veya aldırmanın haram olduğunda ittifak etmişlerdir Ancak, bazı fakihler 120 gunden veya 40 gunden once cocuğa ruh ufurulmediği icin kurtajın caiz olduğunu ileri surmuşlerdir Ancak gunumuzde tıb sahasındaki ulaşılan bilgiler gostermektedir ki, cenin dollenmeden itibaren bir canlılık ve butunluk kazanmakta, safha safha oluşum ve gelişimini tamamlayıp ilk birkac haftadan itibaren organları teşekkul etmektedir Hatta kalp atışlarının hissedildiği belirtilmektedir Bu nedenle, ceninin canlılığının, mahiyetini hicbir zaman kavrayamayacağımız ruhun uflenmesiyle aynı şey olduğunu ileri surerek kurtajın bu doneme kadar caiz olduğunu soylemek mumkun değildir Nitekim İslam hukukcularının coğunluğu da bu goruştedir
kaynak:diyanetgovtr