Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

zuhr i ahir namazı neden kılınır

zuhr i ahir namazı neden kılınır
0
163

nicebayan

FD Üye
Katılım
Ara 24, 2016
Mesajlar
94,678
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
37
Web sitesi
nicebayan.com
F-D Coin
95
Zuhri âhir namazı nedir? Bu namazı kılmak gerekir mi?
Zuhri âhir, son öğle namazı demektir Bir Takım İslam bilginleri, bir mesken biriminde aniden artı yerde cuma namazı kılınmasının sahih olmayacağı ihtimaline binaen, o günkü öğle namazının ihtiyaten kılınmasını önermişlerdir Zuhri âhir adıyla dört rekât olarak kılınan bu namaz, cuma namazına dâhil değildir Hz Peygamber (sas) ’den ve birincil dönemlerden gelen rivayetler aralarında bu isimle kılınmış bir namaz yoktur Zuhri âhir, İslam coğrafyasının genişlemesi ve şehirlerde nüfusun kalabalıklaşması sonucu, cuma namazının, Hz Peygamber (sas) döneminde olduğu gibi, bir şehirde bir tek camide kılınmasının mümkün olmaması, ansızın pozitif camide cuma namazının kılınması zorunluluğunun ortaya çıkması ile gündeme gelmiş bir namazdır Gerekçesi de, ansızın pozitif camide kılınan cuma namazlarından başta kılınanın geçerli olacağı, öteki camilerde kılınan namazın ise geçersiz olabileceği varsayımıdır İşte bu belirsiz durumdan kurtulmak için, içinde bulunulan cuma vakti kastedilerek ihtiyaten, zuhri âhir yani “vaktine ulaşılıp da eda edilemeyen son öğle namazı niyeti ile dört rekâtlık bir namaz kılınması bazı âlimlerce yerinde görülmüştür (İbn Âbidîn, Reddü ’lmuhtâr, III, 1618; Karâfî, ezZehîra, II, 354355; İbn Kudâme, elMuğnî, III, 212; Şirbînî, Muğnî ’lmuhtâc, I, 420422) Ama böyle bir varsayıma mahal yoktur Çünkü cuma namazının tek camide kılınması, cumanın anlamına yerinde olmakla birlikte, nüfusu milyonlara ulaşan büyük şehirlerin ortaya çıktığı günümüzde bunun yerine getirilmesi olası değildir Zaten Hanefî mezhebinde fetvaya esas olan görüşe göre, herhangi bir tescil olmaksızın bir şehirde ansızın fazla camide cuma namazı kılınabilir (İbn Âbidîn, Reddü ’lmuhtâr, III, 1516) İmam Şâfiî de Bağdat ’a gittiğinde cuma namazının aniden pozitif yerde kılındığını görmüş ve buna aleyhinde çıkmamıştır (Nevevî, elMecmû ’, IV, 585; Şirbînî, Muğnî ’lmuhtâc, I, 420422) Böyle olunca, her bir camide kılınan cuma namazının ayrı ayrı geçerli olması, bu yönden aralarında bir ayrım gözetilmemesi olup cuma namazı kılanların keza zuhri âhir (son öğle namazı) kılmaları gerekmez Ama cuma namazına dâhil olmadığını kasıtlı olarak, bu namazı kılmak isteyenler için de bir sakınca laf konusu değildir *
 
858,505Konular
982,686Mesajlar
33,050Kullanıcılar
HelsinkiSon üye
Üst Alt