Decroly Sistemi (Ilgi Merkezleri Metodu) Belçikalı Hekim Ovide Decroly tarafından geliştirilmişti Bu sisteme göre, öğretimde yapay dersler kaldırılmalı, çocuklar doğanın içinde yaşayarak, gözleyerek, yaparak öğrenmelidir Sistemin bir ders programı yoktur; çocukların ilgisine göre bazı konular seçilir Burada önce gözlem yapılır, daha sonra kaynak kitaplardan bilgiler toplanır, deneyler yapılır Toplanan veri ve tecrübeler yazı, söz veya resimlerle anlatılır Burada imtihan ve not yoktur Bu sistemde ders kitabı ve öğretmenin anlatması da yoktur Çocuklar kendi gözlem, araştırma ve tecrübelerini resim, yazı, model gibi şeylerle kayda geçirerek, âdeta kendi ders kitabını kendi yazan Ali Özdaş Öğretim Prensip ve Yöntemleri, İstanbul 1997