Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Küfre sebep olan söz ve işler.

Küfre sebep olan söz ve işler.
0
136

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Küfre sebep olan söz ve işler

İbni Haceri Mekki hazretlerinin Zevacir isimli eseriyle, Hadika, Berika, Birgivi, Miftahül Cenne, Mektubatı Rabbani, Seadeti Ebediyye, İbni Abidin’den aldığımız, küfre düşüren söz ve işlerden bazıları şunlardır:
1 Allahü teâlâya layık olmayan şey söylemek Mesela bir kimse bir işi yaptığı halde, zaruretsiz (Allah biliyor ki yapmadım) demek Yahut, yapmadığı bir şey için, zaruretsiz (Allah biliyor ki yaptım) demek Böyle söylemek Allahü teâlâyı hâşâ cahillikle suçlamak olur
2 Allah akıllıdır, şuurludur, iyi düşünür demek, Onu yaratıklara benzetmek olur ki küfürdür
3 Peygamberleri küçültücü şey söylemek, onlarla alay etmek Mesela Hazreti Âdemi kastedip (İlk insan vahşi idi) demek Veya bir evliyayı peygamberden üstün bilmek Yahut peygamberin dediği doğru ise biz kurtulduk demek(Yalnız Kur'an), (Kur'andan başka kaynak tanımam), (Kur'andan başka kaynağa lüzum yok), (Peygamber postacıdır, vazifesi bitmiştir) gibi sözler de küfürdür
4 Peygamber efendimizden sonra başka bir Peygamberin geleceğini söylemek (İsa aleyhisselam gelecekse de, Peygamber olarak gelmeyecektir)
5 i küçültücü şey söylemek Mesela (Senin bakışın bana Azrail gibi geliyor) demek Yahut (Cebrail bile söylese inanmam) demek (Çocuklarınızı iyi yetiştirmezseniz, zebani olur) demek
6 İslam âlimlerinin sözlerini, fıkıh kitaplarını ve fetvalarını tazim etmesi gerekirken tahkir etmek Mesela (İmamı a'zamın kıyası hak değildir) demek Fetvayı yere çarpmak Hadis ve tefsir kitaplarını yere fırlatmak

7 Ahirette olacak şeylerle alay etmek Mesela (Ben Cenneti istemem, Cehennemi isterim Çünkü bütün fahişeler oradadır) demek
8 Allahü teâlânın emir ve yasaklarına yani Kur'anı kerimde ve hadisi şeriflerde açık bildirilmiş ve İslam âlimlerinin kitapları ile her tarafa yayılmış, inanılması zaruri olan din bilgilerinden birine inanmamak, beğenmemek veya önem vermemek Mesela (Ben görmediğim için cinlere, nazara inanmam) demek
9 Kesin haram olduğu bilinen bir şeyi yiyip içerken besmele çekmek Mesela şarap içerken veya domuz eti yerken Besmele çekmek küfürdür Hırsızlık yapılarak alınan bir şeyi yerken besmele çekmek küfür olmaz Çünkü burada yenilen şey değil, hırsızlık haramdır
10 Kâfirlerin ibadet olarak yaptıkları ve kâfirlik alameti olan veya İslamiyet’i inkâr etmek ve inanmamak alameti olan ve tahkir etmemiz vacip olan şeyleri yapmak, kullanmak Bunlardan meşhur olanlarını bilmeyerek veya şaka olarak veya herkesi güldürmek için yapmak da küfürdür Mesela zünnar denilen papaz kuşağını bağlamak Bunları güldürmek için de kullanmak küfre sebep olur İtikadının doğru olması fayda vermez (Berika)

