Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Yeniden Markalama Çalışmalarının 3’te 2’si Olumsuz Sonuçlanıyor

Yeniden Markalama Çalışmalarının 3’te 2’si Olumsuz Sonuçlanıyor
0
51

klimaci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
37,992
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
46
F-D Coin
90

YAPAY ZEKA AMBALAJ DİZAYNININ TÜKETİCİDEKİ TESİRİNİ 95 ORANINDA HAKİKAT KESTİRİM EDİYOR

Ambalaj dizaynlarının satış üzerinde rastgele bir tesiri olmadığına dair markaların kapıldığı yanlış izlenim sonucu gelişen tekrar markalama çalışmaları, 3’te 2 oranında olumsuz sonuçlar doğuruyor. Eserlerinde ambalajdan kaynaklı kâfi etkiyi alamadığını savunan markaların yaşadığı asıl sorunun ölçümleme eksikliği olduğunu söyleyen Tasarist Yaratıcı Yöneticisi Musa Çelik, bu eksikliği tüketiciyi 95 oranında gerçek ölçümleyen yapay zeka teknolojileri sayesinde önleyebileceklerini vurguluyor.

Markalar, çok çeşitli nedenlerle görsel kimliklerinde tekrar tasarım sürecine girebiliyor. Pazar değişkenlikleri, ahenk sağlama muhtaçlığı ya da sırf yenilenme isteği bu sebeplerden biri olabilir fakat objektif bir kaynak olmadan yine markalama sürecine dahil olmak kolay kolay başarısızlığa yol açabiliyor. Markaların yıllar boyunca ambalaj dizaynlarının satış üzerinde bir tesiri olmadığına inanmasının temelinde ise dizaynın nasıl ölçümlenebileceğinin bilinmemesi yatıyordu. Sorunun tesir eksikliği değil ölçümleme eksikliği olduğunu vurgulayan Tasarist Yaratıcı Yöneticisi Musa Çelik, “Son yıllarda sıkça kullanmaya başladığımız tüketici dikkatini ölçmeyi amaçlayan göz izleme testleri, dünyadaki en emniyetli yapay zeka teknolojilerinden biri. Bu testler sayesinde ambalajdaki tasarım öğelerinin ne kadar görünür olduğunu 95 doğruluk hissesiyle markalarımıza raporlayabiliyoruz.” sözlerinde bulunuyor.

İyi Tasarım Evvel Bilinirlik Getirir

Markaların mevcut dizaynlarının nasıl performans sergilediğini ölçümlemesi önemli ehemmiyet arz ediyor. Bilhassa ambalaj dizaynını yenileyen markaların satışlarda 20 üzere oranlarda düşüş yaşamaları, tüm markaları bu testlere yönlendiriyor. Objektif ve bilgiye dayalı ölçümlemeler, dizaynlar üzerinde şimdi yeni sayılabilecek testlerle gerçekleşiyor. Dünyada kullanılan en emniyetli yapay zeka teknolojilerinden biri olan göz izleme testleri logo, bildiri, özellikler üzere tasarım öğelerinin kullanıcı gözünde ne kadar görünür olduklarını ölçümleme imkanı sağlıyor, bu sayede de dizaynın güçlü ve zayıf istikametlerini ortaya koyuyor. Rafta tüm rakiplerinin yanında yer alan bir eserin göz izleme testlerinden geçerek raporlanması, tüketicinin logoya dikkat müddetini de markaya sunması ile marka bilinirliği için yararlı olabilecek iyileştirmelere yönlendiriyor. Raporlanan testler markalara, logolarını tasarım üzerinde yine pozisyonlandırma ve dikkat çekmesi istenen özellikleri uygun bölgelere yerleştirme üzere tekrar düzenleme imkanı tanıyor.

“Yeniden Markalama İçin Bir Sefer Daha Düşünün!”

Yıllar boyunca ambalaj dizaynlarının satış üzerinde rastgele bir tesiri olmadığı inancı, en çok bilinen markaları bile derinden etkiliyor. Markalar, rakip araştırması için ekseriyetle fazla vakit ve bütçe ayırmıyor lakin rakiplerin yaptığı pazarlama ve bağlantı çalışmalarından ya da yeniliklerinden süratlice etkileniyor. Birçok defa gözlemlendiği üzere rakiplerinin yeniliklerinden etkilenerek yine markalamaya gitmek isteyen markaların bir defa daha düşünmesi gerektiğini vurgulayan Tasarist Yaratıcı Yöneticisi Musa Çelik, “Markalar için pazardaki çok taraflı araştırmalar önemli kıymet arz ediyor. Kullandığımız göz izleme testleri, çalıştığımız markaların dizaynlarını rakipleriyle karşılaştırma fırsatını da bize sunuyor. Sergilenecek raftaki dikkat noktalarından markanın vermek istediği iletinin dizayndaki konumlanmasına kadar birçok kriteri incelememizi sağlayan bu yapay zeka teknolojisinin yanılma hissesi sırf 5 oranında. Münasebetiyle markalara, yine markalamaya gitmeden evvel mevcut dizaynlarını tekrar gözlemlemelerini öneriyorum.” kelamlarını kullanıyor.
Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı
 
858,505Konular
982,750Mesajlar
33,062Kullanıcılar
miko4267Son üye
Üst Alt