Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Üstüne Yoktur Söz...Ey AŞK

Üstüne Yoktur Söz...Ey AŞK
0
114

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Fıtratında olup da kendinde âşikâr olmayanı bulduğuna yönelme şiddetidir

(Soru: “Aşk nedir?)

Fıtratında olup, kendinde bulamadığını bulduğun yere kapılmandır

(Soru: Bir şeyi kendimizde bulamamamız mümkün mü üstadım?)

Özünde vardır fakat bilincinde açığa çıkmamıştır Kendinizde bulamadıklarınızın sayısı bilinemez

Aşk, yolcunun en güzel barınağıdır!

“Rabbim Teâlâ’yı gördüm ve sordum;

Yâ RabbiAşkın mânâsı nedir?

Yâ Gavs Âşık ol bana Âşık benim, aşk benim! Kalbini benden gayrından çevir ve fariğ kıl!

Ahmed Rufâi, Abdülkâdir Geylâni, Fahreddin Irakî, Mevlâna Celâleddin gibi bir çok zevâtı kirâm Allah’tan “Aşk ismiyle sözetmişlerdir çeşitli zamanlarda

“AŞK benim sevilecek, öylesine sevilecek ki, uğruna herşeyden vaz geçilecek; öylesine ki, benliğinden bile vazgeçilmek sûretiyle O’nda yok olunacak varlıktır, “AŞK !

Aşk, O olduğu gibi; âşık da O’dur Çünkü O’nun dışında vücûdu olan bir varlık yoktur! Ve dahi mâşuk, yine kendisidir!

Sevgi, sevdiğin, seven hep O’dur!

Kim, ne zaman, nerede, neyi severse sevsin; sevdiğinin ismi ne olursa olsun, gerçekte sevilen hep O’dur!

“Murad etti ki, kendisinden gayrı sevilmeye; sonra zâhir oldu sevilenler sûretinde; sonra da baktı ki kendisinden gayrı mevcut değil, bu defa hep seven ol kendi oldu! cümleleri işte bu durumu açıklar

İyi bilelim sevgi nedir; hangi isim altında olursa olsun sevilenler kimdir; sevgiyi oluşturan cazîbe nedir, kimdendir, kime aittir; ve nihâyet seven kimdir?

“Bildik ki âlemde her ne var, hep AŞK imiş beytinde işte bu sırra işaret edilmektedir


AŞK,
SEVENLE SEVİLEN ARASINDA PERDEDİR!

“Yâ Gavsı Â’zâm Aşkın zâhirine ârif olursan, aşktan fenâ bulmalısın! Zîrâ, aşk HİCAPTIR! Âşık ile mâşuk arasındaki hicâb!

Zâhirde kullanılan anlamı ile “aşk kavramının bir “ikilik görüşü dolayısıyla mevcûd olduğunu ve böylece de aşkın sevenle sevilen arasında bir hicâb oluşturduğunu çok bâriz bir biçimde vurguluyor bu beyân!

Daha açık şekliyle;

Mekân ya da boyut kavramıyla ÖTEDE veya ÖTENDE bir “O düşünüyorsun, vehmediyorsun, yâni var kabûl ediyorsun; bunun neticesi olarak da, O’na ermek, O’nu bulmak, O’nu yaşamak arzusuyla yanıp tutuşuyorsun!

İşte bu şekilde yanıp tutuşman, O’nu sevmen ve arzulaman O’na âşık olman demektir

Bu aşkın temelinde de O’ndan ayrı bir “Ben var zannı yatmaktadır!

“ZANLARDAN BAZI ZAN VARDIR Kİ SUÇTUR

Âyetinin işaret ettiği zan acaba bu olmasın!?

Öyle ise, ÖTENDE bir “O var ve “sende O’na ulaşacaksın zannından doğan aşk, gerçekte seninle “O arasında en büyük perdelerden biridir!

Ne zaman ki, bu aşk seni öylesine O’nunla meşgul eder; ve nihâyet O’nda “yok eder yâni gerçekte varolmadığını anlarsın; işte o zaman perde kalkmış olur!

Kaldır beni aradan, ortaya çıksın Yaradan! diye kısaca özetlenen bu ifade, aşkın kökeni olan “benin ortadan kaldırılması mecburiyetine işaret etmektedir

O'nun ateşine pervane gibi atılıp; varlığını O'nda yitirip; O'nun Bâkiliğini yaşattıklarıdır gerçek âşıklar!

