
Google Play Store ile App Store’u kıyasladığımızda en önemli fark, uygulamaların onaydan geçmesi ve kullanıcıya zarar verme ihtimali olan uygulamaların mağazada yayınlanma şansının neredeyse sıfır olması.
iPhone bildirim ekranı reklam içeriklerini de gösterecek
Apple’dan uygulamalar konusunda oldukça şaşırtıcı bir hamle geldi. App Store yönergelerini güncelleyen teknoloji devi geliştiricilerin reklam içeren bildirimler göndermesine izin verdi. Yani bundan sonraki süreçte bildirim ekranınızda reklam içerikleri ile ilgili uyarılar görebileceksiniz. Teknoloji devinin bu konudaki ana şartı, geliştiricinin bu reklamları devre dışı bırakma seçeneği sunması.

30 Nisan’dan sonra Facebook ve Google hesabıyla oturum açma imkanı sunan uygulamaların seçenekler arasına Apple kimliğini de eklemesi zorunlu hale geliyor. Apple geliştiricilerin bu seçeneği uygulamalarına ekleyebilmeleri için hali hazırda bir API yayınladı.
Bunun yanı sıra arkadaşlık ve falcılık uygulamaları çok daha katı bir inceleme sürecine tabi tutulacak. Benzersiz ve yüksek kaliteli bir deneyim sunmayan uygulamalar mağazadan kaldırılacak. Buraya tıklayarak App Store inceleme yönergelerinde yapılan tüm değişiklikleri görebilirsiniz.