Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

İks İlköğretim Kurumları Standartları

İks İlköğretim Kurumları Standartları

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
İks İlköğretim Kurumları Standartları nedir
İks İlköğretim Kurumları Standartları meb
İks İlköğretim Kurumları Standartları modül


İlköğretim Kurumları Standartları (İKS); Millî Eğitim Bakanlığına alt ilköğretim okulları ile ilçe, il ve merkezi düzeyde, okulda çocuğa karşın sunulan her türlü hizmete ilişkin verilerin toplanmasına ve zorunlu planlamaların yapılmasına kaynak oluşturacak bir iç kontrol ve öz değer biçme sistemidir İlköğretimde kaliteyi arttırmayı hedeflemekte olan Çocuk Dostu Okul Projesi dahilinde 2003 ve 2006 yıllarında hazırlanan kılavuzlarda Çocuk Dostu Okul standartları ve göstergeleri ortaya konulmuş ve bu standartlar ülke genelinde 326 pilot okulda uygulanmıştır Bu standartların ve göstergelerin revize edilerek tüm ilköğretim okullarına yaygınlaştırılması nedeniyle iştirakçi bir anlayışla dinamik bir inşa talep eden İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) geliştirilmiştir İKS, okullarımızın belirlenen alanlardaki mevcut durumlarının tespit edilmesi, olması gereken durum ile farkın ortaya konulması ve devamında okullarımızın taşıması gereken özelliklerine ulaştırılması nedeniyle lüzum duyulan geliştirici faaliyetlere kaynak oluşturabilmesi amacıyla yapılan bir çalışmadır İlköğretim Kurumları Standartları okullarımızda çocuk dostu öğrenme ortamlarının oluşturulabilmesi ve yapılan tüm faaliyetlerin çocukların yüksek yararı gözetilerek yürütülmesi için çocuk hakları sözleşmesinin Okul Liderliği ve Yönetime Katılım, Eğitim Öğretime Erişim, Etkili Eğitim Öğretim, Sıhhat, Emniyet ve Koruma, Eğitim Öğretim Süreçlerinde Toplumsal Cinsiyete Alınganlık esaslarına dayanılarak hazırlanmıştır Bu çerçevede İlköğretim kurumları standartları aşağıdaki temel ilkelere dayanarak geliştirilmiştir:
a) Temel odağı ve merkezi çocuktur

b) Eğitim sisteminin esas hedefleriyle tutarlıdır

c) Çocuk haklarını ve dayandığı ilkeleri yansıtır

d) Çağdaş eğitim ve gelişimsel yaklaşımın uygulamaya yansıtılmasına arabuluculuk eder

e) Toplumsal cinsiyete, dezavantajlı çocukların eğitim ve gelişim hakları ile uygulamalarına duyarlıdır

f) İlköğretim kurumlarının, çocuğun dinç gelişimi ve eğitimini sağlamadaki yeterliliklerini ve bunların geliştirilmesini esas alır

g) Ulusal Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürlüğü ’ nün görev kapsamındaki kurum tiplerine ve hizmet türlerine duyarlıdır

h) Müfredat Laboratuar Okulları ve Planlı Okul Gelişimi, Öğrenci Merkezli Eğitim, Okulda Performans Yönetimi, Hoca Yeterlikleri ve Mektep Temelli Mesleki Gelişim, Toplam Kalite Yönetimi çalışmalarını kapsar ve çocuk odaklı olarak bütünleştirir

i) İlköğretim kurumlarına odaklıdır

j) İlköğretim kurumlarının tahsis, yetki ve sorumluluklarıyla örtüşür

k) İlköğretim kurumlarının eğitimöğretim, idare uygulamalarının çerçevesini yok, gelişim için bir taban ve esas sunar

l) Okula çocuktan içten bakarak, hizmet alımı ve hizmet sunumu arasında bütünleştirici bir katalizördür

m) Hizmetler, süreçler, yöntemler; çocukların eğitimlerine, gelişimlerine ve yaşamlarına olan yardım ve katkısı oranında anlamlı birer araçtırlar

n) Özdeğerlendirmeye dayalı olarak izleme ve geliştirme temelinde kullanılır

o) Lokal ve bölgesel farklılıkların ötesinde, ulaşılacak sonuçlar açısından karşılıklı bir esas ve taban oluşturur

p) İlköğretim kurumları için durum saptama, ihtiyaçları belirleme, kaynakları yönlendirme ve kurumsal gelişime karşın operasyonel bir araçtır

q) Okulların politika üreten merkezler haline gelmelerini hedefler

r) Yapılan denetim sonuçlarına tarafından nasihat ve telkinlerde bulunmakta kullanılır

s) Okullar arası iletişim ağlarını güçlendirerek, okullar arası dayanışmanın arttırılmasına karşın bir araçtır

