nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
Ölüm Etmiş Kişi için Kurban Kesilebilir mi?
Ölü namına ya da sevabı ölüye bağışlanmak üzere kurban kesilebilir Bir kimse, sevabını ölmüş yer alan anne veya babasına yahut diğer yakınlarına bağışlamak üzere, değişik hayır kurumlarına, fakir ve muhtaç kişilere bağışta bulunabileceği gibi, kurban da kesebilir Ölenin kendisi için kurban kesilmesine dair vasiyeti yahut kesen kimse, bu kurban etini fakirlere yedirebileceği gibi, kendisi ve zenginler de yiyebilir Vasiyet varsa, iyice fakirlere yedirilmesi veya dağıtılması gerekir
2Birey sevabını ölüye kusuruna bakmamak üzere her türlü ibadet yapabileceği gibi, kurban da kesebilir Sevabı ölünün ruhuna bağışlanmak üzere kesilen kurban da bayram günlerinde ya da diğer günlerde kesilebilir
Hz Peygamber için kesilecek kurbanlar da bu kapsamda değerlendirilmelidir Sevabı Peygamberimiz (sav)?ın mübarek ruhuna bağışlanmak üzere kurban kesmek caizdir İbni Ömer umre yapar ve sevabını Rasulullah (sav)?ın ruhuna hediye ederdi Cüneydi Bağdadi ile benzer tabakada olan İbnu?lMuveffak yetmiş hac yapmış ve sevabını Rasulullah (sav)?ın ruhlarına hediye etmiştir İbnu Siraç ise onbin hatim ve bir o kadar da kurban kesip sevabını Rasulullah (sav)?ın kutsal ruhuna hediye etmiştir (İbni Abidin 2 244)
Şu değin var ama Hz Peygamber(sav) adına kurban kesmek gayesi ile para biriktirmek da uygun bir tavır değildir Bu niyetle kurban kesecek kişi kimsesiz kesmelidir
3 Sevabını ölmüş bir akrabamızın ya da sevdiğimiz bir zâtın ruhuna bağışlamak üzere keseceğimiz kurbanın, kurban bayramında keseceğimiz sair hayvanlardan farkı yoktur Vasiyet edilmemişse ölü için kurban kesmek bir vecibe değildir Bir kimse kendi parası ile aldığı ve sevabını ölmüş bir yakınına bağışlamak üzere kestiği kurbanın etinden yiyebilir, başkalarına da yedirebilir Böyle bir hayvanın bayram günlerinde kesilmesi de durum değildir tekrar tekrar kesilebilir Hattâ arefe günü kesilip fakirlere dağıtılması daha isabetli olur Çünkü Kurban bayramı günü fakirler zaten etten nasibleneceklerdir Arefe günü kesilip dağıtılırsa, o gün de onların et yemekleri te`min edilmiş olur
Bir kimse kendisi öldükten daha sonra kurban kesilmesini vasiyet etmiş ise, bu kurbanın bayram günleri içinde kesilmesi lâzımdır Böyle bir kurban etinden kesen yiyemez Tamamının tasadduku gerekir Ölen adamın vasiyeti yahut ve kurban da onun parasından alınıp kesiliyorsa, bu kurban da vasiyet üzerine kesilen kurban gibidir
Vefat Etmiş Kimseler Adına Kurban Kesilebilir mi?
Ölen kişiye kurban kesilirmi ?
