Yatarak Ders Hedeflemek Yatarak Ders Hedeflemek Zihnin dağılmasına yol açan manâlı faktörlerden bir tanesi de yatarak ders çalışmaktır Ne değin iyi niyetli olursa olsun, ders kitabını eline alıp şöyle uzanarak amaçlamak istemenin doğurduğu tek sonuç vardır: uykuya dalmak ve çalışmayacak değin gevşemek Uyku ve uyanıklıktan sorumluluk sahibi anatomik yapılar beyin sapındadır Kas geriminin belirli düzeyde olması ve kaslardan bu yapılara mesajları gitmesi uyanıklığı sağlar Eğer adale gerimi belirtilen bir düzeyin altına düşerse, beyin sapına gönderilen mesajlar bu sefer uykuyu başlatan maddelerin salgılanmasına yol açar Böylece öğrenmek için zorunlu dikkatin ön şartı olan “UYANIKLIK bozulmuş olur Ders amaçlamak için en yerinde durum fazla yumuşak olmayan bir sandalyede düşey olarak oturma ve kolları bir masaya veya sıraya yaslamaktır Yatarak ders niyetlenmek gibi, kaykılarak sıranın üzerine uzanarak ders dinlemekte öğrenmeyi engelleyecek düzeyde gevşemeye yol açar seçme parça