Aşkın pahası, yokolmaktır!

Aşk, gücünü vehimden alır! Vehimle hayatiyetini devam ettirir!

’AŞK’’ öyle bir ateştir ki, son yaktığı kendisi olur! Onun için âşıklar, tükenene kadar yanarlar!


Aşk, sevenle sevilen arasında perdedir! Seven, sevilende yok olduğunda, aşk tamam olur!

“AŞK’’ öyle bir ateştir ki, son yaktığı kendisi olur! Onun için âşıklar, tükenene kadar yanarlar!

Aşk, kişinin özünde olana yönelişidir sönen ise aşk değildir zâten!

Aşk, bir ateşi sûzandır ki, sonu ‘’hiçlik’’tir!

Ne zaman ki, bu aşk seni öylesine O’nunla meşgul eder; ve nihâyet O’nda “yok eder yâni gerçekte varolmadığını anlarsın; işte o zaman perde kalkmış olur!

Kaldır beni aradan, ortaya çıksın Yaradan! diye kısaca özetlenen bu ifade, aşkın kökeni olan “benin ortadan kaldırılması mecburiyetine işaret etmektedir


“AŞK“ YAŞANMADAN,

AŞK“ UĞRUNA TÜM VARLIK FEDA EDİLMEDEN,

VAHDET“ YAŞLANTISI KESİNLİKLE AÇIĞA ÇIKMAZ!

(Soru: Kendinde olsa da açığa çıkaramadığını dışta bulduğuna akışın, genetikten mi? Yoksa Astrolojik etkilerden mi kaynaklanıyor? Aşkın ateşi genetik özellikleri ne kadar değiştiriyor? Yani genetikden gelen virüsleri yakamıyor mu? Yoksa virüsler mi aşkı söndürüyor?)

Genetikten gelir

Aşk, kişinin özünde olana yönelişidir Sönen ise aşk değildir zaten!

(Soru: Aşk, genetikden gelirse; neden aynı genetik özelliğini taşıyan diğer birimler, neden aynı noktaya akmazlar Üstadım)

Genetikten gelen özelliğin açığa çıkması için astrolojik açılımımızın yani melekî etkinin elvermesi gerekir 15 dakika arayla doğan kişilerde bile açılım farkı vardır oysa


Aşk, bir yanıştır ki yönsüzdür

Fıtratında olup, kendinde bulamadığını bulduğun yere kapılmandır!

Bulamadığın, Özünde vardır fakat bilincinde açığa çıkmamıştır!

Bendeki bu aşk, fıtratımdandır! Fıtrattandır!

Aşk birime midir; birimdekine mi?

Birimdekine ise; birimdeki fıtratında olmasa, ona âşık olunur mu?

Şirk, birime aşktan mı doğar; birimdekine gâfil olmaktan mı?

Âşık olduğun birimdeki ise, böyle

Allah’a âşık olmak nedir?

Çoğunlukla karşısındakinden yüzünü göstermesinden gelir sevgi insana! Bazen de özünden gösterir yüzünü O!… O zaman onlar için derler ki, “Allah’a âşık oldu!


‘’Allah’a âşığım’’ diyen neye âşık olduğunun acaba farkında mıdır?

Soyuta âşık olmak niyedir, nasıldır; sonucu nedir?

Allah, somut obje olmadığına göre O’na âşık olmak ne demektir?

Birime ve bedene âşık olan, Allah’a yüz çevirmiş mi olur?

Bütün bunları ciddi olarak düşünmek ve tefekkür sistemimizde yerli yerine oturtmak zorundayız

“Kendine seçtikleridir sevenleri bir çehreden!… Özünden sevgiyi yaşayanlardır, “mukarrebleri!

Hünerlerini sergilemek için yaratmıştır herşeyi…

Sevmek için yaratmıştır sevilenleri!

Gözlerinde seyretmek için gözleri olarak yaratmıştır “aşkı yaşattıklarını!

Avam anlamaz ve bilmez bu aşkı! Bunun aşk olduğunu!

Oysa gerçek “aşk O’nun ateşine pervane gibi atılıp; varlığını O’nda yitirip; O’nun “Bakiliğini yaşattıklarıdır gerçek “âşıklar!