11 Yunan felsefecileri gibi, dünya ezeli ve ebedi demek12 İslamiyet’e, (İslam düşüncesi), (İslam nazariyesi) , (İslami görüş) demek Düşünce, bir iş için düşünülen çare veya kıyaslanan neticedir Görüş de düşünce demektir Nazariye de, akli, zihni esaslara dayanan görüş, teori demektir İslam âlimleri, (İnsanın, akıl, şuur, hafıza ve düşünce gibi yaratılmış olan sıfatlarını Allah’a vermek küfürdür) buyuruyorlar
13 Allahü teâlânın bildirdiği hükümlere ilahi düşünce, ilahi görüş, ilahi nazariye, ilahi şuur demek Kur'anı kerimdeki hükümlere Kur'ani görüşdemek
14 Kâfirlerin dini âyinlerini, bayramlarını beğenmek Zaruretsiz Hıristiyanların Noelini tebrik etmek Kiliseye gidip, âyinlere iştirak etmek
15 (Yahudi ve Hıristiyanların Allah’a inananları Cennete gidecek) demek16 Mucizeyi veya kerameti inkâr etmek
17 Meşhur bir harama helal, meşhur bir helale haram demek Mesela domuz yağı helal, sirke haram demek
18 Âyeti, besmeleyi, bir melek, bir peygamber ismi bulunan yazıyı, kasten helaya, necasete, pisliğe atmak Müslümanın ağzına defi hacet lafzı ile sövmek
19 Kendisine kâfir diye hitap edilince, kabul ederek evet demek
20 Bir dilim ekmek, din ilminden iyidir demek Din ilmi küçümsendiği için küfürdür
21 (Bir süre sonra Hıristiyan olacağım) diye düşünmek Bir bayan, bir Hıristiyan’la evlenmeye karar verdiği andan itibaren kâfir olur Bir erkek de bir ateist bayanla evlenmeye karar verdiği andan itibaren kâfir olur
22 Ağır bir hastalığa düşüp de, (Allah’ım canımı al da, istersen kâfir olarak al) demek
23 (Allah’ım çocuğumu aldın, başka elinden ne gelirse onu yap) demek
24 Tırnağı uzun olana, (Tırnağı kesmek sünnettir) dense, o da, (olsun ne olacak) dese, kâfir olur Tırnağını kesmediği için değil, sünnete önem vermediği için küfür olur
25 İnşallah, maşallah demek karın doyurmaz Maşallahla inşallahla iş olmaz veya namaz kılmak karın doyurmaz demek Bunları söylemekle dinimizin emri beğenilmemiş ve alay edilmiş oluyor İnşallah, Allah’ın izni ile demektir Allah’ın izni olmadan hiçbir şey olmaz Onun için, hayır ve şer Allah’tandır diye iman etmek gerekir Hayır gibi şerrin de Allah’tan olduğuna inanmamak küfür olur İsteyen kul ama yaratan Allahü teâlâdır
26 Sevdiği birine, (Sen bana Allah’tan da, Peygamberden de sevgilisin) demek
27 Küfre rıza küfürdür Çocuklarının kâfir olmasına üzülmemek Mesela kızlarının gayrimüslimle evlenmesine rıza göstermek
28 Müslüman olmak isteyene, sen hele bekle, elimdeki şu işi bitirip de geleyim diyerek, onun Müslüman olmasını geciktirmek
29 Ecelin hoyrat eli demek Çünkü Ecel Allah’ın emri ile gelir, Allah’ın emrini veya Azrail aleyhisselamın vazifesini zulüm gibi göstermek küfürdür
30 Kâfire hürmet etmek, mesela hürmet gayesiyle papazın elini öpmek
31 Eshabı kiramdan her hangi birine kâfir demek Çünkü Kur’anı kerimde hepsinin Cennetlik olduğu bildirilmiştir Birine kâfir denilince Kur’ana inanılmamış olur
32 (Mazlum kâfirler de Cennete girer) demek
33 Haram paradan sevap ummak Mesela bir bayan fuhuş parası ile kurban kesse, bundan sevap umsa, küfre girer Sevap ummadan yaparsa küfre girmez
34 Allahü teâlâyı mekanlı bilmek, mesela Hıristiyanlar gibi Allah gökte oturuyor demek Allahü teâlâyı kastedip, (Göklerden bir ses geldi), (Allah, gökten bize bakıyor) demek Böyle söylemek Allahü teâlâya mekan isnat etmek olur Dünya, gezegenler, Cennet ve Cehennem ezeli değildir, sonradan yaratılmıştır, mahlûktur Yer ve gökler yok iken de Allahü teâlâ var idi İslam âlimleri, (Allah her zaman ve her yerde ebedi olarak hazır ve nazırdır) demenin caiz olduğunu bildirmişlerdir Ancak, Allahü teâlâ zamanlı ve mekanlı olmadığı için bu söz, görünüş üzere kalmaz, mecaz olur Bu bakımdan (Allah, zamansız ve mekansızdır, hiçbir yerde olmayarak hazır ve nazırdır) demek caiz olur Böyle olmazsa, Allahü teâlâyı zamanlı ve mekanlı bilmek olur ki bu ise küfürdür Miftahül Cenne kitabında (Bir kimse, Allah’tan hali boş yer yokdese veya Allah gökte benim şahidimdese, kâfir olur Çünkü Allahü teâlâya mekan isnat etmiş olur Halbuki Allahü teâlâ mekandan beridir) buyuruluyor (Küfür Bahsi)
35 (Namaz kılmam ama, sen kalbe bak, benim kalbim temiz) demek Çünkü burada namaza önem verilmiyor, namaza önem vermemek küfürdür Namaz kılmayan hep haram işliyor demektir, haram işleyenin kalbi temiz olmaz
36 (Anan baban esmer, sen nasıl sarışın oldun?) diyene, (Ben imalat hatasıyım) demek Böyle söylemekle hâşâ Yaratıcının yanlış iş yaptığı söylenmiş oluyor
37 İbadetleri müzikle yapmak, ilahileri müzikle söylemek Çünkü ilahiler ibadettir, ibadete haram karıştırmak küfür olur İçki içerken besmele çekmek de küfür olur
38 Filan Müslüman benim gözümde Yahudi gibidir demek
39 Bir Müslüman şaka olarak, muteber bir din kitabına hurafe dese veya alay ederek haram işleyene veya işletene helal olsundese, mürted olur
40 Kur'anı teganni ile okuyan hâfıza, ne güzel okudun diyenin imanı gider (Dürrülmünteka)

