Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Hudeybİye BariŞi

Hudeybİye BariŞi
0
133

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Şahitlik konusunda iki kadına bir erkeği mi kabul eder İslam?! Asla!:
İslâm hukûkunda erkeklerin vâkıf olamayacağı ve tamamen kadınların ilgi sahası olan doğum, bekâret, emzirme ve aybaşı gibi kadınlara mahsûs hallerde, erkeğin değil, sadece kadının hattâ tek kadının şâhidliği yeterlidir Bu gibi konulara, kadınların çokça şâhid olmaları ve erkeklerden fazla gözlem ve tecrübelere sahip bulunmaları sebebiyle, tek kadının şâhidliği bile geçerli sayılmıştır Hattâ Hz Peygamber (sav) Efendimiz’in emzirme konusunda tek kadının şâhidliğini kabul ettiği bilinmektedir Nitekim: Erkeklerin muttalî olmadıkları şeylerde kadınların şâhidliği makbûldürbuyurması bunun en güzel delîlidir Doğum için de tek bir kadının şâhidliği kabûl edilmektedir Rasûlullâh (sav) Efendimiz: Doğum konusunda bir kadının şâhidliği yeterlidirbuyurmaktadırlar Hz Ömer (ra), boşanma konusunda yalnız başına kadınların şâhidliğini kabul etmiştir Hz Ali (ra) da, bir çocuğun öldürülmesine şâhid olan kadınların şâhidliğini muteber saymıştır
Aslında iki kadının şâhidliğinin bir erkeğin şâhidliğine denk olduğu iddiâsı, gerçeklerle hiçbir ilgisi olmayan asılsız bir iddiâdır Konu ile ilgili olarak Bakara sûresinin 282 âyeti kerîmesinde şöyle buyrulur:
Ey îmân edenler! Belirli bir vâdeye kadar birbirinize borçlandığınız zaman onu yazın Bunu, aranızda bir kâtib doğru olarak yazsın Erkeklerinizden iki de şâhid tutun Eğer iki erkek bulunmazsa, şâhidlerden kendilerine güvendiğiniz bir erkek ve biri unutunca diğerinin hatırlatması için iki kadın yeter
Yukarıda görüldüğü gibi bir bütün olarak ele alındığında, âyetin genel olarak şâhidliği düzenleyen umûmî bir hüküm koymadığı, âyeti kerîmedeki hükmün sadece vâdeli borçlanmalarla ilgili olduğu açıkça görülür
İki kadın şâhid önerilmesinin sebebi, birisi yanılırsa diğerinin ona hatırlatması içindir Ancak âyette iki kadın şâhidden biri mutlaka yanılır veya unuturdenmemektedir Yanılırsa veya unutursadenmektedirO halde iki kadın şâhidden birisi, şâhidlik ettiği borçlanma akdiyle ilgili olarak yanılmaz veya unutmazsa, şâhidliğini tam olarak yaptığı için, erkek şâhid ile kadın şâhidin şâhidlikleri yeterli, aynı zamanda eşit değerde olacaktır Bu ise kadının şâhidliğinin, erkeğin şâhidliğine denk olabileceğini gösterir
Neden mi? Çünkü o dönemde kadınlar ticaretle direk ilgilenmiyorduHatta Hz Hatice bile kendi işlerini erkeklere, ticaretini erkeklere yaptırıyordu!O dönemde kendi ilgi alanlarının dışındaki vadeli borçlar konusundaki bu istisnai hükümü genelleştirmek sadece önyargı ifadesidirAyrıca yukarıda da ifade edildiği gibi kendi ilgi alanlarında olan işler için mesela doğum,emzirme her kişinin tek şahitliği kabul edilmektedir
Günümüzde ekonomi özel ilgi alanına giren ekonomi alanında eğitim gören kadınlar mesela kadınlar için bu ayet tabii kendilerini sınırlandırmazÇünkü unutma ve ilgi alanı olup olmama temel sebepBu sebep ortadan kalkınca hükümde kalkarveya bu şartlara uyan ilgilenmeyen, unutan,ilgi duymayan dolayısı ile aklında tutma ihtimali daha az olan kimsenin şahitliğinde ilgilenen gruba göre iki kişi şartı aranırVadeli borçlarda şahitlikte esas olan bunlardır ilgi, alaka,işin içinde olup olamam ve dolayısı ile ilgi ile paralel unutup unutmama yoksa cinsiyet :kadın erkek olup olmama değil !
 

Similar threads

Kadının Şahitliği Şahitlik konusunda iki kadına bir erkeği mi kabul eder İslam?! Katiyen!: İslâm hukûkunda erkeklerin vâkıf olamayacağı ve en ince ayrıntısına kadar kadınların alaka sahası olan doğum, bekâret, emzirme ve aybaşı gibi kadınlara mahsûs hallerde, erkeğin değil, yalnızca kadının...
Cevaplar
0
Görüntüleme
46
Şahitlikte niçin kadınların hakkı erkeğin yarısıdır ? İslam hukukunun temelini teşkil eden meseleler vahye dayanır Ana hatlarıyla Kur'an'da yer alır Yani hukuki esaslar kainat Yaratıcısı tarafından tespit edilip tayin edilmiştir Hangi devir, hangi iklim ve şartlar içinde yaşanırsa yaşansın bu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
85
Ailede Kadın İslâm, yaratılış itibarıyla kadın ve erkeğin eşit olarak yaratıldığını bildirir Ey insanlar; Doğrusu biz sizi bir erkekle bir dişiden yarattık(elHucurat, 4913) Yine İslâm dini kadın ve erkek arasında bir ayrımın sözkonusu olmadığını, doğum, ölüm ve daha sonraki hayatlarında bu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
130
KADINLAR HAKKINDA MUTLAKA BİLİNMESİ GEREKENLER: Yirminci yüzyılda, silahla bombayla ele geçirilmeyen ülkeler, psikolojik savaşla tüketilmeye çalışıldı ve biz de toplum olarak çok yara aldık Bir toplumu en kolay yok etmenin yolu, aileyi yok etmektir Aileyi yok etmenin yolu da düşmanı birbirine...
Cevaplar
0
Görüntüleme
116
Tesettür, yerine getirilmesi ?farzı ayn? olan bir emirdir Bu emrin yerine getirilişinde, yani avret sayılan yerlerin örtülmesinde şu dört husus ortaya çıkar: • Erkeğin erkeğe göre avreti, • Kadının kadına göre avreti, • Erkeğin kadına göre avreti, • Kadının erkeğe göre avreti Erkeğin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
182
858,505Konular
982,685Mesajlar
33,049Kullanıcılar
arliekaneSon üye
Üst Alt