Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

World War Z: Aftermath - İnceleme

Hoş geldin! firat118 tarafından topluluğumuza katılmaya davet edildiniz. Kaydolmak için lütfen burayı tıklayın.
World War Z: Aftermath - İnceleme
0
101

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
2
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
47
Konum
Rusya
F-D Coin
111
content_618ba01dc3f88_73356.jpg

Bundan üç buçuk yıl önce çıkan World War Z unutmadığım oyunlardan biri olmayı başardı. Bunun sebebi aşırı kaliteli veya sıra dışı bir yapım olmasından çok hatırladığım yegâne “kötü olmayan” film oyunu olmasından kaynaklanıyor. Filmin başarısından nemalanmaya çalışmadan, gayet eğlenceli bir oyun üretilmiş ve üstüne filmdeki etkileyici sahnelerden de fazlasıyla ilham alınmıştı. On binlerce zombinin uzaktan geldiği bir sahnede araba tamir etmeye çalışmak veya zombilerin üst üste çıkarak oluşturdukları kuleleri yıkarken 4 kişilik arkadaş ekibimle fazlasıyla eğlenmiştik.

Birinci zombi kişi

1.jpg

Bütün dünyanın World War Z’yi hem bir film hem de oyun olarak unutmaya başladığı bugünlerde, WWZ virüslü yüzünü bu sefer de Aftermath ile gösteriyor. Aftermath ek paket olarak kabul edilemeyecek kadar küçük bir ek paket olmuş. Toplamda 6 haritadan oluşan iki yeni senaryo, Vanguard alt sınıfı ve zombi fareleri oyuna getiriyor. En önemlisi bir de First Person modu var ki, benim Aftermath’i alma sebebim oyunu bir kez de birinci kişi gözünden görmekti. Oyunu değiştirme potansiyeli olan bu özellik kesinlikle en büyük hayal kırıklığım oldu. Dürbünlü silahların dürbünleri çalışmıyor ve birinci kişi moduna uygun arayüz uyarıları da yok. Üstüne belirli silahlar da oyuncunun görüş alanını haddinden fazla sınırlıyor. Yani Saber Interactive’in yaptığı tek şey kamerayı oyuncunun gözünün önüne getirmek olmuş. Bir FPS delisi olarak böyle ucuz bir çözümü fazlasıyla rahatsız edici buldum.

2.jpg

Yeni gelen sınıf Vanguard ise elektrikli kalkan kullanımıyla dikkat çekiyor. Söz konusu zombiler olunca elbette sabit bir kalkanın esprisi yok. Dolayısıyla kalkanı alan oyuncu koşarak hem zombi güruhlarını yarabiliyor hem de kullandığı yetenek ağacına bağlı olarak saldırı esnasında ve sonrasında çeşitli bonuslar elde ediyor. Ben beceremesem de iyi Vanguard oyuncularının kalabalıkların arasına dalıp sonradan yakın dövüş silahları ve ağır silahlarla toplulukları kısa sürede yok ettiklerini defalarca kez gördüm. Vanguard’ın kalkan saldırısı özel zombilere karşı da gayet etkili bir seçenek olmuş.

Yeni eklenen haritalar tasarım olarak ilgi çekici olsalar da oynanış olarak World War Z markasına fazla bir şey katmıyorlar. Roma’da yolculuğumuz biraz daha turistik geçiyor. Tarihi mekanlarda geziyor, barikatlar kuruyor ve Vatikan’ın bozuk hoparlörlerini tamir etmeye çalışıyoruz. Oynaması keyifli senaryolar ama oyuna daha önce denemediğiniz bir etkileşim sunamamış ne yazık ki. Soğuk Kamchatka ise World War Z’nin donuk bölümlerine yenisini ekliyor. Kamchatka’nın başlarında biraz daha hayatta kalma temaları işlenecek gibi dursa da bence burada da oldukça büyük bir fırsat kaçmış.

3.jpg

4.jpg

Aynısının fazlası

Bu incelemede World War Z’nin puanını düşürmemdeki en büyük neden ise kesinlikle zombi fareler olacak. Bu şerefsizler ateşli silahlarla öldürülemiyorlar. İlla ki yanıcı ve patlayıcı ekipmanları kullanmak gerekiyor. Eğer böyle bir silahınız yoksa yandınız, çünkü fareler sıkıldıkça bir oyuncudan diğerine geçip duruyorlar. Çoğu Left 4 Dead’den arak olsa da diğer özel zombilerin karşılaşmayı ilginçleştiren yan özellikleri ve zaafları vardı. Farelerse sadece can sıkıcılar.

5.jpg

6.jpg

World War Z Aftermath, ömrünü doldurmuş başarılı bir oyuna dönmek için bana yeterince neden sağlayamadı. FPS kamera modu düzgün çalışsaydı bu söylediklerimi seve seve yutardım ancak servis tipi oyunların revaçta olduğu bu dönemde bu kadar kısıtlı içerikle ek paket çıkarmak için baya baya yürek yenmesi gerektiğini düşünüyorum. Aftermath’in bu bağlamda artık vadesi dolmuş bir dönemden gelen bir ek paket olduğunu söyleyebiliriz.
 

Similar threads

Artta bıraktığımız Gamescom 2018 fuarında duyurulan ve artta bıraktığımız aylarda piyasaya çıkan zombi temalı co op hayatta kalma oyunu World War Z'nin yeni satış rakamları açıklandı. 2 milyon barajını artta bıraktığı söylenen oyun, en ziyade PC platformunda satmış. Böylece World War Z'nin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
120
Yılın sefalı oyunlarından olan World War Z, Saber Interactive'in kelamını verdiği yeni içeriklere kavuşmaya hazırlanıyor. Nisan ayında çıkış yapan oyun birinci dönemine veda ederken 2. serisi ile gelecek yenilikleri de gözler önüne serdi İki yeni kısım ve prestij sistemine merhaba diyecek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
128
Pandemiden en az etkilenen sektörlerden biri olan oyun sektörü, herkesi evinde tutarak insanları aynı oyunda buluşturmayı başarıyor. Uzaktan da olsa arkadaşlarınız ve ailenizle olan eğlencenizi sürdürmenize izin verecek birçok oyun var. Arkadaşlarınız ve siz hangi türden oyun oynamayı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
104
Zombi atmosferi hemen hemen her oyun severin deneyimlediği bir yapıya sahip, yalnızca oyun alanında değil sinema, roman vb. alanlarda da kendine has bir hayran kitlesi barındıran bu oyun türünün en iyi 13 oyununu sizler için listeledik! 13. Dead Island Techland Polska tarafından...
Cevaplar
0
Görüntüleme
84
NFT işini hala tam anlamıyorum ama şu maymunların, ayıların farklı farklı giydirilip satıldıkları “koleksiyon” eşyalarının Call of Duty oyunlarına benzediğini düşünüyorum. Ortada bir ayı var, ona vahşi batı şapkası takarsanız kovboy, forma giydirirseniz futbolcu oluyor. Ayı ise hep aynı ayı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
70
858,505Konular
982,769Mesajlar
33,064Kullanıcılar
kazimdemirSon üye
Üst Alt