41 Bir şarkıcıyı dinleyen veya herhangi bir haram işi gören kimse bu harama, ne güzel dese, o anda imanı gider (Müjdeci Mek 266)

42 İnsan için, dil alışkanlığı gibi bir sebeple değil de, kasten yarattı, yaratıcı, yarattım, yaratıcıyım gibi sözler söylemek küfür olur Allah’tan başkasına, yaratıcı denmez Yaratıcı, yalnız Allahü teâlâdır Mecaz anlamda yapmak, meydana getirmek manasında da söylememelidir Bu manada veya kasıtsız söyleyenlere küfre girdi dememelidir
43 Zaruri olan ve tevatür ile bildirilen din bilgilerine inanmayan kâfir olur Küfür olan her söz, ister şaka olarak, isterse gönülden olmayarak olsun küfür olur (Milelnihal)

44 İslam bilgilerini ve ehli sünnet âlimlerini aşağılamak da, küfürdür45 Yabancı kadınlara bakana, haramdır denilince, güzele bakmak sevaptır demek küfür olur Haramı kabul etmeyip, üstelik sanki ibadet gibi sevap diyor Yabancı kadınlara bakmak, gözü zayıflatır ve kalbi karartır Mubah olanı, güzeli sevmek, Allah’ın kudretini temaşa etmek sevap olur
46 Bir Müslümanın dinine, imanına sövmek küfürdür

Evliyanın resmine tazim
Sual: Bir evliyanın resmine tazim etmek şirk olur mu?
CEVAP
Şirk, Allahü teâlâya ortak yapmak, benzetmek demektir Benzeten kimseye Müşrik,benzetilen şeye Şerik denir Bir kimsede, bir şeyde, üluhiyyet sıfatlarından birinin bulunduğuna inanmak, onu şerik yapmak olur Allahü teâlâya mahsus olan sıfatlara üluhiyyet sıfatları denir Sonsuz var olmak, yaratmak, her şeyi bilmek, hastalara şifa vermek, üluhiyyet sıfatlarındandır Bir insanda, güneşte, inekte, herhangi bir mahlûkta, üluhiyyet sıfatı bulunduğuna inanarak, ona tazim, hürmet etmeye, ona yalvarmaya, ona İbadet etmek, tapınmak denir O şeyler Sanem put olur Böyle zan olunan insanın ve kâfirlerin resimleri önünde, tazim edici şeyler söylemek, yapmak da, ibadet etmek, şirk olur