Ölü namına ya da sevabı ölüye bağışlanmak üzere kurban kesilebilir Bir kimse, sevabını ölmüş yer alan anne veya babasına yahut öteki yakınlarına kusuruna bakmamak üzere, farklı alanlara yönlendirilmiş hayır kurumlarına, yoksul ve fakir kişilere bağışta bulunabileceği gibi, kurban da kesebilir Ölenin kendisi için kurban kesilmesine dair vasiyeti yoksa kesen kimse, bu kurban etini fakirlere yedirebileceği gibi, kendisi ve zenginler de yiyebilir Vasiyet varsa, adamakıllı fakirlere yedirilmesi ya da dağıtılması gerekir
2Kişi sevabını ölüye bağışlamak üzere her türlü ibadet yapabileceği gibi, kurban da kesebilir Sevabı ölünün ruhuna bağışlanmak üzere kesilen kurban da bayram günlerinde veya başka günlerde kesilebilir
Hz Peygamber için kesilecek kurbanlar da bu kapsamda değerlendirilmelidir Sevabı Peygamberimiz (sav)?ın mübarek ruhuna bağışlanmak üzere kurban kesmek caizdir İbni Ömer umre yapar ve sevabını Rasulullah (sav)?ın ruhuna hediye ederdi Cüneydi Bağdadi ile benzer tabakada olan İbnu?lMuveffak yetmiş hac yapmış ve sevabını Rasulullah (sav)?ın ruhlarına armağan etmiştir İbnu Siraç ise onbin hatim ve bir o kadar da kurban kesip sevabını Rasulullah (sav)?ın kutsal ruhuna armağan etmiştir (İbni Abidin 2 244)
Şu dek var ki Hz Peygamber(sav) namına kurban kesmek gayesi ile para biriktirmek da uygun bir davranış değildir Bu niyetle kurban kesecek kişi kimsesiz kesmelidir
3 Sevabını ölmüş bir akrabamızın veya sevdiğimiz bir zâtın ruhuna kusuruna bakmamak üzere keseceğimiz kurbanın, kurban bayramında keseceğimiz sair hayvanlardan farkı yoktur Vasiyet edilmemişse ölü için kurban kesmek bir vecibe değildir Bir kimse kendi parası ile aldığı ve sevabını ölmüş bir yakınına bağışlamak üzere kestiği kurbanın etinden yiyebilir, başkalarına da yedirebilir Böyle bir hayvanın bayram günlerinde kesilmesi de koşul değildir defalarca kesilebilir Hattâ arefe günü kesilip fakirlere dağıtılması daha isabetli olur Çünkü Kurban bayramı günü fakirler zaten etten nasibleneceklerdir Arefe günü kesilip dağıtılırsa, o gün de onların et yemekleri te`min edilmiş olur
Bir kimse kendisi öldükten sonradan kurban kesilmesini vasiyet etmiş ise, bu kurbanın bayram günleri içinde kesilmesi lâzımdır Böyle bir kurban etinden kesen yiyemez Tamamının tasadduku gerekir Ölen adamın vasiyeti yoksa ve kurban da onun parasından alınıp kesiliyorsa, bu kurban da vasiyet üstüne kesilen kurban gibidir *
Ölü namına ya da sevabı ölüye bağışlanmak üzere kurban kesilebilir Bir kimse, sevabını ölmüş yer alan anne veya babasına yahut diğer yakınlarına bağışlamak üzere, değişik hayır kurumlarına, fakir ve muhtaç kişilere bağışta bulunabileceği gibi, kurban da kesebilir Ölenin kendisi için kurban kesilmesine dair vasiyeti yahut kesen kimse, bu kurban etini fakirlere yedirebileceği gibi, kendisi ve zenginler de yiyebilir Vasiyet varsa, iyice fakirlere yedirilmesi veya dağıtılması gerekir
2Birey sevabını ölüye kusuruna bakmamak üzere her türlü ibadet yapabileceği gibi, kurban da kesebilir Sevabı ölünün ruhuna bağışlanmak üzere kesilen kurban da bayram günlerinde ya da diğer günlerde kesilebilir
Hz Peygamber için kesilecek kurbanlar da bu kapsamda değerlendirilmelidir Sevabı Peygamberimiz (sav)?ın mübarek ruhuna bağışlanmak üzere kurban kesmek caizdir İbni Ömer umre yapar ve sevabını Rasulullah (sav)?ın ruhuna hediye ederdi Cüneydi Bağdadi ile benzer tabakada olan İbnu?lMuveffak yetmiş hac yapmış ve sevabını Rasulullah (sav)?ın ruhlarına hediye etmiştir İbnu Siraç ise onbin hatim ve bir o kadar da kurban kesip sevabını Rasulullah (sav)?ın kutsal ruhuna hediye etmiştir (İbni Abidin 2 244)
Şu değin var ama Hz Peygamber(sav) adına kurban kesmek gayesi ile para biriktirmek da uygun bir tavır değildir Bu niyetle kurban kesecek kişi kimsesiz kesmelidir
3 Sevabını ölmüş bir akrabamızın ya da sevdiğimiz bir zâtın ruhuna bağışlamak üzere keseceğimiz kurbanın, kurban bayramında keseceğimiz sair hayvanlardan farkı yoktur Vasiyet edilmemişse ölü için kurban kesmek bir vecibe değildir Bir kimse kendi parası ile aldığı ve sevabını ölmüş bir yakınına bağışlamak üzere kestiği kurbanın etinden yiyebilir, başkalarına da yedirebilir Böyle bir hayvanın bayram günlerinde kesilmesi de durum değildir tekrar tekrar kesilebilir Hattâ arefe günü kesilip fakirlere dağıtılması daha isabetli olur Çünkü Kurban bayramı günü fakirler zaten etten nasibleneceklerdir Arefe günü kesilip dağıtılırsa, o gün de onların et yemekleri te`min edilmiş olur
Bir kimse kendisi öldükten daha sonra kurban kesilmesini vasiyet etmiş ise, bu kurbanın bayram günleri içinde kesilmesi lâzımdır Böyle bir kurban etinden kesen yiyemez Tamamının tasadduku gerekir Ölen adamın vasiyeti yahut ve kurban da onun parasından alınıp kesiliyorsa, bu kurban da vasiyet üzerine kesilen kurban gibidir
Vefat Etmiş Kimseler Adına Kurban Kesilebilir mi?
