nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
Para hepimiz için, karar verme, kendimizi yönetme, dürtülerimizi teftiş etme ve seçenekleri değer biçme becerilerimizle ilgili veri veren bir vasıta olarak görülür Çocuklarda ise para dediğimizde harçlıklar, bayram harçlıkları, kumbara gibi kavramlar çağrışım yapmakla birlikte, farklı nüfus istatistiklerine göre özelliklere sahip ortamlara da tabi olarak çok para harcayan, hiç para harcamayan, para kavramını bilen veya geç öğrenen çocuklar vardır Bu doğrultuda, çocuğa paranın ne olduğunu ve nasıl kullanıldığını bilgi vermek karakter gelişiminde kayda değer rol oynamaktadır Üsküdar Üniversitesi Etiler Polikliniği ÇocukErgen Psikoloğu Aynur Sayım, çocuklarda para kavramı hakkında manâlı bilgiler veriyor
*
Üçdört yaşlarından itibaren çocuklara paranın ne olduğu ve ne işe yaradığı öğretilmeli
Üsküdar Üniversitesi Etiler Polikliniği Uzman Psikologu Aynur Sayım, “Üçdört yaşından itibaren çocuğa paranın ne olduğu, ne işe yaradığı anlatılmalı ve sonraki yaşlarda da paranın miktarı yavaş yavaş öğretilmelidir diyor İlkokul birinci sınıftan itibaren para alışverişi sırasındaki ilişkiyi yaşaması ve öğrenmesi açısından, önce jurnal harçlıklarla başlayıp sonra iki günlük, üç günlük ve haftalık harçlık vererek elindeki parayı zamana yaymayı aydınlatmak gerektiğine şive yapan Sayım, “Aileyle birlikte çıkılan alışverişlerde çocuğa da yükümlülük saptamak suretiyle elindeki parayı hesaplaması öğretilebilir dedi Ailelerin bu konuda kendi beklentisini oluşturması gerektiğini, çocuğun ihtiyacı olduğu miktarı belirlemelerini ve bu miktarın ne çok fazlasının ne de azının verilmesini dile getiren Sayım çocuğa ihtiyacından eksik harçlık atamak bazı tavır sorunlarına yol açabileceği gibi artı harçlık da dürtülerini bekletmeyi, ertelemeyi öğrenememesine niçin olabileceğini belirtti
*
Çocuklara verilen harçlık kendilerine olan güveni arttırıyor
Verilen harçlığın, çocuğun kendine olan güvenini artıracağına, sorumluluk almayı öğrenmesine yardımcı olacağına, hesap yapma becerisini geliştirip elindeki parayı yöneticilik etme yeteneğini geliştireceğine, gereklilik belirlemesi ve planlama konusundaki önemine uyarı çeken Sayım, çocuğun başkalarının emeğine hürmet göstermeyi öğreneceğini de vurguladı “Çocuklar para biriktirmeye özendirilmelidir diyen Sayım kumbara almanın para biriktirip amaç tespit konusunda çocuğa yol göstereceğini belirtti
*
Kesintisiz, “Param değil şeklindeki söylemlerde bulunmayın
Anne ve babanın parayla ilgili tutumlarının ve yaklaşımlarının çocuğa model olacağı yönünde aileleri uyaran Sayım, çocuğun bir şey istemesi durumunda “Param yok şeklindeki söylemler yerine “Şu lahza yerinde değil Paramızı diğer ihtiyaçlarımız için kullanacağız gibi cevaplar vermeleri gerektiğini söyledi Sayım, “Kesintisiz ‘Param değil ’ diyen ailelerinin çocukları keza parayı dürüst kullanmayı öğrenemiyor, keza de bedensel durumlarıyla ilgili üzüntü yaşamaya başlıyor dedi “Çocuğu ödüllendirmek veya cezalandırmak için para kullanılmamalıdır diyen Sayım, “Ödüller iltifat, armağan veya zaman paylaşımı gibi cezalar da mahrum etme şeklinde düzenlenmelidir diye açıklıyor*
*
*
*
Üçdört yaşlarından itibaren çocuklara paranın ne olduğu ve ne işe yaradığı öğretilmeli
Üsküdar Üniversitesi Etiler Polikliniği Uzman Psikologu Aynur Sayım, “Üçdört yaşından itibaren çocuğa paranın ne olduğu, ne işe yaradığı anlatılmalı ve sonraki yaşlarda da paranın miktarı yavaş yavaş öğretilmelidir diyor İlkokul birinci sınıftan itibaren para alışverişi sırasındaki ilişkiyi yaşaması ve öğrenmesi açısından, önce jurnal harçlıklarla başlayıp sonra iki günlük, üç günlük ve haftalık harçlık vererek elindeki parayı zamana yaymayı aydınlatmak gerektiğine şive yapan Sayım, “Aileyle birlikte çıkılan alışverişlerde çocuğa da yükümlülük saptamak suretiyle elindeki parayı hesaplaması öğretilebilir dedi Ailelerin bu konuda kendi beklentisini oluşturması gerektiğini, çocuğun ihtiyacı olduğu miktarı belirlemelerini ve bu miktarın ne çok fazlasının ne de azının verilmesini dile getiren Sayım çocuğa ihtiyacından eksik harçlık atamak bazı tavır sorunlarına yol açabileceği gibi artı harçlık da dürtülerini bekletmeyi, ertelemeyi öğrenememesine niçin olabileceğini belirtti
*
Çocuklara verilen harçlık kendilerine olan güveni arttırıyor
Verilen harçlığın, çocuğun kendine olan güvenini artıracağına, sorumluluk almayı öğrenmesine yardımcı olacağına, hesap yapma becerisini geliştirip elindeki parayı yöneticilik etme yeteneğini geliştireceğine, gereklilik belirlemesi ve planlama konusundaki önemine uyarı çeken Sayım, çocuğun başkalarının emeğine hürmet göstermeyi öğreneceğini de vurguladı “Çocuklar para biriktirmeye özendirilmelidir diyen Sayım kumbara almanın para biriktirip amaç tespit konusunda çocuğa yol göstereceğini belirtti
*
Kesintisiz, “Param değil şeklindeki söylemlerde bulunmayın
Anne ve babanın parayla ilgili tutumlarının ve yaklaşımlarının çocuğa model olacağı yönünde aileleri uyaran Sayım, çocuğun bir şey istemesi durumunda “Param yok şeklindeki söylemler yerine “Şu lahza yerinde değil Paramızı diğer ihtiyaçlarımız için kullanacağız gibi cevaplar vermeleri gerektiğini söyledi Sayım, “Kesintisiz ‘Param değil ’ diyen ailelerinin çocukları keza parayı dürüst kullanmayı öğrenemiyor, keza de bedensel durumlarıyla ilgili üzüntü yaşamaya başlıyor dedi “Çocuğu ödüllendirmek veya cezalandırmak için para kullanılmamalıdır diyen Sayım, “Ödüller iltifat, armağan veya zaman paylaşımı gibi cezalar da mahrum etme şeklinde düzenlenmelidir diye açıklıyor*
*
*
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.