Bir insanda üluhiyyet sıfatlarından birinin bulunduğuna inanmayıp, Allah’ın sevgili kulu olduğuna inanarak, bunun resmine, tazim etmek şirk olmaz, küfür olmaz Fakat, herhangi bir insanın resmine hürmet etmek günah olduğu için, tazim, hürmet eden bir Müslüman, fâsık olur Haram olduğuna önem vermezse, diğer bir haramı, önem vermeyerek yapanlar gibi Mürted olur

Tazim ve tahkir
Sual: Dinen kıymetli olan şeylere saygısızlık, küfür olur mu?
CEVAP
Her saygısızlık küfür olmazİki örnek verelim:
1 Bir ihtiyaç olmadan Kâbe’ye karşı ayaklarını uzatmak, Kâbe’ye saygısızlıktır, ama küfür değildir, tahrimen mekruhtur Bunu kasten yaparsa, yani Kâbe o tarafta olduğu için, onu hafife alarak veya alay ederek ayaklarını uzatırsa küfür olur

2 Namaz kılmamak Allahü teâlânın emrine saygısızlıktır; fakat küfür değildir Namazın farz olduğunu inkâr etmek yahut bu farzı hafife almak, namaza önem vermemek ise küfür olur

Küfre düşüren amel
Sual: Ehli sünnete göre, amel imandan parça olmadığına göre, insan sadece itikadi bir konuda mı küfre düşer, ameli bir iş yapınca da küfre düşebilir mi?
CEVAP
Peygamber efendimizin bildirdiği bütün emir ve yasaklarda itikadi mesele vardır Yani, Peygamber efendimizin bildirdiği bütün emir ve yasaklara inanmak, hepsini beğenmek itikadi meseledir, imanla ilgilidir İmanda hassas nokta budur Bunları yapıp yapmamak ise günah ve sevapla ilgilidir Küfür, dinimizde bildirilen, inanılması, beğenilmesi gereken herhangi bir hususa inanmamak, beğenmemek, saygı göstermemektir Veya yine dinimizde bildirilen, inanılmaması, beğenilmemesi gereken herhangi bir hususa inanmak, beğenmek, saygı göstermektir Birkaç örnek verelim:
1 Mushafı şerifi yere atmak küfürdür Bu sadece bir iştir, ama Allah’ın kelamına saygısızlık olduğu için küfürdür
2 İçki içen, domuz eti yiyen kâfir olmaz Ama içkiyi içerken, domuz eti yerken Besmele çekerse veya bunlar ne güzel şeyler derse kâfir olur Haram olan şeye saygı gösterilmiş, haramlığına inanılmamış olur
3 Hıristiyanların haçlarını kolye olarak kullanmak küfür olur Kolye takmak sadece bir iştir, ama saygı yerinde bulundurulduğu için, küfür alametini beğendiği için küfür olur

Nasıl hareket etmeli?
Sual: Müslüman olduğunu söyleyen, fakat sözlerinde veya yazılarında küfrü gerektiren bir şey görülen kimseye kâfir denir mi?
CEVAP
Müslüman olduğunu söyleyen veya cemaat ile namaz kılarken görülen bir kimsenin Müslüman olduğu anlaşılır Sonra, bunun bir sözünde, yazısında veya bir hareketinde, Ehli sünnet âlimlerinin bildirdikleri iman bilgilerine uymayan, küfrü gerektiren bir şey görülürse, bunun küfür veya dalalet olduğu, bundan vazgeçip tevbe etmek gerektiği söylenir; yine vazgeçmezse, bunun sapık veya mürted olduğu anlaşılır Namaz kılsa, hacca gitse, her ibadeti ve iyiliği yapsa da, bu felaketten kurtulamaz Küfre sebep olan şeylerden vazgeçmedikçe, bundan tevbe etmedikçe, Müslüman olamaz Her Müslüman, küfre sebep olan şeyleri iyi öğrenerek, mürted olmaktan korunmalı, kâfir olanları ve Müslüman görünen yalancıları iyi tanıyıp, zararlarından sakınmalıdır!

