Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Ekspertiz raporunda em ne demek ?

Ekspertiz raporunda em ne demek ?
0
135

Profösör

Super Mod
Katılım
Ocak 11, 2022
Mesajlar
3,752
Etkileşim
30
Puan
38
Yaş
36
Konum
Rusya
Web sitesi
bilgilihocam.com
F-D Coin
125
Oto ekspertiz raporundaki ufak ayrıntılar bazen önemli ipuçları verebilmektedir. Ekspertiz raporunda yer alan kaporta-boya kısmında yer alan farklı renkler ve bazı kısaltmalar aracın geçmişi ile alakalı bilgiler vermektedir.

Ekspertiz raporunda em ne demek ?​

Ekspertiz raporunda yer alan e, em veya e-ç gibi kısaltmalar ezik ile alakalı kısaltmalardır. Em kısaltması “Ezik Mevcut” demektir.

Ekspertiz raporları ile alakalı önemli eleştirilerden birisi kaportadaki ezik ve göçüklerle alakalı derece bilgisinin olmamasıdır.

Yani insanlar ekspertiz raporunda EM kısaltmasını gördükleri zaman kaportadaki eziğin önemli bir şey mi yoksa ciddiye alınmaması gereken ufak bir şey mi olduğu hakkında bilgi sahibi olamamaktan şikayetçidirler.

Mesela aracın tavanında bir adet dolu hasarı olduğunda bile bu ezik kabul edilmektedir. Ekspertiz raporlarındaki standartların ne olduğu hakkında bilgisi olmayan birisi EM kavramını daha büyük ezik ve göçükler için de kullanılabileceğini düşünebilmektedirler.

Ekspertiz raporunda EM kısaltmasını gördüyseniz bunun anlamı araçta maksimum 10 cm çapında bir hasar olmasıdır. Kaportada bundan daha büyük hasar varsa ona vuruk denmektedir.

Ezikler, ezik ve noktasal ezik olarak ikiye ayrılır. Ezik, çapı 2 ila 10 santimetre boyutlarında olan hasar ve deformasyonlara denir.

Noktasal ezik ise çapı 2 santimetreden küçük olan hasar ve deformasyonlara (örneğin dolu tanesi hasarı) denir.

Eziklerin ayrıca boya hasarı gerektiren ve gerektirmeyen türleri bulunmaktadır.

Ezik hasarından kasıt, taş izi, ufak çatlaklar, taşıyıcı bir materyal kaynaklı iz, dolu izi gibi küçük şeylerdir.

Ezikler aracın değerine ne kadar etki eder ?​

Ezikler genellikle estetik bir sorundur ve araç değerini pek etkilemez. Bununla birlikte aracın muhtelif yerlerinde boya gerektiren eziklerin olması satarken negatif algı yaratır.

Araç sahipleri araçlarını satmak istediklerinde bu tür ezikleri kapatıp kapatmamak konusunda tereddüt içerisindedirler.

Avrupa’da eziği, çiziği olmayan araba daha değerlidir. Bu yüzden araç sahipleri eğer araçlarında fazlaca ezik çizik var ise aracı boyatıp satmayı tercih ederler.

Ülkemizde ise algı farklıdır. Güneş lekesinden bile aracı boyatsanız, alıcı tarafta “acaba takla mı atmış ?” şüphesine neden olursunuz.

Bu nedenle ezikler abartılı boyutta değilse öylece bırakılması tavsiye edilir. Boya yerine rotüş yapmak da bir seçenektir. Rotüşlar oto ekspertiz raporunda çıkar. Çünkü kaportanın boya kalınlığı ekspertiz yapılırken ölçülmektedir.

Rotüş yapmanın boyatmaya göre algı açısından daha pozitif bir durum yarattığı ortadadır. Çünkü kimse “güneş lekesinden veya temiz görünsün diye boyattım” lafına gerçek olsa bile inanmaz.

Bu nedenle aracınızı ufak tefek ezikler nedeniyle boyatmayınız.

Alıcı açısından ise oto ekspertiz raporunda EM yazması çok ciddi bir şey değildir. Aracın kazalı veya darbe aldığı manasına gelmez.
 

Similar threads

Ekspertiz raporunda en işe yarayan kısım ve araç sahipleri tarafından en net anlaşılan kısım aracın kaporta ve boya ile ilgili kısmıdır. Her ne kadar ekspertiz raporunda oldukça detaylı şeylere tik atılsa da ekspertiz raporunun en ilgi çeken ve araç hakkında en fazla bilgi veren kısmı araç...
Cevaplar
0
Görüntüleme
138
Araç sahipleri bazı terimleri araç alıp satarken öğrenirler. Örneğin, ilanlarda yaygın olarak yer alan bel altında temizlik boyası var, kaput sök-tak, aracımda gamze var, podyelerde oynama yok gibi kavramların ne manaya geldiğini ancak detaylı bir araştırma sonucu öğrenirsiniz. Ekspertiz...
Cevaplar
0
Görüntüleme
140
Ekspertiz Raporunda Nelere Bakılır? Dikkat! 2.el araç alım satımında ekspertiz raporunun büyük önemi vardır. Aracın piyasasına uygun bir bedelde satılması ya da alınması için güvenilir bir firmadan ekspertiz raporu almak gerekiyor. Böylece hem araç satarken hem de araç alırken yaşanabilecek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
98
Aracın değerini etkileyen en önemli unsurlar, motor arızası, şanzıman arızası gibi çözümü sıkıntılı sorunlarının olması, kazalı olması gibi şeylerdir. Araç parçalarının kısmen veya tamamen boyalı olması da değere etki eden unsurlardır. Eğer aracı basit bir kusur nedeniyle boyatırsanız satarken...
Cevaplar
0
Görüntüleme
202
Otorapor gibi oto ekspertiz firmalarının raporlarında aracın kaportasında boya ve değişen bilgileri gayet detaylı bir şekilde yer almaktadır. Böylece bir parçanın boyalı mı, değişmiş mi, ezik veya çizik var mı gibi bilgilere ulaşabilmekteyiz. Örneğin bir parça boyalı ise B kısaltması ile onun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
564
858,523Konular
981,282Mesajlar
31,137Kullanıcılar
Ali.kocSon üye
Üst Alt