Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Boyasız göçük düzeltme ekspertizde çıkar mı ?

Boyasız göçük düzeltme ekspertizde çıkar mı ?
0
223

Profösör

Super Mod
Katılım
Ocak 11, 2022
Mesajlar
3,752
Etkileşim
33
Puan
38
Yaş
36
Konum
Rusya
Web sitesi
bilgilihocam.com
F-D Coin
125
Aracın değerini etkileyen en önemli unsurlar, motor arızası, şanzıman arızası gibi çözümü sıkıntılı sorunlarının olması, kazalı olması gibi şeylerdir.

Araç parçalarının kısmen veya tamamen boyalı olması da değere etki eden unsurlardır. Eğer aracı basit bir kusur nedeniyle boyatırsanız satarken alıcılar en kötü senaryoyu düşünerek aracınızın bir kaza geçirdiğini düşünebilirler.

Arabaya yaslanırken göçük oldu, kaportaya üst kattan bir şey düştü gibi şeyler gerçek olsa bile alıcılara inandırıcı gelmemektedir. Kaportaya uygulanan boya işlemi ekspertizde çıktığı için kaportadaki göçükler için “boyasız göçük düzeltme” işlemi tercih edilmektedir.

Boyasız göçük düzeltme işlemi hasar olan yeri çekiçleyip üzerini boya ile kapatmaktan daha masraflı ve daha uzun süren bir işlemdir ancak ekspertizde parça orijinal çıkacağı için aracın değerini daha az etkilemektedir.

Boyasız göçük düzeltme ekspertizde çıkar mı ?​

Bu konuda ekspertiz firmaları ile boyasız göçük düzeltme yapanlar farklı görüşlere sahiptir. Ekspertiz firmaları der ki “Özel cihazlar yardımıyla gözle fark edilmeyen kusurlar bile anlaşıldığı için başarılı göçük düzeltme işlemleri bile ekspertiz esnasında çıkar.”

Boyasız göçük düzeltme işini yapanlar der ki :

“Eğer göçük düzeltme işlemi yüzde yüz başarılı oldu ise bunu ekspertiz cihazları da çakmaz, yani boyasız göçük düzeltme ekspertizde çıkmaz”

Biz de diyoruz ki;

Boyasız göçük düzeltme işlemi ekspertizde çıkabilir ama çıkmama ihtimali de vardır.
Şöyle ki;

Ekspertiz firmalarının ellerindeki olan cihazlar boya kalınlığını ölçer ve fabrika standartlarından farklı bir şeye rastlarsa bunu fark eder. Yani boya konusunda ekspertiz cihazını kandırmak imkansıza yakındır.

Boyaya zarar vermeden göçük düzeltme yapılmış ise cihazın bunu anlamaması için kusursuz işçilik gerekir.

Kaportanın pürüzsüz olduğunu ise metale ışın gönderip yansımalarını ölçen bir cihaz yapar. Fabrikadan kalıp şeklide üretilen parçadaki ışık yansımaları belli bir yansıma yelpazesi oluşturur. Kaportadaki ufak pürüzler hatta kir çamur bile bu yansıma grafiğini etkileyebilir.

Bu nedenle kaportaya uygulanan kuru çekiçle düzeltme işlemleri göz ile bakıldığında kusursuz gibi görünse de ekspertiz cihazına takılabilir. Bkz.

Boyasız göçük düzeltme işi aynı zamanda bir sanattır. Bu işlemi yapan kişi kaportanın doğal eğimlerini dahi geri getirebilir ve yüzde yüz bir düzeltme sağlar ise ekspertiz cihazındaki yansıma grafiği fabrika çıkışlı parçanınki ile aynı olacağından “başarılı” boyasız göçük düzeltme işlemleri ekspertiz raporunda çıkmayabilmektedir.

Boyasız göçük düzeltmede başarı oranı nedir ?​

Boyasız göçük düzeltmede başarı oranı, kaportadaki hasarın büyüklüğü ve tam olarak nerede olduğuna göre değişmektedir.

Ustalık ise başarıda ana faktördür. Fakat işini en iyi yapan ustalar bile teknik gerekçelerle parçaların birleşim yerlerine denk gelen veya sacın kalın olduğu yerlerde %100 düzeltme yapamamaktadırlar.

Eğer kaportadaki hasar küçük ise ve sorunsuz bir bölgede ise %95 civarında göze kusursuz gelen bir işlem ortaya çıkabilmektedir.

Gözle fark edilmeyen ufak pürüzlerin ekspertiz cihazında görünmesi ihtimali her zaman vardır. Bu nedenle boyasız göçük düzeltme işleminin ekspertizde çıkmayacağının bir garantisi yoktur.
 

Similar threads

Kuru çekiç düzeltme kavramı ile ekspertiz raporu ile karşılaşmış olabilirsiniz veya aracınızın kaportasındaki ufak bir hasar için size kuru çekiç ile düzeltme yapmanızı tavsiye etmiş olabilirler. Araçta oluşan hasarları onarmanın farklı yolları vardır. Bir çizik olduğunda onun üzerini kapatmak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
355
Dolu hasarı aracın değerini ne kadar düşürür ? Bu konuda iki kriter önemlidir; Birincisi, aracın marka ve modeli. İkincisi ise dolu hasarının şiddeti. Hasar aynı hasar olsa da dolu hasarı 25 senelik Renault Broadway ile 6 aylık BMW’de aynı derecede değer düşüklüğü yaratmaz. 25 senelik...
Cevaplar
0
Görüntüleme
182
İkinci el araç alırken yaşanan en önemli sorunlardan birisi satın alınan aracın bir süre sonra şanzımandan sıkıntı yaşatmasıdır. Şanzımanla alakalı sorunlar genellikle viteste boşluk, vites geçişlerinde zorluk veya gıcırtı sesi gibi şikayetlerle kendini belli eder. Ama bu tür şikayetleri...
Cevaplar
0
Görüntüleme
139
Oto ekspertiz raporundaki ufak ayrıntılar bazen önemli ipuçları verebilmektedir. Ekspertiz raporunda yer alan kaporta-boya kısmında yer alan farklı renkler ve bazı kısaltmalar aracın geçmişi ile alakalı bilgiler vermektedir. Ekspertiz raporunda em ne demek ? Ekspertiz raporunda yer alan e, em...
Cevaplar
0
Görüntüleme
143
Otorapor gibi oto ekspertiz firmalarının raporlarında aracın kaportasında boya ve değişen bilgileri gayet detaylı bir şekilde yer almaktadır. Böylece bir parçanın boyalı mı, değişmiş mi, ezik veya çizik var mı gibi bilgilere ulaşabilmekteyiz. Örneğin bir parça boyalı ise B kısaltması ile onun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
795
858,505Konular
982,672Mesajlar
33,048Kullanıcılar
Mega00Son üye
Üst Alt