Yalandan hristiyan olmak
Sual: Avrupa’da yaşıyoruz Hristiyan olan Müslümanlara para ve imkân veriliyor Sırf bu imkânlardan faydalanmak için, yalandan Hristiyan olduğumuzu bildirsek bir mahzuru olur mu? Bunun gibi ateistlerin içinde ateist görünmekte sakınca var mıdır?
CEVAP
Çok sakınca vardır, çünkü bu işte bir zaruret yoktur İbadetini gizlemek ayrı, kâfir görünmek ayrıdır Din kitaplarında, (Şakadan, “Ben kâfirimdese, kâfir olur) buyuruluyor Yani bu işin şakası bile olmuyor Hattâ (Ehli kitap olmak, ateist olmaktan iyidir) demek bile küfürdür Allah’ın kötü dediğine iyi demek Allah’ın sözünü kabul etmemek oluyor Bu bakımdan şakadan da olsa, maddi menfaat için de olsa, Hristiyan veya ateist görünmemeli

Mazlum kâfirler
Sual: (Mazlum olarak öldürülen kâfirler de Cennete gider) demek doğru olur mu?
CEVAP
Yanlıştır, öyle demekle Allahü teâlâ yalanlanmış olur Kur’anı kerimde her çeşit kâfirin sonsuz Cehennemde kalacağı bildiriliyor Mazlum olanlar bundan istisna edilmemiştir Bir âyeti kerime meali şöyledir:
(Ehli kitap Yahudi ve Hristiyan olsun, müşrik olsun bütün kâfirler, muhakkak Cehennemdedir, orada ebedi kalırlar Onlar yaratıkların en kötüsüdür) Beyyine 6

Bunların mazlumları Cennete gider diye bir şey yoktur

Küfrün şakası olmaz
Sual: Güldürmek niyetiyle kötü kimselere, (Deyyusanı kiram hazretleri) demek küfür olur mu?
CEVAP
Evet, küfür olur Küfür söz ve işlerden meşhur olanlarını, bilmeyerek veya şaka olarak yahut herkesi güldürmek için yapmak da küfür olur (Birgivi vasiyetnamesi)

Allahlık demek
Sual: Ahmak insanları kötülemek maksadıyla (Allahlık Ali Bey) diyorlar Böyle söylemek küfür olur mu?
CEVAP
Evet, küfür olur Eğer, (Sırf Allah’ı düşünür, dünyaya önem vermez) anlamında söylenirse küfür olmaz

Hareket de Allah’tandır
Sual: (Rızık Allah’tandır, fakat kulun da hareket etmesi gerekir) demek, niye küfür oluyor?
CEVAP
Hareket de Allah’tan olduğu için, küfür oluyor (Birgivi vasiyetnamesi)

İnsanların işleri yalnız iradei cüziyye ile meydana gelmez Yani insanın her istediği vücuda gelmez Allahü teâlânın da, yalnız kendi iradesiyle yaratması âdeti değildir İnsan irade eder, hareket etmesini ister, kudretini kullanır Allahü teâlâ da irade ederse, iş meydana gelir (Berika)

Cansız maddelerin hareketleriyle, insan ve hayvanların ihtiyari, istekli hareketleri arasında şu ayrılık vardır ki, kullar bir şeyi yapmayı tercih edince ve dileyince, Allahü teâlâ da dilerse, kulu harekete geçiriyor ve yaratıyor Kulun hareket etmesi kulun elinde değildir (İtikadname)

Küfür sözler
Sual: Mezhepsiz bir yazar, (Allah'ın oğlu gelse, elimdekini alamaz), (Bu serseri, Allah'ı yakalasa, iyi bir dayak çeker), (Bu hain, Allah'tan hızlı koşacağını sanıyor), (Allah gökte şahidimdir) gibi sözler ediyor Böyle söylemek küfür değil midir?
CEVAP
Elbette küfürdür İslam âlimleri, (İnsanlara ait sıfatları Allah’a vermek küfürdür) buyuruyorlar

Doğmak, doğrulmak, oğlu, kızı olmak insanlara mahsustur Bunun için, (Allah'ın oğlu gelse) demek küfür olur Bunları mecaz olarak da söylemek caiz değildir

Yakalanmak, dayak yemek gibi şeyler insanlara mahsustur (Allah'ı yakalasa dayak çeker) demek küfür olur

Koşmak, yürümek, gidip gelmek gibi sıfatlar insanlara mahsustur Allahü teâlâ böyle şeylerden münezzehtir (Allah'tan hızlı koşamaz) demek de küfürdür