Özel bir fıtratla gelmişlerdir onlar, “âşık olmak için! Yaşamları boyunca bir değer taşımamıştır dünya ve içindekiler…

Parmaklarını bile kıpırdatmamışlardır dünya için!

“Allah de ötesinde bırak onları hevâlarıyla oyalansınlar hitâbına mâruz kalmıştır programları; ve hücrelerine nüfûz etmiştir bu hitap!

Gerçek anlamıyla onlar “yaşarlar aşkı; “yaşar onlarda aşkı; sever, acır, merhamet eder onlarda kullarına; çünkü bu sıfatlar için yaratmıştır onları!

Aşk, muhabbetin şiddetlisidir

(Soru: Aşkın daha şiddetlisi ne demektir?)

Aşkın daha şiddetlisinde bir şey kalmaz ortada! Aşk, zaten bir ateştir, olduğu yeri yakar yıkar, gerisi de kalmaz

(Soru: Haşyet diyemez miyiz o zaman?)

Hayır! Aşk ayrı şey, haşyet ayrı bir şeydir

Hiç alâkası yok birbirleriyle!

Ayrı kavramlardır, Aşk ve Haşyet! İkisi de ayrı ayrı şeylerdir…

Aşk, âşık olanı, kendi varlığını yok etmeye sevk eder Yâni, öylesine seversin ki karşındakini, onun için her şeyinden geçersin Sevdiğinde yok olursun…

Beğeni ayrıdır, sevgi ayrıdır

Bir şey beğenirsin, beğendiğin şeye sahip olmak istersin!

Seversen, sevdiğinin istek ve arzularında yok olmak mecburiyetindesin!

Sevgi, aktığı kadarıyla kişide benliği yok eder

Ne kadar çok seviyorsan, sevdiğin kadar karşındakine teslim olursun ve ondan razı olmak mecburiyetindesin

Bu sevgi, aşk noktasına ulaştığı anda artık onun yanında senin istek ve arzuların sıfır noktasına düşer Sadece, onun yanında olayım, yeter dersin, ne hâl ve şart içinde olursam olayım! Hani, diyor ya;

“Dün gece yâr hanesinde yastığım bir taş idi

Altım çamur, üstüm yağmur, gene gönlüm hoş idi

İşte, o yâr hanesinde altı çamur, üstü yağmur, başının altında sadece taş var iken mutlu olmak, aşkın sonucudur Bu, mutlak teslimiyete götürür


İnsanın yüreğini o aşk sardığı zaman, akıl geri plâna kaçar

Mıknatısı iğneye tuttuğun zaman iğnenin aklı gider

Çekim kanununa tâbi olur, o iğne mıknatısın yanında

İşte Allah bir sûrette yüzünü gösterirse sana, O'nun peşinden gitmemek mümkün değildir!

Gâfilsen dersin ki: Ben Ayşe’nin, Fatma’nın, Ahmedin mehmed’in peşinden gidiyorum!!!

Ârifsen, bilirsin ki seni peşinden götüren O’dur!

İşte bu aşkın dünyası insanı kuşatmadıkça, insan benliğinden geçemez

AŞK nedir?

Benliğini sana unutturan şeydir, AŞK!

Nedir ki benliğini sana unutturur, işte odur AŞK!

Çeker peşinden götürür

İç bâde güzel sev Var ise aklı şuurun!

Dünya varmış, tâ ki yokmuş!!! Ne umurum!!!

Bunu duyan şekil ehli hemen diyor ki:

“HÂŞÂAA!!!!!

İçki haramdır Şarap haramdır!

Bunu duyan cevap vermiş öteki;

Ben doldurur ben içerim, o yâr benim kime ne?

Sofular haram demiş bu aşkın şarabına,

Ben doldurur ben içerim O yâr benim, kime ne!!!

İşte İÇ BÂDEdediği BÂDE, rakı şarap viski votka değil !!!

AŞK!

O aşk ile dol ki, güzel sev! Güzeli sev!

Güzel kimdir?

Kaşı güzel, gözü güzel, ağzı burnu, yüzü güzel mi?

Bunu da HzRasûl aleyhisselâm açıklıyor;

“İnnallahe cemilûn muhibbûl cemâl

ALLAH GÜZELDİR; GÜZELİ SEVER!

Aşk ile dol; o aşk ile benliğin varlığın yansınkül olsunyok olsunbitsinVe o zaman gör ki, varlıkta o TEK VECİH sahibi olan GÜZELDEN BAŞKA BİRŞEY YOKTUR! Ve O'nun sevgisiyle dol, O'nun sevgiyle yaşa

İşte o zaman, Dünya varmışyokmuş!!!!

Bir kadına âşık olursun bir erkeğe âşık olursun, gözün hiçbirşey görmez

Ne para, ne pul, ne malHepsinden geçersin

Yedi sülâleyi terkedip gidersin

Niye?

O âşık olduğun kadın veya erkek uğruna

Hiç, bir kadın veya erkek uğruna bir şey terkedilir mi?

TERKEDİLİR!!!

Niye terkedilir?

Sen niye terkettiğinin farkında değilsin!

Çünkü sevdiğinin kim olduğunu bilmiyorsun!

Sende terki meydana getiren sevgi, aşk; her ne kadar gafletin dolayısıyla o sûrete gibi sanırsan da, o sûrette sana yüzünü göçterenedir

O sûrette sana yüzünü gösteren, ALLAH'tır!

Kim nerede ne zaman neye âşık olmuşsa, neyi sevmişse gerçekte onun sevdiği, sadece ve sadece ALLAH’tır!

Allah kendi güzelliğini, kendi hüsnü cemâlini bir sûretten zâhir kıldığı zaman ona âşık olmamak mümkün değildir!

İşte, bunu bazen zâhir yollu yaparBazen bâtın yollu yapar

Bâtın yollu gösterirse sen sanırsın ki Ayşe’ye, Fatma’ya, Ahmed’e Mehmed’e âşığım!!!

Ve o aşkın uğruna neler yaparsın, neler

Ama sana zâhir yollu gösterirse, o zaman gördüğünün kim olduğunu bilirsinAşkı yaşarsınAşkla dolar, aşkla taşar, deli âne olursun

Bu yüzden Hz Rasûl Aleyhisselâm buyurmuşki:

Aşk, cünûnun bir cüz'üdür!

Delilikten bir cüzdür, AŞK!


AŞK, katlanılması ÇOK GÜÇ BİR ŞEYDİR!

“En nârûl aşk! Ben aşk ateşiyim! diyor, Seyyid Ahmed Rufai!

Bir yandan semâ yapıyor, bir yandan da “En nârûl aşk! Ben aşk ateşiyim! diyor,

Onu gören yanıyor yakılıyor peşinden koşup gidiyor Kadını erkeği

Ondan vechini gösteriyor ALLAH!

Her ne kadar adını Ahmed Rufâi koymuşsa da O resmin ardında kendini izhar ediyor!

Mümkün mü, Onu görüp de peşinden gitmemek?

Her nerede ne ki sana benliğini unutturup peşinden koşturuyor, O ALLAH’tır!

Ama hâşâ ki o sûret ile Allah’ı kayıt altına alma!

Onun vecihlerinden bir vecihdir O!

Onun yüzlerinden bir yüzdür O!

O yüzde zâhir olduğu gibi hadsiz hesapsız yüzlerde de zâhir olur

Zaten oluyor

Herkesin bir sevdiği vardır

Allah'ı bilmek kolay değil

Allahı bilmek zordur!

Allahı bulmak, zorlardan çok çok zordur!

Varlığını yok edip de varsandığın vehminin sana var sandırdığı Bâki olanın Allah olduğunu bilebilmek, yeryüzünde ender kere zevâta mahsustur!

Onun için, Allah’tan isteyinDeyin ki;

Allahım! Zâtını izhar için seçtiklerinden eyle beni!

Ama diyeceksin ki;

Ezelde olmuş bitmiş, şu halde benim duama bağlı değil

Eğer ezelde sana Zâtını izhar için varolma şansını vermiş ise sana zaten bu duayı kolaylaştıracak ve bunu talep ettirecek ve bunun neticesinde de onu verecektir!

Yok eğer bundan nasibin yoksa, bu ayrılığı ve gayrılığı,bu ayrılığın gayrılığın perişanlığını yaşamak için varolmuşsan, bu yoldan gidemiycen güneş görmüş yarasa gibi gözlerini kapatıcan ve gül peşinde koşan bülbül değil, ateşi arayan semender gibi yaşayacaksın!

