Müzik sanayisinin ‘stream-ripping’ (akış kopyalama) adı verilen vakayla ilgili savaşının bir kesimi olarak, bu yılın başlarında Sony, Universal ve Warner; Music Rights Australia ve Australasian Performing Right Association'ın desteğiyle, Avustralya'daki internet servis sağlayıcılarının (İSS) çeşitli YouTube platformlarına erişimi engellemesini istedi.
Nisan ayında yapılan bir Birleşik Duruşmanın akabinde, müzik öbekleri dört ana oyuncuya karşı harekette bulundu. Bunlar; 2conv, Flv2mp3, FLVto ve Convert2mp3. Justice Perram, memleketteki İSS'lerinin platformları engellemesini mecburî kılan bir buyruk verdi.

Hakim, bu hafta kararın münasebetini yayımladı. Engelleme ögeleri, Avustralya maddelerine mahsus iken gayri yerlerdeki bu tıp platformların faaliyetleri hakkında benzer durumları ve hareketleri bilgilendirebilecek bazı enteresan icmaller içeriyor. Hakim Justice Perram, argümanlarını belirlerken YouTube'da akış ve indirme arasındaki farklara vurgu yapıyor.
Hakimin belirttiğine nazaran: “Medyayı YouTube'a yükleyen bir kişinin, bu medyayı kimlerin ve hangi koşullar altında görüntüleyebileceğini belirlemesi gereklidir. Bu sürecin bir modülü olarak evrakların indirilmesi için müsaade vermek mümkündür.”
Birden fazla durumda yükleme, kullanıcının sadece medya akışını indirmesine değil, medyaya aktarmasına müsaade veren 'Standart YouTube Lisansı'nı seçerek yapılıyor. 'Creative Commons License' ile yükleme, son kullanıcıların indirmesine müsaade verebiliyor, lakin etiketler, bu temelde yüklenmiyor. Hakim, YouTube’da yayın izlemeye ya da indirmeye müsaade verip vermeme kararının yükleyiciye verildiğini söylüyor.
Yargıç, web sitelerinin işletmecilerinin YouTube'dan yayınlanan müzik görüntülerinin ses kayıtlarını kopyalayarak ilgili müzik ve performans telif haklarını ihlal ettiklerini söylüyor.
Bunun yanı sıra ConvertMP3 platformunda yayınlanan ve kullanıcıların telif hakkı sahibinden müsaade aldıklarında YouTube'dan indirmenin “tamamen yasal” olduğunu argüman eden bir söz, hakim tarafından “teknik olarak doğru” diye tanımlanıyor. Bununla birlikte feragatnameyi sitelerin yalnızca “web sitesi işletmecilerinin sahtekârlığını vurgulamak” için varolduğunu belirterek “tamamen asılsız” olarak reddetti.
Listelenen web sitelerindeki kayda bedel trafik fazlalığı, “endüstriyel ölçekte müzik görüntülerinin müzik korsanlığından sorumlu olduklarını” ortaya çıkarıyor.