iltasyazilim
FD Üye
6 Yaş Gelişim Özellikleri Nelerdir
6 Yaş Gelişimi ve Özellikleri
6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri
Bu yaşlarda çocuklar oyun çağının çoğu özelliklerini gösterir, 6 yaş zihni ve şehvetli gelişmeleri bakımından okula devam edebilecek dek olgun olunan bir yaştır
Dil Gelişimi
Dil fazla zenginleşir Çocuk çok pozitif sözcük öğrenir
Toptan göstermehakimdir, Bunun için okuyacağı harflerden açtırmak yerine, çocuk için anlamlı olan cümlelerden başlatmak daha uygundur
Gürültüsüz okuması, sesli okumasına nazaran daha hızlıdır
Bu çağın sonuna doğru tanıdık olmayan dil öğrenmeye hazır ayla kazanç
İlgiler
Temsil oyunlarına alaka, hayvanlarla ilgili temsiller, şarkılı temsillere alaka devam eder
Kızlar büyükler gibi giyinmeye, evcilik oynamaya
Erkekler Şoförlük, Pilotluk, Askerlik gibi oyunlar oynamaya yönelirler
Böceklere ve diğer hayvanlara alaka görülür
Moral Gelişimi
îyilik ve kötülük kavramları, esasbabanın beğendiği ve beğenmediği davranışları ile ilgili olarak değişir
Davranışlarının büyükler tarafından beğenilmesine yük verirler, Kusurlu görünmek onları endişelendirir
Başkalarına yaralamak kötüdürgibi genel layık yargılarına varabilirler Bu dönemde çocuklara hangi davranışların iyi ya da kötü olduğunu takdim etmek faydalıdır
Şehvetli Gelişim
En önemli duygusal ihtiyaçları sevilmek, beğenilmek, değer verilmektir Anne, baba, hoca göre ne değin alaka ve sevgi görürlerse, ruh sağlıkları öyle uygun olur îlgi merkezi olma isteği kuvvetlidir Başarılı olma ihtiyacı kuvvetlidir Reel başarılar elde edemezlerse hayali başarılarla övündükleri görülür Bu dönemde korku, öfke, kıskançlık, neşe, sevgi gibi duygular bir çocuğun gününü birbiri ardına doldurabilir Şehvetli halleri tez değişir Arkadaşlarla ilişkiler Bu yaşta grup halinde oyun oynayabilirler Arkadaşlık kısa sürelidir
Genel Olarak yakın arkadaşlarının kendi cinslerinden seçerler
Yoksulvarlıklı ayrılığı gözetmezler Fakat başka derslik, mektep ve çocuklara aleyhinde cephe alırlar
Giyim, Hitabe, hoşgörü bakımından çocuk, arkadaşlarını taklit eder Rekabete girer Sosyal yönden prestij galip gelmek amacıyla kuvvet gösterilerine girerler Eşya ve aileleriyle övündükleri görülür
Aile ilişkileri
Aile büyüklerine karşısında tavır takınır, haylazlık eder
Çoğu zaman kişiliğini görünüm, bağımsız olabilme çabasıyla inatçılık, dikey başlılık, itaatsızlık olabilir
Büyüklerinin her şeyi daha iyi bildikleri ve yaptıklarını düşünürler Ebeveynlerini kendine örnek seçer
Okulda günün kayda değer bir kısmını geçirmesine karşın başlıcababa sevgi ve ilgisine ihtiyacı fazla kuvvetlidir
Öğretmen ile ilgili bölüm
Çocuk öğretmenine büyük ilgi ve hayranlık duyar Kendini beğendirmek için elinden geleni yapar
Fazla görülen şikayet olayı, fazla defa öğretmenin ilgisini çekmek için yapılır
Tenkitler çocuklarda koskocoman etki yapar Alay ve şakalarda alınır
*
6 Yaş Gelişimi ve Özellikleri
6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri
Bu yaşlarda çocuklar oyun çağının çoğu özelliklerini gösterir, 6 yaş zihni ve şehvetli gelişmeleri bakımından okula devam edebilecek dek olgun olunan bir yaştır
Dil Gelişimi
Dil fazla zenginleşir Çocuk çok pozitif sözcük öğrenir
Toptan göstermehakimdir, Bunun için okuyacağı harflerden açtırmak yerine, çocuk için anlamlı olan cümlelerden başlatmak daha uygundur
Gürültüsüz okuması, sesli okumasına nazaran daha hızlıdır
Bu çağın sonuna doğru tanıdık olmayan dil öğrenmeye hazır ayla kazanç
İlgiler
Temsil oyunlarına alaka, hayvanlarla ilgili temsiller, şarkılı temsillere alaka devam eder
Kızlar büyükler gibi giyinmeye, evcilik oynamaya
Erkekler Şoförlük, Pilotluk, Askerlik gibi oyunlar oynamaya yönelirler
Böceklere ve diğer hayvanlara alaka görülür
Moral Gelişimi
îyilik ve kötülük kavramları, esasbabanın beğendiği ve beğenmediği davranışları ile ilgili olarak değişir
Davranışlarının büyükler tarafından beğenilmesine yük verirler, Kusurlu görünmek onları endişelendirir
Başkalarına yaralamak kötüdürgibi genel layık yargılarına varabilirler Bu dönemde çocuklara hangi davranışların iyi ya da kötü olduğunu takdim etmek faydalıdır
Şehvetli Gelişim
En önemli duygusal ihtiyaçları sevilmek, beğenilmek, değer verilmektir Anne, baba, hoca göre ne değin alaka ve sevgi görürlerse, ruh sağlıkları öyle uygun olur îlgi merkezi olma isteği kuvvetlidir Başarılı olma ihtiyacı kuvvetlidir Reel başarılar elde edemezlerse hayali başarılarla övündükleri görülür Bu dönemde korku, öfke, kıskançlık, neşe, sevgi gibi duygular bir çocuğun gününü birbiri ardına doldurabilir Şehvetli halleri tez değişir Arkadaşlarla ilişkiler Bu yaşta grup halinde oyun oynayabilirler Arkadaşlık kısa sürelidir
Genel Olarak yakın arkadaşlarının kendi cinslerinden seçerler
Yoksulvarlıklı ayrılığı gözetmezler Fakat başka derslik, mektep ve çocuklara aleyhinde cephe alırlar
Giyim, Hitabe, hoşgörü bakımından çocuk, arkadaşlarını taklit eder Rekabete girer Sosyal yönden prestij galip gelmek amacıyla kuvvet gösterilerine girerler Eşya ve aileleriyle övündükleri görülür
Aile ilişkileri
Aile büyüklerine karşısında tavır takınır, haylazlık eder
Çoğu zaman kişiliğini görünüm, bağımsız olabilme çabasıyla inatçılık, dikey başlılık, itaatsızlık olabilir
Büyüklerinin her şeyi daha iyi bildikleri ve yaptıklarını düşünürler Ebeveynlerini kendine örnek seçer
Okulda günün kayda değer bir kısmını geçirmesine karşın başlıcababa sevgi ve ilgisine ihtiyacı fazla kuvvetlidir
Öğretmen ile ilgili bölüm
Çocuk öğretmenine büyük ilgi ve hayranlık duyar Kendini beğendirmek için elinden geleni yapar
Fazla görülen şikayet olayı, fazla defa öğretmenin ilgisini çekmek için yapılır
Tenkitler çocuklarda koskocoman etki yapar Alay ve şakalarda alınır
*