Öyleyse, sana yüzünü gösterdiği zaman SAKIN GÖZLERİNİ KAPAMA!

Daha bir aç!

Daha bir aç!

Daha bir aç!


Âşık, gariptir!

Dünyada gariplerin sayısı o kadar azdır ki

Çünkü garipler dünyalarında yaşar dünyanızda görünürler

“Yâ Gavsı Â’zâm Aşkın zâhirine ârif olursan, aşktan fenâ bulmalısın! Zîrâ, aşk HİCAPTIR! Âşık ile mâşuk arasındaki hicâb!

Zâhirde kullanılan anlamı ile “aşk kavramının bir “ikilik görüşü dolayısıyla mevcûd olduğunu ve böylece de aşkın sevenle sevilen arasında bir hicâb oluşturduğunu çok bâriz bir biçimde vurguluyor bu beyan!

Daha açık şekliyle;

Mekân ya da boyut kavramıyla ÖTEDE veya ÖTENDE bir “O düşünüyorsun, vehmediyorsun, yâni var kabûl ediyorsun; bunun neticesi olarak da, O’na ermek, O’nu bulmak, O’nu yaşamak arzusuyla yanıp tutuşuyorsun!

İşte bu şekilde yanıp tutuşman, O’nu sevmen ve arzulaman O’na âşık olman demektir

Bu aşkın temelinde de O’ndan ayrı bir “Ben var zannı yatmaktadır!

“ZANLARDAN BAZI ZAN VARDIR Kİ SUÇTUR

Âyetinin işaret ettiği zan acaba bu olmasın!?

Öyle ise, ÖTENDE bir “O var ve “sende O’na ulaşacaksın zannından doğan aşk, gerçekte seninle “O arasında en büyük perdelerden biridir!

Ne zaman ki, bu aşk seni öylesine O’nunla meşgul eder; ve nihâyet O’nda “yok eder yâni gerçekte varolmadığını anlarsın; işte o zaman perde kalkmış olur!

Kaldır beni aradan, ortaya çıksın Yaradan! diye kısaca özetlenen bu ifade, aşkın kökeni olan “benin ortadan kaldırılması mecburiyetine işaret etmektedir

AŞK’ın Bâkî kalması demek, varlıkların yok olmasına bağlıdır demek değildir! Varlıkların “yok olduğunun anlaşılması demektir

Allah’ın gelecekte veya bir varlığın yokolmasından sonra Bâkî olacağını zannetmek, çok kalın bir biçimde perdeli olmaktan doğar!

Allah Bâkî’dir ve onunla beraber fânî varlıklar da mevcuttur sanmak, “Bâkî kelimesinin mânâsını bilmemektir

Allah daîmi olarak Bâkî’dir ve onunla beraber ikinci bir varlık da mevcut değildir Bu sebeple, O’nun yanında yok olacak varlıklar yoktur; kendilerinin “yok olup Allah’la Bâkî olduklarını farkedecek tecellîler sözkonusudur

Seven , “yokluğunu idrâk edip, sevilende yok olduğunda; Bâkî kalan Allah’tır!

Kendini izhar ettiğinde, o mahalde; Vechini gösterdiğinde her yerde ve şeyde Onu sevmemek asla mümkün değildir!

Kör değilsen!


Dervişler, “aşk peşinde koşar; kemâl ehli ise “haşyeti yaşar!

Avamın gözünde, en yüksek mertebedir “aşk, ve de Mülhime! Nereden bilsinler ondan yukarısını gariplerim! Evliya, zaten gizli; avam bilemez ki Mutmainne ve yukarısını!

“Mârifete ermek içindir, “aşk; Mülhime’de yaşanır! En kestirme yoldur “aşk Allah’a ermek için!… Bir girdi mi insanın içine, artık hiç bir şeyi görmez gözü insanın aşkına ermek için! Ne mal ne para ne evlat ne karı veya koca! Tek amacı âşık olduğuyla BİR’leşmektir insanın… En güzel ikilik yaşamıdır o!

Kendine yönlendirmek istediklerine, yani “fenâ ehline, yani Mülhime ehline ise “aşk bağışlar!

Ahmed Hulûsi
 
858,500Konular
982,392Mesajlar
32,981Kullanıcılar
ilkinsanSon üye
Üst Alt