Allah mekândan münezzehtir Bütün mekânları o yaratmıştır (Allah göktedir) demek küfür olur (Miftahül Cennet)

Cimrilerin Allah’ı demek
Sual: Çok cimriye, (Cimrilerin Allah'ı), çok yalan söyleyene, (Yalancıların Allah'ı), çok hırsızlıkyapana, (Hırsızların Allah'ı) deniyor Böyle söylemek küfür değil midir?
CEVAP
Elbette küfürdür İnsana Allah denmez Hattâ cömertlere, (Bu cömertlerin Allah'ı) demek de aynı şekilde küfürdür Kötüler için, (Cimrilerin kralı), (Yalancıların kralı) denebilir Çok cömertler için de, (Cömertlerin piri) veya (Cömertlerin şahı) denebilir Kral, genelde gayrimüslimler için kullanılır, Müslümanlar için kullanılması hoş değildir

Ateist Nietzsche
Sual: Yamuk kimselerin övdüğüPakistanlı Muhammed İkbal’in,ateist Nietzsche için, (Mevlana Celaleddin Rumi gibi büyük bir zattır) dediği bildiriliyor Yerli mezhepsizler de, bu ateisti sevip övüyorlar Ateisti böyle sevip övmek küfür olmaz mı?
CEVAP
Hubbi fillah ve buğdi fillah, İslamiyet’in temelidir, esasıdır Allah düşmanı olan kâfirleri sevip, böyle övmek küfürdür

Mezhebin görüşü demek
Sual: Mezhepsizler tarafından çok kullanılan (İslam’ın görüşü), (Mezhebin görüşü), (İslam’ın tevhid görüşü), (Kur’anî görüş), (Allah'ın görüşü), (Allah'ın düşüncesi) gibi tâbirleri kullanmak caiz midir?
CEVAP
Görüş de, düşünce de insanlar için kullanılır Allah için, İslam için ve Kur’an için kullanılmaz Böyle kullanmanın küfür olduğunu İslam âlimleri bildirmişlerdir

(İslamî görüş), (İslam düşüncesi) denmez (İslamî hükümler) denir Çünkü İslam bir görüş, bir düşünce değil, ilahî hükümler topluluğudur

Mezhepsizler tarafından çok kullanılan (İmamı a'zamın görüşü), (Hanefî mezhebinin görüşü) demek de yanlıştır İmamı a'zamın ictihadı denir Müctehidin ictihadı dinî hükümdür Hata olsa bile sevab verilen bir hükümdür Amel edilmesi gereken bir hükümdür Sıradan birinin sözü gibi buna görüş diyerek, basite almak çok yanlıştır Mezhebin görüşü de denmez, (Mezhebin hükmü) denir Ehli sünnet olanlar mezhepsizlerin ifadelerini kullanmamalıdır

Allah'tan hesap sormak
Sual: Bir ilahiyatçı, (Allah beni kel yarattı, yarın âhirette bunun hesabını ondan soracağım) diyor Allah'a ve âhirete inandığına göre, bu kimseye dinsiz denmezse de, (Allah yanlış iş yaptı, beni kel yarattı, hesap soracağım) demekle, Allah’ta noksanlık bulması küfür değil midir?
CEVAP
Evet küfürdür Kâfir, sadece Allah’a inanmayana denmez Allah’ın bir emrini beğenmeyen de kâfir olur İblis, Allah'a inandığı hâlde, Allah'ın bir emrini beğenmediği için kâfir oldu Bunun için, (Allah'tan hesap soracağım) demek de küfür oluyorÇünkü Allah'a inanan, Allah'ın azabının çok şiddetli olduğunu, Allahü teâlânın hesap sorulacak bir merci olmadığını, aksine hesap soran tek merci olduğunu bilir ve kesinlikle ağzını açamaz Bazı ateistler, (Biz Cehenneme gitmek isteriz, çünkü orası dansözlerle, mankenlerle doludur) derler Yani onlar, Cehenneme inandıkları için değil, alay etmek için böyle söylüyorlar İlahiyatçı da, aynı düşüncededir Filozof Ömer Hayyam da şöyle der:
Sen hesaba çekmeden, ben sorgularım seni,
Ey Tanrı, hangi suçum için öldürdün beni?