İlköğretim Kurumları Standartlarının amaçları şunlardır:

a) İlköğretim kurumları için iştirakçi bir işlem ile geliştirilen standartların emektep veri tabanı destekli bir yazılım ile ilköğretim kurumlarının özdeğerlendirmelerini ve mektep, ilçe, il ve merkezi düzeylerde planlamalarını yapabilecekleri verileri karşılamak,

b) İlköğretim kurumları için “niteliklilik tanımını yerine getirmek; böylelikle, ilköğretim kurumlarının çocuğu odak alarak ve destekleyerek örgütlenmesi; kültür, öğrenim hedeflerine varmak, etkin öğrenme ve öğretme, teknoloji kullanımı, mesleki etraf, önderlik, okul, aile ve toplum ortaklığı ve başarı göstergeleri konusunda standartlarda birleşmelerini temin etmek,

c) İlköğretim kurumlarına tanımlanan bu “niteliklilik durumuna ulaşabilmek için öncülük etmek, ilköğretim kurumlarının tanımlanan niteliklere gelmek için neleri, nasıl yapmaları gerektiği konusunda niyet oluşturmak,

d) Her bir okulun “niteliklilik durumunun özdeğerlendirmesini yapabileceği bir sistem , bu yolla ölçme ve değerleme araçlarını içerecek biçimde oluşturulan bu sistemle olan okulun kendisini geliştirmesi gereken alanları olabildiğince nesnel ve katılımcı olarak belirlemesini temin etmek Okulun bunu zemin alarak, Bakanlığın mevcut kalite modelleri çerçevesinde gelişim planını hazırlaması ve uygulamalarını temin etmek,

e) Bakanlığın merkezi planlamalarına esas oluşturmak, böylece, özdeğerleme sonuçlarından yola çıkılarak Bakanlığın ilgili birimlerinin merkezi planlamalarını daha objektif ve niteliksel verilere göre yapabilmesini karşılamak,

f) Mektep, ilçe, il ve merkezi düzeylerde yapılacak planlamalar ile kaynakların etkin kullanımını karşılamak, okullar arası kalite farklılıklarını belirlenen standartlar dikkate alınarak tamir etmek, okulları politika üreten merkezler haline getirmektir
Yukarıdaki genel ilke ve amaçlar çerçevesinde Genel Müdürlüğümüz göre oluşturulan bu standartlar;

1 Eğitim Yönetimi

2 ÖğrenmeÖğretim Süreçleri

3 Destek Hizmetler
olarak 3 Standart Alanında toplanmıştır Bu Standart Alanlarının altında 12 standart ve 43 daha alçak standart yer almaktadır EĞİTEK kadar geliştirilen yazılım yoluyla okulların dinç ve cılız yönleri saptama edilirken okul yöneticilerinin, öğretmenlerin, çocukların ve velilerin görüşleri alınacak ve verilen bilgilere de dayanılarak yapılan değerleme sonuçları sistem üzerinden otomatik olarak inceleme edilerek raporlanacaktır Bu paydaş kitlenin yanı sıra okullarımızın durumunu müfettişler ve Milli Eğitim Bakanlığı da analiz imkânı bulacaktır Elde edilen sonuçlar; okul, ilçe, il ve merkez teşkilatı birimlerince eğitimi geliştirici çalışmalara kaynaklık edecektir Dolayısıyla okullarımızın gelişimi için tüm paydaşların etkili katılımı sağlanacak ve iyileştirici çalışmaların başlatılması için merkezi ve lokal düzeyde profesyonel takviye alınması sağlanacaktır bir de sistemin sonuçları, hizmet içi eğitimlerin planlanmasında, bütçe kaynaklarının etkin kullanımında, yatırım planlamalarında, iç kontrol mekanizması için önemli katkı maddesi sağlayabilecektir İlköğretim Kurumları Standartları 2010 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde pilotlaması yapıldıktan sonradan yurt genelinde uygulanmaya konulacaktır Daha kaliteli ilköğretim okulları için… *
 

Similar threads

iks ilköğretim kurumları standartları iks İlköğretim nedir iks ilköğretim girişi İks uygulaması ile ögrenci velileri Öğretmenler hakkında not verebilecekler iks Millî Eğitim Bakanlığına alt ilköğretim okulları ile ilçe, il ve merkezi düzeyde, okulda çocuğa yönelik sunulan her türlü hizmete...
Cevaplar
0
Görüntüleme
71
İks Ulusal Eğitim girişi İks Milli Eğitim hakkında data İks Millî Eğitim Bakanlığı İKS Nedir? İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) bu kurumlarca bahşedilen eğitim öğretim hizmetlerinin mevcut durumu hakkında kendilerini değerlendirebilmeleri ve mektep gelişim çalışmalarına kullanılmak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
56
Milli Eğitim Bakanlığı'na tabi ilköğretim okulları ile ilçe, il ve merkezi düzeyde, okulda çocuğa karşın sunulan her türlü hizmete ilişkin verilerin toplanmasına ve gerekli planlamaların yapılmasına kaynak oluşturacak bir iç teftiş ve öz değer biçme sistemidir İlköğretimde kaliteyi arttırmayı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
73
Pilot Okullar İks, İks Pilot Okullar hakkında bilgi, İks Pilot Okullar Pilot Uygulamanın Amacı; a İlköğretim Kurumu Standartlarının, öz değerleme arabulucu olarak; Anlaşılırlığını, Geçerliğini, Uygulanabilirliğini, Uygunluğunu, Güvenirliğini, b Bilgi birleştirme araçlarının...
Cevaplar
0
Görüntüleme
74
İks Nedir, İks Ne çağırmak, İks anlamı, İlköğretim kurumları standartları uygulaması Nedir İKS Ne İlköğretim kurumları standartları daha önceki yıllarda pilot sehirlerde uygulaması ve deneme aşaması gerçekleştirilmiştiİks tamamiyle şöyle açıklayabilirizNasıl ki öğretmenler öğrencilere...
Cevaplar
0
Görüntüleme
96
858,500Konular
982,391Mesajlar
32,980Kullanıcılar
maliaktan71Son üye
Üst Alt