Ölen kişiye kurban kesilirmi ?
Ölü namına ya da sevabı ölüye bağışlanmak üzere kurban kesilebilir Bir kimse, sevabını ölmüş yer alan anne veya babasına yahut öteki yakınlarına kusuruna bakmamak üzere, farklı alanlara yönlendirilmiş hayır kurumlarına, yoksul ve fakir kişilere bağışta bulunabileceği gibi, kurban da kesebilir Ölenin kendisi için kurban kesilmesine dair vasiyeti yoksa kesen kimse, bu kurban etini fakirlere yedirebileceği gibi, kendisi ve zenginler de yiyebilir Vasiyet varsa, adamakıllı fakirlere yedirilmesi ya da dağıtılması gerekir
2Kişi sevabını ölüye bağışlamak üzere her türlü ibadet yapabileceği gibi, kurban da kesebilir Sevabı ölünün ruhuna bağışlanmak üzere kesilen kurban da bayram günlerinde veya başka günlerde kesilebilir
Hz Peygamber için kesilecek kurbanlar da bu kapsamda değerlendirilmelidir Sevabı Peygamberimiz (sav)?ın mübarek ruhuna bağışlanmak üzere kurban kesmek caizdir İbni Ömer umre yapar ve sevabını Rasulullah (sav)?ın ruhuna hediye ederdi Cüneydi Bağdadi ile benzer tabakada olan İbnu?lMuveffak yetmiş hac yapmış ve sevabını Rasulullah (sav)?ın ruhlarına armağan etmiştir İbnu Siraç ise onbin hatim ve bir o kadar da kurban kesip sevabını Rasulullah (sav)?ın kutsal ruhuna armağan etmiştir (İbni Abidin 2 244)
Şu dek var ki Hz Peygamber(sav) namına kurban kesmek gayesi ile para biriktirmek da uygun bir davranış değildir Bu niyetle kurban kesecek kişi kimsesiz kesmelidir
3 Sevabını ölmüş bir akrabamızın veya sevdiğimiz bir zâtın ruhuna kusuruna bakmamak üzere keseceğimiz kurbanın, kurban bayramında keseceğimiz sair hayvanlardan farkı yoktur Vasiyet edilmemişse ölü için kurban kesmek bir vecibe değildir Bir kimse kendi parası ile aldığı ve sevabını ölmüş bir yakınına bağışlamak üzere kestiği kurbanın etinden yiyebilir, başkalarına da yedirebilir Böyle bir hayvanın bayram günlerinde kesilmesi de koşul değildir defalarca kesilebilir Hattâ arefe günü kesilip fakirlere dağıtılması daha isabetli olur Çünkü Kurban bayramı günü fakirler zaten etten nasibleneceklerdir Arefe günü kesilip dağıtılırsa, o gün de onların et yemekleri te`min edilmiş olur
Bir kimse kendisi öldükten sonradan kurban kesilmesini vasiyet etmiş ise, bu kurbanın bayram günleri içinde kesilmesi lâzımdır Böyle bir kurban etinden kesen yiyemez Tamamının tasadduku gerekir Ölen adamın vasiyeti yoksa ve kurban da onun parasından alınıp kesiliyorsa, bu kurban da vasiyet üstüne kesilen kurban gibidir *