nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
1944'de Avusturyalı hekim Hans Asperger kadar otistik piskopatiolarak tanımlanmıştır Etyoloji bilinmiyor, otistik bozuklukta olan sebepler sorgulanıyor
A Aşağıdakilerden asgari ikisinin varlığı ile kendini gösteren toplumsal etkileşimde nitel deformasyon:
Toplumsal etkileşim sağlamak için yapılan elkol hareketleri, alınan karoser konumu, takınılan yüz ifadesi, göz göze gelme gibi birçok sözel olmayan davranışta keskin bozulmanın olması
Yaşıtlarıyla gelişim düzeyine uygun ilişkiler geliştirememe
Öteki insanlarla eğlenme, ilgilerini ya da başarılarını kendiliğinden paylaşma arayışı içinde olmama (örneğin ilgilendiği nesneleri göstermeme, getirmeme ya da belirtmeme)
Toplumsal veya şehvetli karşılıklar vermeme
B Aşağıdakilerden minimum birinin varlığı ile kendini bildiren davranış, alaka ve etkinliklerde sınırlı, banal ve yineleyici örüntülerin olması:
İlgilenme düzeyi ya da üstünde odaklanma açısından klasik dışı, bir veya ansızın fazla sıradan ve sınırlı ilgi örüntüsü çerçevesinde kapanıp kalma
Özgül, işlevsel olmayan, alışılageldiği yapılan gündelik işlere ya da törensel tavır biçimlerine hiç esneklik göstermeksizin sıkı sıkıya uyarlama
Bayağı ve yineleyici motor mannerizmler (örneğin parmak şıklatma, el çırpma veya burma ya da karmaşık tüm beden hareketleri)
Eşyaların parçalarıyla kesintisiz uğraşıp durma
C Bu bozukluk, toplumsal, mesleki alanlarda ya da kayda değer öteki işlevsellik alanlarında klinik olarak belirgin bir sıkıntıya niçin olur
D Dil gelişiminde klinik açıdan manâlı bir gecikme yoktur (örneğin 2 yaşına geldiğinde tek tek sözcükler, 3 yaşına geldiğinde iletişim kurmaya karşın cümleler kullanılmaktadır)
E Bilişsel gelişmede ya da yaşına yerinde kendi kendine yetme becerilerinin gelişiminde, uyumsal davranışta (toplumsal etkileşim dıştan) ve çocuklukta çevreyle ilgilenme konusunda klinik açıdan belirgin bir gecikme yoktur *
A Aşağıdakilerden asgari ikisinin varlığı ile kendini gösteren toplumsal etkileşimde nitel deformasyon:
Toplumsal etkileşim sağlamak için yapılan elkol hareketleri, alınan karoser konumu, takınılan yüz ifadesi, göz göze gelme gibi birçok sözel olmayan davranışta keskin bozulmanın olması
Yaşıtlarıyla gelişim düzeyine uygun ilişkiler geliştirememe
Öteki insanlarla eğlenme, ilgilerini ya da başarılarını kendiliğinden paylaşma arayışı içinde olmama (örneğin ilgilendiği nesneleri göstermeme, getirmeme ya da belirtmeme)
Toplumsal veya şehvetli karşılıklar vermeme
B Aşağıdakilerden minimum birinin varlığı ile kendini bildiren davranış, alaka ve etkinliklerde sınırlı, banal ve yineleyici örüntülerin olması:
İlgilenme düzeyi ya da üstünde odaklanma açısından klasik dışı, bir veya ansızın fazla sıradan ve sınırlı ilgi örüntüsü çerçevesinde kapanıp kalma
Özgül, işlevsel olmayan, alışılageldiği yapılan gündelik işlere ya da törensel tavır biçimlerine hiç esneklik göstermeksizin sıkı sıkıya uyarlama
Bayağı ve yineleyici motor mannerizmler (örneğin parmak şıklatma, el çırpma veya burma ya da karmaşık tüm beden hareketleri)
Eşyaların parçalarıyla kesintisiz uğraşıp durma
C Bu bozukluk, toplumsal, mesleki alanlarda ya da kayda değer öteki işlevsellik alanlarında klinik olarak belirgin bir sıkıntıya niçin olur
D Dil gelişiminde klinik açıdan manâlı bir gecikme yoktur (örneğin 2 yaşına geldiğinde tek tek sözcükler, 3 yaşına geldiğinde iletişim kurmaya karşın cümleler kullanılmaktadır)
E Bilişsel gelişmede ya da yaşına yerinde kendi kendine yetme becerilerinin gelişiminde, uyumsal davranışta (toplumsal etkileşim dıştan) ve çocuklukta çevreyle ilgilenme konusunda klinik açıdan belirgin bir gecikme yoktur *