Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Yeniçağda Piyasa, Marka & Strateji

Yeniçağda Piyasa, Marka & Strateji
0
62

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Yeniçağda Piyasa, Marka & Strateji Yeniçağda Piyasa, Marka & Taktik Hayat değişiminin her alana yansıdığı bir hakiki Günümüzün kabul görmüş ve kendini benimsetmeyi başarmış markaları, gelecekte bir nostalji olarak anılıyor olacaklardır Ast o başlıca dek yaşamayı başarabilirlerse Markaların üzerinde ağırlıkla durmuş oldukları konumlandırma konusudur bu Bu konumlandırma konusu günümüz içerisinde ve gelecekte de bir stratejiden aşmak zorundadır Bu taktik ise oyunun oynandığı öyküdür Markaların tartı vermesi gereken; markaları adına bir öykü tahsis etmek, dillere destan etmek ve öykünün asırlarca yaşamasını sağlamaktır Öyle ancak; öykünün anlatıcısı kadar her anlatıldığında dinleyenlerinin dimağında eski anlamlarının ötesinde yeni manâlar açılır tarzda müsamaha vermesi gerekmektedir Bu zevki öyküye katacak olan ise ayrıntılarıyla düş gücüdür Markaların öykülerinde kullanacakları tek ve yegâne sermayeleridir düş gücü Bu kuvveti bir diğer güç olan yaratıcılıkla mezcedip strateji ile yoğurmak gerekmektedir Çünkü markanın ömrünün uzunluğu, bilinirliliği, sürekliliği, kârlılığı buna bağlıdır Yukarıdaki konsept zarfında bir öykü sahibi olan ve buna yaratıcılık ve stratejiyi de ekleyen bir markanın olduğunu varsayalım Derhal bir soru Bu belirlemenin hitap edeceği duygunun kimliği ne olmalıdır? Manâlı bir noktada bu olsa lüzum Şu Anda bu duyguyu, sıralamanın en başına alarak tekrar bir koyma gerçekleştirecek olursak, süreç daha güzel bir şekilde anlam kazanacaktır Gelelim bahsettiğimiz karmada bulunacak olan duygunun türüne İnsanların duygu yüklü bir varlık olduğu kabulünden yola çıkarak, seçilmiş olacak stratejinin önemi görülüyor sanırım başlangıçta, biz insanların dahil olmakla sevinç duyduğumuz bir grubun bize kazandırmış olduğu aidiyet duygusunu inceleyelim Aidiyet duygusunun yoğun olarak kullanıldığı sektör spor, özellikle de futboldur Takımların bu duyguya yatırım nedeniyle milyonlarca Dolarlık futbolcu transferleri gerçekleştirdiği ve bundan kâr elde ettikleri bir gerçektir Bir öteki aidiyet duygusu veren sektör ise otomotiv sektörüdür Bunu kullanan markalardan biri ise BMW’dir BMW’nin öyküsü insanların BMW’nin sağlamış olduğu prestij grubuna dahil olma aidiyetidir İkinci duygumuz; dostluk ve sevgi duygusudur Mesela gnctrkcll bu duyguyu kullanan taze markalardan biridir Yıllardır kullanan markalardan diğeri ise Turkcelldir Üçüncü duygumuz; galibiyet duygusudur Bu duygunun anıldığı anda hemencecik herkesin aklına gelen bir markadır IBM O Kadar enerjik bir marka olmayı başarabilmiş bir öyküsü olmalı ama, kurulduğu günden zamanımıza gelinceye değin hiçbir işçisinin işine son vermemekle anılıyordu Fakat yakın bir tarihte rekabet ortamından O’da nasibine düşeni aldı Dördüncü duygumuz olan ruh rahatlığı duygusunun ise esas olarak doğal mekânları etkinlik konusu olarak seçmiş olan markalar göre kullanıldığı görülüyor Duygunun bir öteki yoğun kullanıcısı ise gıda sektörüdür Yapaylığın arttığı günümüzde, halk müziği tükettiği ürünleri gönül rahatlığı ile tüketmeyi arar oldu nede olsa! Duygularımızın beşincisi; yalnızlık hissidir ve bu his markalar göre yoğun ve etkin bir şekilde kullanılmaktadır Duygunun kullanıcılarından birincil akla gelen GSM operatörleridir ve sigara markalarıdır Turkcell reklamlarında yalnızlık duygusunu aile, beraberlik, uzakları yakın etme temalarıyla etkili kullanarak başarısını elde etmiş görünmektedir Sigara markası ise yalnız kovboy Marlboro’dur insanlarda baskın olarak bulunan bu duygu doğruca satışlarını arttırmaktadır Bu türden sayabileceğimiz daha birçok duygu vardır ve bu duyguları da kullanmakta olan veveya kullanmış yığınla marka aranje etmek mümkündür Kategorilendirmede bulunulacak olunduğunda ise bir markanın birden fazla duyguya tekabül ettiği de görülmektedir Hatta bu duygulara yeni duygular katabilmek de sözkonusudur İşin başlıca can herif noktası; bu duyguların lider markalar göre birer sektöre dönüştürülmesidir Ve markaların bu sektörlere zorunlu miktarda yatırımları öykülerinin gücü oranında yapmalarıdır Ve hedef kitlelerinde beklenen bağımlılığı gerçekleştirmeleridir Gelecekte, yeni duyguların keşfi ile piyasaların kızışacağı ise bir gerçektir Zannediyorum ama yakın zaman sonra markaların ticari kâr elde edeceği yeni duygular keşfedilecektir Gelmiş, geçmiş ve gelecek olan bütün duyguların DNAları tek tek çözülecektir Gevşemiş olan duyguların genleri ile marka genlerinin birleşiminden yeni sektörler, yeni piyasalar, yeni stratejiler yaratılacaktır İşte o zaman; markalar, gelecek yeni nesillerden yeni mahsulhizmetlerine istek bekleyecek ve piyasa pastasının büyük dilimini alabilmek için çalışıyorsavaşıyor olacaklardır Geleceğin duygularından biri olacağına ve markalar kadar yoğun olarak kullanılacak olduğuna inandığım ve DNA çözümlemelerinin adeta tamamlanmış olduğunu düşündüğüm bir duygu da durgunluk, yavaşlık, hantallık duygusudur Günümüzün hız tutkunlarının gelecekte kendilerini bir dermansızlık içerisinde hissedecekleri bir gerçektir Birçok markanın durgunluk duygusuna yönelik stratejiler geliştireceğini ve kalite geliştirme çabaları göstereceklerini zannediyorum Temennim ise; ülkelerin büyük markalarla anıldığı dünyamızda, bütün duygulara hitap edecek olan Türk markalarının yaratılmasıdır Ve öykülerinin Dünya üstünde asırlarca yaşamasıdır ( y n s b r n ) Yunus Baran  
 
858,505Konular
982,672Mesajlar
33,048Kullanıcılar
Mega00Son üye
Üst Alt