İşitme Engelli Kitapta ancak Resimden Faydalanabilir mi ? işitme engelli, kitapta ki resimden faydalanması,eğitimi nasıl olmalıdır, hakkında, detaylı veri buradaİşitme engelli mektep öncesi çocukların eğitimde sizce resimli kitaplardan yararlanmaları münkünmüdür hanımlar ? 1548757728 1548757728 isitmeengellikitaptakiresimdenfaydalanabilirmi5c502ae568f8bisitmeengellikitaptakiresimdenfaydalanabilirmi5c502ae568f8b isitmeengellikitaptakiresimdenfaydalanabilirmi5c502ae568f8b Kitap, çocuğun okuma ve öğrenmesinde yaşamsal bir önem taşırİyi özellikteki kitapların okunması, çocuğa yazınsal yönden, data yönünden ve dil öğrenme yönünden asistan olmaktadır Dinlemek, söylev eğitiminin başlangıcıdır ve öğrenmede fazla manâlı bir yoldur Çocuk çevresi hakkındaki tüm bilgiyi dinleyerek alır, bu yolla da görsel ve işitsel algıyı, görsel işitsel ayrımı, görselişitsel hafızayı geliştirir Kitaplar bununla beraber çocukların zihinsel gelişimine de katkıda bulunduğundan, çocukların daha iyi öğrenmeleri onlara kitap okumakla gerçekleşmektedir Okul öncesindeki çocuklar için hazırlanan kitaplar kısmen veya adamakıllı resimden meydana gelmişlerdir Çocuğun kitapla karşılaşması önce resimle, resimhikaye, eksik fotoğraffazla metin ve nihayet resimsiz metinlere doğru bir gelişme süreci izlenmektedir Özel eğitim gerektiren çocuklar için kullanılacak kitapların, mevcutların en uygunları arasından seçilmesine dikkat edilmelidir Bu çocuklar için birincil kullanılacak kitaplarda genelde hiç yazı bulunmamalıdır İçinde çocuğun tanıdığı vücut, hayvan ve insanların resimlerinin bulunması, kitabın çocuğun ilgisini çekebilmesini sağlar Konusuz ve yazısız resimli kitapların kullanımından daha sonra, kolay konulu, tek olaylı, hareketli, realist, kısa, yazı ve resimi birbiri ile ilişkili öykülere geçilir Örneğin; Ali düştü Dizini yaraladı Ali ağlamadı gibi Kitaplar çocukla yetişkin aralarında resimli ve favdalı bir söylev aracı, köprü vazifesi görürler Örneğin kitapta bir insan resmi varsa, baş:, kollan, parmakları öğretilerek, çocuğun ayrıca sözcük dağarcığının gelişmesi hem de düşünmesi sağlanır Bu öykülerin daima dinlenmesi sonucunda sözcük bilgisinin artması, da daha kompleks öykülerin anlaşılmasını kolaylaştırmaktadırKitaplar bu seviyede dil stimulasyonunun temelini teşkil ederler Küçük çocuklar için hazırlanan kitaplarda ancak konuların gerçek hayattan küskün olması gerekmektedir (günlük olaylar, hayvanlar, makineler gibi) Hikaye kitaplarındaki resimler, anlaşılması mümkün, hareketli, detaysız ve aslına yerinde olmalıdır Her sayfada biriki satırdan pozitif olmamalı, bitmemiş tümce ve ifadeler kullanılmamalıdır Keza hikaye çocuğun yeteneklerine uygun olmalı ve öyküyü yaratıcı her cümle, kavrama kolaylığı getirmesi için ayrı bir resimle anlatılmalıdır Çocuk, kitabı keza dinleyip ayrıca de resimlerine bakamayacağından, önce sayfadaki fotoğraf gösterilmeli, sonradan yazı kısmı okunmalıdır Okuma daima açık ve net biçimde olmalı, kısa cümleler kurulmalıdır Belirtilen bir anlatma şekli oluşursa, çocuklar öykü saatlerinden büyük menfaat ve mutluluk duyarlar Özellikle dil gelişimleri için, bu çocuklara: öykü dinleme, hikaye dramatize etme ve resimli öyküyü dinleme fırsatı verilmelidir Resimlerin kullanımı ile çocuğun nedensel ilişkileri görme kabiliyeti de ortaya çıkabilir Ayrıca, kitap basitleştirilip, kartlara çizilerek de anlatılabilir Öykünün fotoğraf çizilerek anlatılması, çocuğun kitaptaki hareketleri pekiştirmesinde asistan olur, her resim hareketinin kolay bir öyküsünü taşımalıdır Aksi takdirde çocuğun dikkati dağılabilir Çizerek anlatmada, çöpten adam çizmek keza kolaydır, hem de anlatan kişinin öyküleri çocuğun sözcük bilgisini uygun olarak resimlemesini sağlar Genel Olarak her kitapta bir yeni sözcük çocuğa verilmelidir Okuma kolaylığı getirmek için de sözcüklere vurgulama yapılabilir Öykü, resimler kanıtlamak suretiyle teypten dinletilebileceği gibi, dramatize edilerek, kukla oynatılarak da , anlatılabilir Kitap bittikten sonradan, çocuğa kitap hakkında tavır fırsatı verilmelidir Az cevap gerektiren kısa öyküler çocuk için daha kolaydır Çünkü, uzun öyküler çocuğun öbür cevaplar vermesini gerektirir ve daha zordur bu nedenle, kısa öykülerden başlayıp, çocuğun yetenekleri geliştikçe uzun öykülere geçilmelidir Ayrıca çocuk, kitaptaki resimleri anlamaya, kitapla ilgili sorulan cevaplamaya, yarım bırakılan cümleyi tamamlamaya, yarım bırakılan kitabı anlatmaya, daha sonra da kitabı kendi cümleleriyle özetlemeye özendirme edilmelidir bu arada çocuğa model elde etmek, anlattıklarını pekiştirmek, genişletmek, depreşmek, ritm, kafiye, tekerleme, müzik göstermek, öyküyü eğlendirici ışık halkası getirmek, çocukla diyalog kurmada geçerli olan tekniklerdir Bu tekniklerin de kullanılmasıyla dikkatle dinlenmeye, sormaya ve anlatmaya alıştırılmış bir çocuk çevreye ahenk sağlamakta zorluk çekmeyecektir Unutmamalıdır ama, kitaplara alaka oysa öykü anlatmakla sağlanabilir id