Yalnızlık Allah'a mahsus
Sual: (Yalnızlık Allah'a mahsustur) demek küfür olur mu?
CEVAP
Küfür olmaz, ama burada niyet de önemlidir Böyle söylemekle neyi kast ediyor? (Allah tektir, yardımcısı yoktur, kimseye ihtiyacı olmaz) anlamında söyleniyorsa mahzuru olmaz Hâşâ (Allah, gökte yalnız bir yerde duruyor veya başka bir yerde yalnız duruyor) gibi düşünülüyorsa, elbette küfür olur Allahü teâlâyı yaratıklara, insanlara benzetmek, ona yer tayin etmek, (Falanca yerde oturuyor veya duruyor yahut geziyor) gibi bir şey söylemek küfür olur Allahü teâlâ mekândan münezzehtir (Gökte, Arşta veya başka yerde) denmez Hattâ (Her yerde) bile denmez (Her yerde) demekle de, yine ona mekân tayin edilmiş olur

Allah'ı cisim sanmak
Sual: Reformist biri, (İmansızlar, Allah’ı ellerine geçirseler meydan dayağı atarlar) diyor Allah'ı böyle cisim olarak göstermek küfür değil midir?
CEVAP
Her şeyin yaratanı, sahibi yüce Allah hakkında böyle çirkin ifade kullanmak elbette küfürdür

Küfre düşen ne yapmalı?

Sual: Bilip bilmeden çok söz söylüyor, doğru yanlış çok iş yapıyoruz Farkında olmadan küfre düşmüşsek ne yapmamız lazımdır?
CEVAP
İslam âlimleri buyuruyor ki:
Her Müslümanın Allahü teâlânın emirlerine uyması, yasak ettiği şeylerden kaçması gerekir İbadetleri yapmaya, haramlardan sakınmaya önem vermeyenin imanı gider, kâfir olur Kâfir olarak ölen kimse, ahirette sonsuz olarak Cehennemde çeşitli azaplara maruz kalır Affedilmesine ve Cehennemden çıkmasına imkan ve ihtimal yoktur

Bir Müslümanın küfre düşmesi, yani kâfir olması çok kolay olur Çünkü her sözde ve her işte kâfir olmak ihtimali çoktur Bunun için küfrün sebebi bilinmese de, her gün bir kere, Ya Rabbi, bilerek veya bilmeyerek küfre kâfirliğe sebep olan bir söz söyledim veya bir iş yaptımsa, pişman oldum, beni affet demelidir Böyle tevbe eden muhakkak af olur, Cehennemden kurtulur Cehennemde sonsuz kalmamak için, her gün muhakkak tevbe etmelidir Müslümanın bu tevbeden daha önemli görevi yoktur

Kul hakkı bulunan günahlara tevbe ederken bu hakları ödemeli, kılınmamış namaz borçlarına tevbe ederken de, bunları kaza etmeye çalışmalıdır (Seadeti Ebediyye)

İbadetleri yok olur mu?
Sual: Bir insan kâfir olsa, sonra Müslüman olsa, ibadetleri yok olur mu?
CEVAP
Mürtedin önceki ibadetlerinin sevapları yok olur Tekrar imana gelirse, zengin ise, yeniden haccetmesi gerekir Malları kendisine geri verilir Namazlarını, oruçlarını, zekâtlarını kaza etmesi gerekmez Mürted olmadan önce, kazaya bırakmış olduklarını kaza etmesi gerekir Çünkü mürted olunca, önceki günahlar yok olmaz Mürted, imana gelirse, mürted iken kılmadığı namazlarını kaza etmez Çünkü kâfirler ibadetlere muhatap değildir Yani onlardan ilk istenen iman etmeleridir (Hindiyye)

Küfre düşürücü sözleri öğrenmeli, küfre düşmemeye dikkat etmelidir

Küfre düşmemek için
Sual: Küfre düşmemek için ne yapmalı?
CEVAP
Küfre düşüren söz ve işleri öğrenerek bunlardan sakınmalı Müslüman bile bile küfre düşmez, kasten kendisini kâfir yapmaz, ama bilmeden düşebilir Bilmeden küfre düşen, bu duayı ihlâsla okursa, imanı tekrar geri gelir:
(Allahümme innî e'ûzü bike min en üşrike bike şey'en ve ene a'lemü ve estağfirüke limâ lâ a'lemü inneke ente allâmül guyûb)

Çıkılan kapıdan girmek
Sual: (Küfre düşen kimse, çıktığı kapıdan girmedikçe tevbesi kabul olmaz) ne demektir?
CEVAP
Küfre düşüren bir sözü söyleyen veya bir işi yapan kimse mürted olur Mürted, küfrüne sebep olan şeyden tevbe etmedikçe, kelimei şehadet getirmekle ve İslamiyet’in bazı emirlerini yapmakla, mesela namaz kılmakla, oruç tutmakla, hacca gitmekle, hayrat ve hasenat yapmakla Müslüman olmaz Bu bozuk itikatla ölürse imanla ölmez İnkârından yani inanmadığı şeyden tevbe etmesi, pişman olması, İslamiyet’ten çıktığı kapıdan geri girmesi lazımdır Yani hangi sözü söyleyerek dinden çıkmışsa, o sözüne tevbe etmesi lazımdır Mesela bir Müslüman, şaraba helâl dese yahut cin ve meleklerin varlığına inanmasa mürted olur Kelimei şehadet getirse de, namaz kılsa da, diğer emirlere uysa da, o inanışı devam ediyorsa yine kâfirdir (Şarap haramdır), (Cin ve melek vardır) diye inanması gerekir Küfründe ısrar ederken, (Ben her çeşit küfre tevbe ettim) demekle küfürden kurtulamaz Pişman olup (Cin ve melek vardır) diye inanırsa, tevbe etmiş olur

Bilmeden küfre girmek
Sual: Bir söz veya işin küfür olduğunu bilmeden işleyen, sonra da, (Ya Rabbi bilerek bilmeyerek işlediğim küfürlere tevbe ettim) dese, küfrü affolur mu?
CEVAP
Evet, affolur
 

Similar threads

Şirk, Allahü teâlâya ortak yapmak, benzetmek demektir Benzeten kimseye müşrik denir Küfrün çeşitleri vardır Hepsinin en kötüsü, en büyüğü şirktir Bir şeyin her çeşidini bildirmek için, genelde, bunların en büyüğü söylenir Bunun için, âyeti kerime ve hadisi şeriflerde bildirilen şirk, her cins...
Cevaplar
0
Görüntüleme
114
İmamı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: Hindistan’daki İslam düşmanlarının azgınlarını görüyoruz Müslümanlarla alay ediyorlar Müslümanları kötülüyorlar Ellerine fırsat geçerse, güçleri yeterse, Müslümanlara her işkenceyi yaparlar Hatta hepsini öldürürler Yahut onları dinden, imandan ayırırlar...
Cevaplar
0
Görüntüleme
97
Sual: Müslümanlarla alay edenlere karşı tavrımız nasıl olmalıdır? CE VAP İmamı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: Hindistan’daki İslam düşmanlarının azgınlarını görüyoruz Müslümanlarla alay ediyorlar Müslümanları kötülüyorlar Ellerine fırsat geçerse, güçleri yeterse, Müslümanlara her işkenceyi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
156
Cennet Banane gelecekse dünyanın sonu Bitecekse bitsin artık hayat yolu Korkum yok içim rahat huzurla dolu Aşkı yaşadım senle bir ömür boyu Yüzümdeki çizgilerin bile adı sen Aldığım her nefesin sebebi sen Dünyaya bir daha gelsem sevgilim, Arar bulurum yine seni severim...
Cevaplar
0
Görüntüleme
234
Şirk, Allahü teâlâya ortak yapmak, benzetmek demektir Benzeten kimseye müşrik denir Küfrün çeşitleri vardır Hepsinin en kötüsü, en büyüğü şirktir Bir şeyin her çeşidini bildirmek için, genelde, bunların en büyüğü söylenir Bunun için, âyeti kerime ve hadisi şeriflerde bildirilen şirk, her cins...
Cevaplar
0
Görüntüleme
121
858,536Konular
981,826Mesajlar
32,337Kullanıcılar
batuhan01Son üye
Üst Alt