iltasyazilim
FD Üye
Baharat Yolu nedir,baharat yolunun geçtiği ülkeler
Baharat Yolu,Baharat Yolu hakkında bilgi
Baharat Yolu, eski çağlarda,Uzakdoğu'yu Batı'ya bağlayan ticaret yollarından biriydi Baharat günümüzden binlerce sene önce Doğu ülkelerinde kullanılıyordu Orta Çağ Avrupası'nda soyluların sofralarına da girince çok kayda değer bir ticaret ürünü haline geldi, fakat fiyatı yüksek olması nedeniyle ama zengin kimseler satın alabiliyordu Gerçekte tarçın, kakule, zencefil ve zerdeçal satışına dayanan baharat ticaretine Çinliler Mîlat'tan önce başlamıştı
Baharat, Doğudan Avrupa'ya iki bambaşka yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen Ipek Yolu'ydu Ama Ipekli Yolu ana olarak eski çağlarda Çin ipeğinin Romaya taşındığı yoldu;diğer yol ise, Hindistan ve Seylan'dan (Sri Lanka) Kızıldeniz'deki Akabe Körfezi'ne, Yemen kıyılarına veya Basra Körfezi'ne gelen denizyoluydu Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Sonradan tekrar denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı
Baharat üreten ülkelere aracısız olarak ulaşmanın yolları arandı Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı Kristof Kolomb Batı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Böylece baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken, tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi *
Baharat Yolu,Baharat Yolu hakkında bilgi
Baharat Yolu, eski çağlarda,Uzakdoğu'yu Batı'ya bağlayan ticaret yollarından biriydi Baharat günümüzden binlerce sene önce Doğu ülkelerinde kullanılıyordu Orta Çağ Avrupası'nda soyluların sofralarına da girince çok kayda değer bir ticaret ürünü haline geldi, fakat fiyatı yüksek olması nedeniyle ama zengin kimseler satın alabiliyordu Gerçekte tarçın, kakule, zencefil ve zerdeçal satışına dayanan baharat ticaretine Çinliler Mîlat'tan önce başlamıştı
Baharat, Doğudan Avrupa'ya iki bambaşka yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen Ipek Yolu'ydu Ama Ipekli Yolu ana olarak eski çağlarda Çin ipeğinin Romaya taşındığı yoldu;diğer yol ise, Hindistan ve Seylan'dan (Sri Lanka) Kızıldeniz'deki Akabe Körfezi'ne, Yemen kıyılarına veya Basra Körfezi'ne gelen denizyoluydu Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Sonradan tekrar denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı
Baharat üreten ülkelere aracısız olarak ulaşmanın yolları arandı Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı Kristof Kolomb Batı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Böylece baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken, tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi *