Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Z kuşağı kişisel avatarı ile iletişim kuruyor

Z kuşağı kişisel avatarı ile iletişim kuruyor

teknolojiuzmani

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,200
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
36
F-D Coin
99

Deloitte’un bu yıl 16’ncı defa yaptığı Dijital Medya Trendleri araştırması Z Kuşağı’nın yüzde 70’inin görüntü oyunları yoluyla irtibat kurduğunu ortaya koyuyor. Ayrıyeten araştırma genç erkeklerin yüzde 78’inin, genç bayanların ise yüzde 73’ünün avatarlarını kendilerini söz etmede kullandıklarını gösteriyor.


Deloitte’un bu yıl ABD, İngiltere, Almanya, Japonya ve Brezilya’da gerçekleştirdiği Dijital Medya Trendleri çalışmasının sonuçları dikkat çekiyor. Araştırma, görüntü oyunlarının Z Nesli için en büyük cümbüş aracı olmasının yanı sıra gençlerin toplumsallaşmak ve kendilerini tabir etmek için de oyundaki avatarlarını kullandığını ortaya koyuyor.

Oyun çılgınlığını ‘küresel, toplumsal ve durdurulamaz’ diye tanımlayan araştırmaya nazaran beş ülkenin tümünde Z nesli, görüntü oyunlarını en sevdikleri cümbüş aktifliği olarak sıralıyor. ABD’deki oyuncuların yaklaşık yarısı, oyunun öbür cümbüş aktiflikleri için ayrılan vakte yayıldığını söylüyor. Araştırmaya ABD’den katılanların yüzde 80’inden fazlası sık sık yahut gün içinde orta sıra oyun oynadığını, akıllı telefon sahiplerinin yarısı ise her gün telefonda oyun oynadığını belirtiyor. Sık sık yahut gün içinde orta sıra oyun oynadığını söyleyenlerin oranı İngiltere’de yüzde 75, Almanya’da yüzde 78, Brezilya’da yüzde 89, Japonya’da ise yüzde 63.

Araştırmaya katılan 14-19 yaş ortasındaki Z Jenerasyonu gençleri, görüntü oyunlarına para harcamaktan çekinmiyor. Bu nedenle oyun trendlerini Z Kuşağı’nın talepleri belirliyor.

Gençler, tertipli olarak görüntü oyunu oynamanın toplumsal ve duygusal açıdan yararlı olduğunu belirtiyor. Z Nesli gençlerinin yüzde 70'i görüntü oyunları oynamanın irtibat kurmalarına yardımcı olduğunu söylerken bu oran Z Kuşağı’nın yetişkinlerinde yüzde 58'e düşüyor.

Sanal ve gerçek bulanıklaşıyor

Oyun tecrübeleri giderek daha sofistike ve çok katmanlı hale geldikçe, gerçek ve sanal dünyalar ortasındaki çizgi bulanıklaşıyor ve Metaverse cihanı gençlere daha da yaklaşıyor.

Video oyunları, kullanıcıları dijital ve gerçek hayatın birleştiği, daha şahsî ve toplumsal bir dijital geleceğe taşıyor. Oyuncular, oyunun öteki beşerlerle ilişkide kalmaya yaradığını ayrıyeten sıkıntı vakitlerde kendilerine yardımcı olduğunu belirtiyor. Araştırmaya cevap veren Z Nesli erkeklerin yüzde 78’i, bayanların ise yüzde 73’ü kendilerini tabir etmek için oyundaki avatarlarını kullandığını söylüyor.

Z Kuşağı’ndaki genç erkekler haftada ortalama 12 saat oyun oynarken genç bayanlar ise ortalama 9 saat oyun oynuyor. Araştırmaya nazaran bilhassa genç erkekler görüntü oyunlarını toplumsallaşmak ve kendini tabir etmek için kıymetli görüyor. Z Nesli genç erkeklerin yüzde 80’i görüntü oyunları oynarken diğerleriyle irtibata geçmenin kendileri için değerli olduğunu belirtirken bu oran bayanlarda yüzde 57’ye düşüyor.

Pazarlamanın yeni evreni

Deloitte Türkiye Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Lideri Metin Aslantaş, pandeminin gençleri toplumsal temaslar kurmak ve yaşıtlarıyla irtibata geçmek için görüntü oyunlarına yönelttiğine dikkat çekti. Aslantaş şöyle konuştu:

“Gençler, kapanma ve kısıtlama periyotlarında arkadaşlarıyla bir ortaya gelemedikleri için görüntü oyun platformlarında toplandılar. Oyuncuyu yıldız yapan akıllı telefonlar, rekabetçi e-sporlar, Hollywood seviyesindeki varlıklı tecrübeler sayesinde oyun globalleşti ve giderek kainatı genişledi. Oyun ferdî bir tecrübe olarak başlasa da şu sıralar hayli toplumsal bir aktivite. Görüntü oyunları insanlara kendilerini tabir etme, derinleşme, ilişki kurma, gerilimden uzaklaşma için çıkış noktası sunuyor, oyun şirketleri de bu yarardan para kazanıyor. Sokağa çıkma kısıtlamaları ve toplumsal uzaklık zorunlulukları sırasında pandemi, yalnızca dijital dünyalarda toplumsallaşmanın kıymetini gösterdi. Z Kuşağı’nın taraf verdiği bu trend onların taleplerine nazaran şekillenmeye devam edecek. Reklam bölümü, en güzel oyun platformlarında toplanmış ve etkileşimde bulunan büyük, global kitlelere erişmek ve onları etkilemek için çalışıyor. Oyun dünyaları daha dinamik ve özelleştirilebilir hale geldikçe oyun için reklamcılık ve marka şuuru oluşturma fırsatları daha yaratıcı hale geliyor. En çok tercih edilen toplumsal oyunlar, markalı sanal eserleri giderek daha fazla içeren sanal kıyafetler, görünümler ve hareketler sunarak daha fazla kişiselleştirmeyi destekliyor. Bu dünya, oyuncunun en sevdiği marka spor ayakkabıları giyen, her vakit hayalini kurduğu tasarımcının el çantasını kullanan avatarların olduğu bir diğer dünyanın kapılarını açıyor.”

Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı
 

Similar threads

Türkiye’de bin 100 kişinin iştirakiyle yapılan bir araştırmaya nazaran, bebek patlaması nesli (baby boomer) olarak isimlendirilen 65 yaş üstü bireyler, en çok Facebook’u tercih ederken, genç jenerasyon ise Instagram’da daha fazla vakit geçiriyor. Araştırma Şirketi Areda Piar’ın Marketing...
Cevaplar
0
Görüntüleme
81
Günümüz teknolojisinin ve akımların tesiriyle bugüne kadar görülmemiş seviyede tartışmaya neden olan Z kuşağı, bir yandan da pek çok kesimin ve şirketin yarar adresi olmaya devam ediyor. Pekala Z jenerasyonu, markalara ne kadar para kazandırıyor, en çok hangi alanlarda para harcıyor ve en çok...
Cevaplar
0
Görüntüleme
99
Günlük hayatta ve bilhassa internet ortamında en sık karşılaştığımız kavramların ortasında Y ve Z jenerasyonları bulunuyor. Uzun müddettir araştırmalara ve müşahedelere natürel tutulan bu nesillerin kendi ortalarında manaları ve elbette farklılıkları da bulunuyor. Toplumsal olarak ne vakit...
Cevaplar
0
Görüntüleme
102
Son devirlerin en çok konuşulan bölümlerinden bir tanesi, "Z nesli". 1997 ve 2012 yılları ortasında doğan bireylerin dahil edildiği küme; 1965 ila 1980 yılları ortasında doğan X jenerasyonu ile 1981 ila 1996 yılları ortasında doğan Y neslinden çok daha farklı görüşlere sahip. Elbette bunun...
Cevaplar
0
Görüntüleme
154
Türkiye nüfusunun yüzde 15,4’ünü oluşturan 15-24 yaş ortası gençleri kapsayan 'Z Jenerasyonu'nun en değerli kaygısı ekonomik meseleler... Gençler, günde yalnızca 25 lira ile geçinmeye çalışırken, 10 gençten 4'ü yalnızca yol parasına sahip... Twentify'nin 'Türkiye’de Z Kuşağı'...
Cevaplar
0
Görüntüleme
44
858,500Konular
982,387Mesajlar
32,979Kullanıcılar
kara kartalSon üye
Üst Alt