iltasyazilim
FD Üye
Akıl Engelliler Öğretmenliği
1983 yılında Eğitim Bilimleri Bölümü bünyesinde bulunan Özel Eğitim Öğretmenliği Programı oluşturmaktadır Bu Program Türkiye'de özel eğitim alanına lisans düzeyinde öğretmen yetiştiren birincil programdır O tarihte öğrenciler dördüncü sınıfta hafıza engelliler öğretmenliğini veya işitme engelliler öğretmenliğini seçmekteydiler 1989 yılında Özel Eğitim Bölümünün kurulması ile Türkiye'nin birincil Özel Eğitim Bölümü aracısız olarak Fikir Engelliler Öğretmenliği Programına öğrenci alınmaya başlamıştır Ilk Olarak 3035 olan öğrenci kontenjanları son yıllarda 50 öğrenciye çıkarılmıştır Programa sözel puanla öğrenci alınmaktadır Programa yerleştirilirken anadolu hoca ve hoca liseleri ile mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının çocuk gelişimi, çocuk gelişimi ve bakımı, çocuk gelişimi ve eğitimi bölümleri mezunlarına ilave puan uygulanmaktadır Programın dördüncü yılında, uygulamaya karşın dersler yer almaktadır Bu dersler Üniversitemiz bünyesinde bulunan Engelliler Araştırma Enstitüsü Gelişimsel Yetersizlik Kullanım Biriminde ve büyük kasaba merkezindeki okullarda yapılmaktadır
Programda Kaynaştırma ve Mesleki Eğitim bağlı alanları bulunmaktadır Öğrenciler ikinci dönemde bu ast alanlardan birisini seçmektedir
Programı bitiren öğrenciler Ulusal Eğitim Bakanlığı bünyesinde bulunan us engelli bireylere hizmet veren mektep ve merkezlerde, yeniden Bakanlığa ya da Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü'ne tabi özel özel eğitim kurumlarında çalışmaktadır Programı tüketen öğrencilere bu kurumlardan büyük talep vardır
Programın yer aldığı Özel Eğitim Bölümü'nün kadrosunda 4 Profesör, 2 Doçent, 7 Muavin Doçent, 10 öğretim görevlisi ve 4 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır
Farklı Alanlara Yönlendirilmiş seviyelerde zeka geriliği olan ve bu nedenle normal eğitim imkanlarından yararlanmayacak çocukların eğitimini gerçekleştirebilecek öğretmenler geliştirmek için eğitim ve araştırma yapılır Amaçlar zeka seviyesi bakımından dağıtılmış derecelerde normalin altında bulunan çocukları, kendi seviyelerinde üretken ve uyumlu kişiler yapmaktır Mezunlar özel eğitim kurumlarında ve sınıflarında, bayağı ilkokulların bünyesinde açılan alt özel sınıflarda akıl özürlü çocuklara öğretmenlik yaparlar İlköğretim çağında fikir yetersizliği yüzünden öğrenme güçlüğü olan çocukları eğitecek öğretmenleri yetiştirir
AMAÇ
Hafıza engelliler öğretmenliği programının esas amacı; ülkemiz ve dünyamız için bilime ve eğitime katkıda bulunarak, insanlığın refahı ve mutluluğu için veri üretmek, çağdaş eğitim ortamları yaratarak hafıza engelli bireylerin okulöncesi ve ilköğretim düzeylerinde eğitimlerini gerçekleştirecek modern, analist öğretmen, bilim uzmanı ve akademisyenler geliştirmek; öğrencilere özel eğitim alanında araştırma ve başvuru becerilerini kazandırmak; özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin ve destek hizmet personelinin hizmet içi eğitim programları aracılığıyla yetişmelerine katkıda bulunmak; hafıza engelliler alanında çalışan uzmanların eğitimlerine katkıda bulunmak; düşünce engelliler alanında araştırmalar yapan devlete aitözel kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmaktır *
1983 yılında Eğitim Bilimleri Bölümü bünyesinde bulunan Özel Eğitim Öğretmenliği Programı oluşturmaktadır Bu Program Türkiye'de özel eğitim alanına lisans düzeyinde öğretmen yetiştiren birincil programdır O tarihte öğrenciler dördüncü sınıfta hafıza engelliler öğretmenliğini veya işitme engelliler öğretmenliğini seçmekteydiler 1989 yılında Özel Eğitim Bölümünün kurulması ile Türkiye'nin birincil Özel Eğitim Bölümü aracısız olarak Fikir Engelliler Öğretmenliği Programına öğrenci alınmaya başlamıştır Ilk Olarak 3035 olan öğrenci kontenjanları son yıllarda 50 öğrenciye çıkarılmıştır Programa sözel puanla öğrenci alınmaktadır Programa yerleştirilirken anadolu hoca ve hoca liseleri ile mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının çocuk gelişimi, çocuk gelişimi ve bakımı, çocuk gelişimi ve eğitimi bölümleri mezunlarına ilave puan uygulanmaktadır Programın dördüncü yılında, uygulamaya karşın dersler yer almaktadır Bu dersler Üniversitemiz bünyesinde bulunan Engelliler Araştırma Enstitüsü Gelişimsel Yetersizlik Kullanım Biriminde ve büyük kasaba merkezindeki okullarda yapılmaktadır
Programda Kaynaştırma ve Mesleki Eğitim bağlı alanları bulunmaktadır Öğrenciler ikinci dönemde bu ast alanlardan birisini seçmektedir
Programı bitiren öğrenciler Ulusal Eğitim Bakanlığı bünyesinde bulunan us engelli bireylere hizmet veren mektep ve merkezlerde, yeniden Bakanlığa ya da Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü'ne tabi özel özel eğitim kurumlarında çalışmaktadır Programı tüketen öğrencilere bu kurumlardan büyük talep vardır
Programın yer aldığı Özel Eğitim Bölümü'nün kadrosunda 4 Profesör, 2 Doçent, 7 Muavin Doçent, 10 öğretim görevlisi ve 4 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır
Farklı Alanlara Yönlendirilmiş seviyelerde zeka geriliği olan ve bu nedenle normal eğitim imkanlarından yararlanmayacak çocukların eğitimini gerçekleştirebilecek öğretmenler geliştirmek için eğitim ve araştırma yapılır Amaçlar zeka seviyesi bakımından dağıtılmış derecelerde normalin altında bulunan çocukları, kendi seviyelerinde üretken ve uyumlu kişiler yapmaktır Mezunlar özel eğitim kurumlarında ve sınıflarında, bayağı ilkokulların bünyesinde açılan alt özel sınıflarda akıl özürlü çocuklara öğretmenlik yaparlar İlköğretim çağında fikir yetersizliği yüzünden öğrenme güçlüğü olan çocukları eğitecek öğretmenleri yetiştirir
AMAÇ
Hafıza engelliler öğretmenliği programının esas amacı; ülkemiz ve dünyamız için bilime ve eğitime katkıda bulunarak, insanlığın refahı ve mutluluğu için veri üretmek, çağdaş eğitim ortamları yaratarak hafıza engelli bireylerin okulöncesi ve ilköğretim düzeylerinde eğitimlerini gerçekleştirecek modern, analist öğretmen, bilim uzmanı ve akademisyenler geliştirmek; öğrencilere özel eğitim alanında araştırma ve başvuru becerilerini kazandırmak; özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin ve destek hizmet personelinin hizmet içi eğitim programları aracılığıyla yetişmelerine katkıda bulunmak; hafıza engelliler alanında çalışan uzmanların eğitimlerine katkıda bulunmak; düşünce engelliler alanında araştırmalar yapan devlete aitözel kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmaktır *