iltasyazilim
FD Üye
Güzele Bakmak Ne Zaman Sevap Sayılır?
Güzele bakmak sevap mı?
''Güzele görmek sevap!'' Fazla istismar edilen atasözlerimizden birisidir
Evet, güzele ve güzelliklere tefekkür için bakmak, ast fakat sevaptır
Fakat asrımızda buradaki 'GÜZEL' kelimesini, namahrem anlamına gelen, açıksaçık gezenlere bakmak biçiminde söylendiği vakit,yanıt da şüphesiz değişir Bütün tersi de olabilir
Bu gibi namahremlere görmek, görüntü şekline ve sebebine kadar anlam kazanır
1 Yolda yürürken aniden, dekolte bir mahrem gözümüze çarpsa, yüce
yaratıcımızın Gözlerinizi haramdan sakının!ayetinin tesiri ve tedbiri ile
gözlerimizi diğer tarafa çevirip, Allah korkusuyla irkilsek ve tövbe etsek,
bu manzara sonrası titizlik, kişiyi günahtan koruduğu gibi, sevap da
kazandırabilir
2 Benzer namahreme birincil, yani gayri iradi görüntü mübahtır, ama halbu ki ilk
görünüm meşrudur, bakmışken enine boyuna azıcık bakayım diye, bakışı uzatmak
o bakışı mübahlıktan çıkarır ve sakıncalıdır
3 Daha sonraki istihali bakışlar ise haramdırÇünkü bu bakışlar,Gözlerinizi
haramdan sakınınayetinin tersine bir davranıştır
4Ayrıca kişiyi tanınma maksadıyla gerekli bakışlar vardır oysa, bu bakışlar
da yukarıdaki ayet hatırda tutularak asgari düzeyde kalırsa, mübah
olabilir
Tefekkur için görmek nasıl olur?
Güzel denilince aklımıza, tabii ve yasal güzellikler gelmelidir
Namahremler degil!
Tefekkür, bu güzelliklerin arka planındaki anlamları, bakımlı manaları ve
mesajları hesaplayarak göz önünde bulundurmak, o eser ya da durum üzerindeki Esma'ül Hüsna
tecellilerini irdelemektir
Bu güzelliklerden bazıları;
•Gül güzeldir, menekşe güzeldir, karanfil, nergis, sümbül, zambak, manolya
ve saymakla bitiremeyeceğimiz tüm çiçekler güzeldir
•Bahar güzeldir, ağaçlar güzeldir, dağlar, ırmaklar, çaylar, şelaleler,
denizler, göller ormanlar ve bütün manzaralar güzeldir
Saymak ile bitiremeyeceğimiz bunca güzellik varken, neden nefsani
güzelliklere takılıyoruz oysa? Bunca güzelliklerin üzerindeki, Esma'ül Hüsna
tecellilerini sadece bir saat düşünmek,bizlere bir sene her tarafında (beyhude
namaz, oruc, zikir vs) ibadet etmiş gibi sevap kazandırırken, nefsani,
malayani, fuzuli güzelliklerle ilgilenmek müsriflik değil de nedir?
Bu güzelliklere bakıp,Esma'ül Hüsna tecellilerini nasıl tefekkür
edebiliriz?
•Bir papatya çiçeğine,tefekkürle baktığımız zaman
Bu çiçeğin yapılabilmesi için, önceden tasarımının yapılması şarttır
(yapay çiçekçileri bir düşününüz) Madem öyle, bu çiçek bizlere Musavvir
(en hoş tanımlama eden, tasarım yapan) esmasını haber verir
5Sadece bir çiçek cinsi üstünde bile tahlil yapsak, hiçbir kusur
bulamayız Malezya'daki gül ile Kore'deki gül aynı sarmalda ve benzer model
Türkiye'deki papatya ile Çin'deki benzer geometrik yapIda Hiç bir kusur
değil Yani bir Bari'i (hatasız yapani) cc haykırır
İste güzele görmek sevapatasözümüzdeki 'güzel'de, 'görüş da' böyle
olursa, elbette oysa sevaptır Buna itiraz değil Üstelik de böylece çok sevap
kazandırır oysa, bu güzelliklere, bu tefekkür ile bir saat bakmak bunları dikkate almak, bir yıllık sürekli beyhude ibadet sevabı kazandırıyor
HzMuhammed (sav)'in müjdesidirBir saat tefekkür, bin yıllık ibadetten hayırlıdırbuyurmuştur
Yasal zevkler ve lezzetler keyfe kafidir,
Harama girmeye gerek yoktur
*
Güzele bakmak sevap mı?
