iltasyazilim
FD Üye
Zâhiriyye
Kur'ânı kerîm ve hadîsi şerîflerin zâhir, görünen mânâlarından başka hiçbir delîl ve kıyâsı kabûl etmeyen Dâvûdi Zâhirî'nin kurduğu mezheb
Zâhiriyye mezhebine mensûb kimseler, hükmü açık omayan âyeti kerîmeleri ve hadîsi şerîfleri te'vil ettiler, yâni yanlış mânâlar vererek Ehli sünnetten (Peygamber efendimizin ve Eshâbının yolundan) ayrıldılar Hayırlı işlerin namaz yerine gececeği sapıklığını körüklediler (İbrâhim Muhammed Neşât)
Zâhiriyye mezhebini 11841198 yıllarında iktidârda olan Muvahhidî hükümdârı Yâkub bin Yûsuf bin Abdülmü'min, Kuzey Afrika ve Endülüs'te yaymaya çalışmıştır Bu hükümdâr halkın zâhiriyye mezhebine uymasını ve Mâlikî mezhebini bırakmasını istemiş, hatt â Mâlikî mezhebine göre yazılan fıkıh kitablarını toplatıp yaktırmıştır Adı geçen hükümdârın ölümünden sonra, zâhiriyye mezhebi, yavaş yavaş sönmüştür (Muhammed Ebû Zühre)
Kur'ânı kerîm ve hadîsi şerîflerin zâhir, görünen mânâlarından başka hiçbir delîl ve kıyâsı kabûl etmeyen Dâvûdi Zâhirî'nin kurduğu mezheb
Zâhiriyye mezhebine mensûb kimseler, hükmü açık omayan âyeti kerîmeleri ve hadîsi şerîfleri te'vil ettiler, yâni yanlış mânâlar vererek Ehli sünnetten (Peygamber efendimizin ve Eshâbının yolundan) ayrıldılar Hayırlı işlerin namaz yerine gececeği sapıklığını körüklediler (İbrâhim Muhammed Neşât)
Zâhiriyye mezhebini 11841198 yıllarında iktidârda olan Muvahhidî hükümdârı Yâkub bin Yûsuf bin Abdülmü'min, Kuzey Afrika ve Endülüs'te yaymaya çalışmıştır Bu hükümdâr halkın zâhiriyye mezhebine uymasını ve Mâlikî mezhebini bırakmasını istemiş, hatt â Mâlikî mezhebine göre yazılan fıkıh kitablarını toplatıp yaktırmıştır Adı geçen hükümdârın ölümünden sonra, zâhiriyye mezhebi, yavaş yavaş sönmüştür (Muhammed Ebû Zühre)