Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Hürmet Tazim Eylemi (Rüku)

Hürmet Tazim Eylemi (Rüku)
0
121

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Hürmet Tazim Eylemi(Rüku)

Ey İman edenler! Rükû edin, secde edin, Rabbiniz’e ibadet edin, hayır işleyin ki kurtuluşa eresiniz

Rükû ; İnsanın elleri dizlerine değecek, başı, beli ve arkası düz olacak şekilde eğilmesidir Namazda rükû yapmak farzdır

Sırf Allah için olan bir teslimiyet, bir boyun eğiştir

Neden Rükûdan Secdeye inmeyiz de tekrar Kıyâm’a avdet edip (doğrulup) Kıyâm demek olan Kavme’yi yaptıktan sonra Secdeye ineriz? Bütün bunlar anlamsızhikmetsiz olabilir mi?

İbadetlerin en büyük özelliği ve hikmeti; Birer İlâhi emir ve Mucize olmaları, çok şiddetli ve yoğunluklu cazibe kaynağı olmalarıdır


Rükû ve Secde sırf ibadet olup, âdet dışı kalmaktadır İnsanın ayakta durması (Kıyam’ı) ve oturması (Kâdesi) normal davranışlarındandır Kıyâm’ı ibadet yapan şey; İçinde okuduğumuz Kur’an dır Yani kıyamda kıraat Farzdır Kâde de de Teşehhüd Vaciptir Ama Rükû ve Secde insanın normal davranışı değil, İbadet maksadı ile yaptığı şeylerdir Bir kaynağımız bunu şöyle vermektedir:

Namazdaki Kıyâm ve Kâde’ye nisbetle Rükû ve Secde, birer ibadet olmakta daha kuvvetlidir Bunun içindir ki Rükû ve Secdenin zikirleri Farz değil, Sünnet olmuştur Yani Kıyâm ve Kuûd halleri, insanların çokça yaptıkları ve âdetleri olan hallerdendir İşte bunları âdet olmaktan çıkartıp İbâdet haline getirmek üzere Kıyâm’da Kırâet Farz olmuş, Kâde de de Teşehhüd Vacip olmuştur
Rükû ve Secde halleri ise, âdette olmayıp ancak İbâdet olarak emredildikleri için kendilerinde yapılacak olan zikirlerle ayrıca fazladan takviyeye muhtaç olmamışlar ve bu yüzden bunların zikirleri Farz kılınmayıp Sünnet olmuş, Sünnet seviyesinde tutulmuştur

Rükû ve Secde çok kuvvetli bir saygı, hürmet tâzim eylemidir

Rükû’a nisbetle Secde daha kuvvetli bir eylemdir

Bunu anlamak için insanların rasgele duruş ve hareketlerine daha dikkatli bakmak gerekir Bakıldığında görülür ki insanlar, normal olarak: ya oturmakta, ya ayakta, yada yürür vaziyettedirler Yani ibadet maksadı dışında insanların Rükû ve Secde haline geçtikleri pek görülmez Zaten Allah’ın dışında, hiçbir faninin önünde insan eğilmemesi gerekir Daima başını dik tutmasını bilmeli, Rükû ve Secde haline gelmemelidir
Rükû, yalnızca Allah’ın huzurunda eğilmek demektir Rükû tam bir boyun eğiştir Çok büyük bir saygı eylemidir Bunun için çok özel bir ibadettir

Rükû, Namazın Sidrei Müntehâsı olan Secdeye doğru giden yolda, yolu yarılamaktır
Rükû, Hakk’ın yakınlığına erme yolunda büyük bir aşamadır, bir perdeyi daha aralamaktır
Rükû, Kıyâmla Secdenin birbirinden fark ve temyizidir Bu fark ve temyiz iyice anlaşılsın diye araya bir de Kavme meşru kılınmıştır Tâ ki namazın ruhu, sırrı ve Sidrei Müntehâsı olan Secde bütün güzellikleri ve özellikleri ile ortaya çıksın diye Rükûdan sonra hemen Secdeye gitmeye izin verilmemiştir Ayrıca Rükûda Kur’an okumaya da izin verilmemiştir HzPeygamber (SallAllahu Aleyhi Vessellem) bu konuda şöyle buyurmuştur:
“ Haberiniz olsun ki ben, Rükû ve Secde’deyken Kur’an okumaktan men edildim! Siz Rükû’dayken – Sübhâne Rabbiye’l Azîm – diyerek Rabbinizi tesbih ediniz! Secde de ise –ayrıca çok istekli bir şekilde – dua ediniz! Secde duânızın kabulüne en lâyık makamdır!


Rükû farzdır, Rükûda en az bir defa Tesbih edecek kadar durmak Vâcip, üç defa tesbihte bulunmak ta Sünnettir Rükû’un tesbihi – Sübhâne Rabbiye’l Azîm – dir Anlamı; “ Ben ulu ve Yüce Rabbimi her nevi kusur ve ayıplardan tesbîh, tenzîh ve tekrîm ederim demektir

Namaz kılan Rükû veya Secde de: “ Sübhânekellâhümme Rabbenâ ve bihâmdik Allahümmeğfirlî zikrini yapabileceği gibi, dünya ve âhiret için istediği dua ve niyâzda bulunabilir

Rükûda bunlarla meşgul olan Mü’min Kavmeye giderken (Rükûdan doğrulurken)

Tekbir almaz da: – Semiallâhü limen hamideh – der Ardından – Rabbenâ lekel hamd – diyerek Rabbine hamdini ve teşekkürünü arz eder


Yani bu şu demektir: Ey kul sen Rükûda Rabbini tesbih ediyor, dualar yapıyorsun Rabbin senin yaptıklarını işitir, kaldır başını, sen de ona teşekkür et

sızıntı



 

Similar threads

Namazda Tadili Erkan Tadili Erkan; rükûnları düzgün yapmak anlamına gelir Namazla ilgili bir terim olarak Tadili Erkan; rükûnların hakkını vermek, itminan halinde bulunmak, hareketten sonra durmak yahut kalkması eğilmesinden ayrılacak şekilde iki hareket arasında sükunet bulmaktır Namazda...
Cevaplar
0
Görüntüleme
102
Arkadaşlar bilindiği gibi 29 Mart'ta gözlenmesi en rahat Ülkemizde olacak bir doğa olayı yani güneş tutulması olacaktır ve yaklaşık dört dakika sürecektir Peyganber efendimiz (SAV) zamanında güneş tutulduğunda insanlar güneş İbrahim'in ölümünden dolayı tutuldu demişler efendimiz ise güneş hiç...
Cevaplar
0
Görüntüleme
90
Farz Namazı Cemaatle Kılmak Farz Namazların Cemaatle Kılınışı Cemaatle namaz kılmak Sünneti hüdadır Yani İslamın şiarı olan sünnettir Özürsüz terki caiz değildir Farz namazlarından olan yatsı namazının farzı cemaatle birlikte kılınışı şöledir Yatsı namazı, dördü sünnet, dördü farz...
Cevaplar
0
Görüntüleme
268
NAMAZDA VAHDET Bakara suresi 43Ayeti kerime Namazı tam kilin, zekâtı hakkıyla verin, rükû edenlerle beraber rükû edin Ali İmran suresi 43Ayeti kerime Ey Meryem! Rabbine ibadet et; secdeye kapan, (O'nun huzurunda) rükû edenlerle beraber rükû sen de rükû et buyruklarında Rabbimiz teala namazdan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
118
Namazda rükû, rükûdan sonra ayakta durma, secde ve iki secde arasındaki oturmanın hakkını vererek, tam bir sukûnet içinde ve yerli yerinde mutmain olarak yapmak Ta'dîl, düzeltmek, kuvvetlendirmek demektir (İbn Manzûr, Lisânü'lArab, XI, 432) Erkân ise rüknün çoğuludur Kelime anlamlarıyla...
Cevaplar
0
Görüntüleme
113
858,500Konular
982,386Mesajlar
32,979Kullanıcılar
kara kartalSon üye
Üst Alt