Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Kadının Şahitliği

Kadının Şahitliği
0
47

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Kadının Şahitliği Şahitlik konusunda iki kadına bir erkeği mi kabul eder İslam?! Katiyen!: İslâm hukûkunda erkeklerin vâkıf olamayacağı ve en ince ayrıntısına kadar kadınların alaka sahası olan doğum, bekâret, emzirme ve aybaşı gibi kadınlara mahsûs hallerde, erkeğin değil, yalnızca kadının hattâ tek kadının şâhidliği yeterlidir Bu gibi konulara, kadınların çokça şâhid olmaları ve erkeklerden artı gözlem ve tecrübelere sahip bulunmaları sebebiyle, tek kadının şâhidliği bile geçerli sayılmıştır Hattâ Hz Peygamber (sav) Efendimiz’in emzirme konusunda tek kadının şâhidliğini kabul ettiği bilinmektedir Nitekim: Erkeklerin muttalî olmadıkları şeylerde kadınların şâhidliği makbûldürbuyurması bunun en güzel delîlidir Doğum için de tek bir kadının şâhidliği kabûl edilmektedir Rasûlullâh (sav) Efendimiz: Doğum konusunda bir kadının şâhidliği yeterlidirbuyurmaktadırlar Hz Ömer (ra), boşanma konusunda yalnız başına kadınların şâhidliğini kabul etmiştir Hz Ali (ra) da, bir çocuğun öldürülmesine şâhid olan kadınların şâhidliğini muteber saymıştır Fiilen iki kadının şâhidliğinin bir erkeğin şâhidliğine eşit olduğu iddiâsı, gerçeklerle hiçbir ilgisi olmayan yalan yanlış bir iddiâdır Konu ile ilgili olarak Bakara sûresinin 282 âyeti kerîmesinde şöyle buyrulur: Ey îmân edenler! Belirli bir vâdeye kadar birbirinize borçlandığınız süre onu yazın Bunu, aranızda bir kâtib içten olarak yazsın Erkeklerinizden iki de şâhid tutun Eğer iki erkek bulunmazsa, şâhidlerden kendilerine güvendiğiniz bir erkek ve biri unutunca diğerinin hatırlatması için iki kadın yeter Yukarıda görüldüğü gibi bir bütünüyle ele alındığında, âyetin çoğunlukla şâhidliği aranjör umûmî bir hüküm koymadığı, âyeti kerîmedeki hükmün yalnızca vâdeli borçlanmalarla ilgili olduğu açıkça görülür İki kadın şâhid önerilmesinin sebebi, birisi yanılırsa diğerinin ona hatırlatması içindir Ama âyette iki kadın şâhidden biri mutlaka yanılır ya da unuturdenmemektedir Yanılırsa veya unutursadenmektedirO halde iki kadın şâhidden birisi, şâhidlik ettiği borçlanma akdiyle ilgili olarak yanılmaz ya da unutmazsa, şâhidliğini bütünüyle yaptığı için, erkek şâhid ile kadın şâhidin şâhidlikleri tatmin edici, aynı zamanda eşit değerde olacaktır Bu ise kadının şâhidliğinin, erkeğin şâhidliğine eşit olabileceğini gösterir Neden mi? Çünkü o dönemde kadınlar ticaretle direk ilgilenmiyorduHatta Hz Hatice bile kendi işlerini erkeklere, ticaretini erkeklere yaptırıyordu!O dönemde kendi ilgi alanlarının dışındaki vadeli borçlar konusundaki bu istisnai hükümü genelleştirmek sadece önyargı ifadesidirAyrıca yukarıda da ifade edildiği gibi kendi alaka alanlarında olan işler için örneğin doğum,emzirme her kişinin tek şahitliği kabul edilmektedir Günümüzde ekonomi özel ilgi alanına giren ekonomi alanında eğitim görebilen kadınlar mesela kadınlar için bu ayet tabii kendilerini sınırlandırmazÇünkü unutma ve alaka alanı olup olmama esas sebepBu sebep ortadan kalkınca hükümde kalkarya da bu şartlara uyan ilgilenmeyen, unutan,ilgi duymayan dolayısı ile aklında alıkoyma ihtimali daha eksik olan kimsenin şahitliğinde ilgilenen gruba göre iki birey şartı aranırVadeli borçlarda şahitlikte başlıca olan bunlardır ilgi, ilgi,işin içinde olup olamam ve dolayısı ile alaka ile paralel unutup unutmama yoksa cinsiyet :bayan erkek olup olmama yok !  
 
858,505Konular
982,692Mesajlar
33,052Kullanıcılar
orxanSon üye
Üst Alt