''Güzele görmek sevap!'' Fazla istismar edilen atasözlerimizden birisidir
Evet, güzele ve güzelliklere tefekkür için bakmak, ast fakat sevaptır
Fakat asrımızda buradaki 'GÜZEL' kelimesini, namahrem anlamına gelen, açıksaçık gezenlere bakmak biçiminde söylendiği vakit,yanıt da şüphesiz değişir Bütün tersi de olabilir
Bu gibi namahremlere görmek, görüntü şekline ve sebebine kadar anlam kazanır
1 Yolda yürürken aniden, dekolte bir mahrem gözümüze çarpsa, yüce
yaratıcımızın Gözlerinizi haramdan sakının!ayetinin tesiri ve tedbiri ile
gözlerimizi diğer tarafa çevirip, Allah korkusuyla irkilsek ve tövbe etsek,
bu manzara sonrası titizlik, kişiyi günahtan koruduğu gibi, sevap da
kazandırabilir
2 Benzer namahreme birincil, yani gayri iradi görüntü mübahtır, ama halbu ki ilk
görünüm meşrudur, bakmışken enine boyuna azıcık bakayım diye, bakışı uzatmak
o bakışı mübahlıktan çıkarır ve sakıncalıdır
3 Daha sonraki istihali bakışlar ise haramdırÇünkü bu bakışlar,Gözlerinizi
haramdan sakınınayetinin tersine bir davranıştır
4Ayrıca kişiyi tanınma maksadıyla gerekli bakışlar vardır oysa, bu bakışlar
da yukarıdaki ayet hatırda tutularak asgari düzeyde kalırsa, mübah
olabilir
Tefekkur için görmek nasıl olur?
Güzel denilince aklımıza, tabii ve yasal güzellikler gelmelidir
Namahremler degil!
Tefekkür, bu güzelliklerin arka planındaki anlamları, bakımlı manaları ve
mesajları hesaplayarak göz önünde bulundurmak, o eser ya da durum üzerindeki Esma'ül Hüsna
tecellilerini irdelemektir
Bu güzelliklerden bazıları;
•Gül güzeldir, menekşe güzeldir, karanfil, nergis, sümbül, zambak, manolya
ve saymakla bitiremeyeceğimiz tüm çiçekler güzeldir
•Bahar güzeldir, ağaçlar güzeldir, dağlar, ırmaklar, çaylar, şelaleler,
denizler, göller ormanlar ve bütün manzaralar güzeldir
Saymak ile bitiremeyeceğimiz bunca güzellik varken, neden nefsani
güzelliklere takılıyoruz oysa? Bunca güzelliklerin üzerindeki, Esma'ül Hüsna
tecellilerini sadece bir saat düşünmek,bizlere bir sene her tarafında (beyhude
namaz, oruc, zikir vs) ibadet etmiş gibi sevap kazandırırken, nefsani,
malayani, fuzuli güzelliklerle ilgilenmek müsriflik değil de nedir?
Bu güzelliklere bakıp,Esma'ül Hüsna tecellilerini nasıl tefekkür
edebiliriz?
•Bir papatya çiçeğine,tefekkürle baktığımız zaman
Bu çiçeğin yapılabilmesi için, önceden tasarımının yapılması şarttır
(yapay çiçekçileri bir düşününüz) Madem öyle, bu çiçek bizlere Musavvir
(en hoş tanımlama eden, tasarım yapan) esmasını haber verir
5Sadece bir çiçek cinsi üstünde bile tahlil yapsak, hiçbir kusur
bulamayız Malezya'daki gül ile Kore'deki gül aynı sarmalda ve benzer model
Türkiye'deki papatya ile Çin'deki benzer geometrik yapIda Hiç bir kusur
değil Yani bir Bari'i (hatasız yapani) cc haykırır
İste güzele görmek sevapatasözümüzdeki 'güzel'de, 'görüş da' böyle
olursa, elbette oysa sevaptır Buna itiraz değil Üstelik de böylece çok sevap
kazandırır oysa, bu güzelliklere, bu tefekkür ile bir saat bakmak bunları dikkate almak, bir yıllık sürekli beyhude ibadet sevabı kazandırıyor
HzMuhammed (sav)'in müjdesidirBir saat tefekkür, bin yıllık ibadetten hayırlıdırbuyurmuştur
Yasal zevkler ve lezzetler keyfe kafidir,
Harama girmeye gerek yoktur
*