ustun zekalı cocuğun belirtileri,
ustun zekalı cocuğun fiziksel ozellikleri,
ustun zekalı cocuğun eğitimi
Ustun Zekalı Cocukların Ozellikleri Nelerdir?
imagesustunzekalicocugunozellikleri5af79694b262a
Cocukların ustun zekalı ve ustun yetenekli olduklarını anlayabilmek icin bazı davranış ve hareketlerine dikkat etmek gerektiği, cocukların yaptığı hareket ve soylediği sozlerin onların zeka ve yetenekleri konusunda ipucları verdiği belirtildi
Aylık kulturel aile dergisi Moral Dunyası ocak ayı kapak konusu olarak ustun zekalı ve ustun yetenekli cocukları işledi Dergide Uzman Pedagog Adem Guneş'in ve Ustun ZekalıYetenekli Oğrenciler Eğitmeni Didem Rumeysa Sezginer'in kaleme aldığı yazılarda ustun zekalı ve ustun yetenekli cocukların ozelliklerine yer verildi
Dergide verilen bilgilere gore ustun zekalı olan cocukların ozellikleri şoyle:
Bedensel ozellikleri:
Beden yapıları (boy ve ağırlık bakımından) ve sağlık durumları bakımından yaşıtlarına oranla daha ileri durumdadırlar
Enerji duzeyleri yuksektir, hareketlidirler
Erken yururler
Erken konuşurlar
Bebeklik doneminde daha az uyku gereksinimi duyarlar
İlgilendikleri zaman dikkatlerini yoğunlaştırabilirler
Kullandıkları dil, başlangıcta bile yaşıtlarına gore daha gelişmiştir Sozcuk zenginliği, ifade duzgunluğu dikkat ceker
Duyu organı bozuklukları, bedensel sakatlık gibi durumlara normal cocuklara gore daha az rastlanır Hastalıklara karşı daha dayanıklıdırlar
Duyu organları keskin olması nedeniyle bebekliklerinde battaniyelerini ustlerinden atma, giyim eşyalarındaki markalardan, altlarının ıslanmasından rahatsız olma, gurultuye yoğun tepki gibi ozellikler gosterebilirler
Duyu organlarının aşırı duyarlıkları tat alma duyularında da gorulebilir Mesela iki değişik fabrikanın urettiği meyve suyu arasındaki ufak farkı hissedebilirler
Zihinsel ozellikleri:
Oğrenme hızları yuksektir Cabuk ve kolay oğrenirler
Dikkat sureleri daha uzundur Daha kolay odaklanabilirler
Duşunme becerileri gelişmiştir Fikir uretmede daha aktiftirler
Kelime hazineleri cok geniştir, bildikleri kelimeleri kolaylıkla kullanırlar
Pek cok işlemi zihinsel olarak kolaylıkla başarabilirler
Genelleme yapmada, ilişkileri gormede, bilgilerin transferinde, mantıki cağrışımlarda ileridirler
Soyut fikirlere karşı ilgileri fazladır
Hayal gucleri cok kuvvetlidir
Okul calışmalarında, akademik konularda yaşıtlarından 12 yıl ileridirler
Yaş duzeylerinin 12 yıl ustundeki kitapları okumaktan hoşlanırlar ve anlarlar
Keşfetmekten hoşlanırlar Kalıplardan, sıradanlıktan uzak kalmayı tercih ederler Orijinal bilgiler, buluşlar, yaklaşımlar ilgilerini ceker
Diğer cocukların farkında olmadığı pek cok alanda bilgi sahibidirler
Hafızalarını etkin kullanırlar Fazla calışmaya gerek duymadan, duyduklarını ve okuduklarını uzun zaman belleklerinde tutarlar ve hatırlarlar
Meraklıdırlar Cok soru sorarlar ve ilgi alanları geniştir Zihinlerinde bilgiye karşı bitmeyen bir aclık vardır Devamlı oğrenmekten sıkılmaz ve yorulmazlar
Coğunlukla okula başlamadan once okumayazma oğrenirler
Pratik bilgileri coktur
Hazır cevaptırlar, uyanık ve girişkendirler
Mizah duyguları gucludur
Sosyal ozellikleri:
Arkadaşları arasında populerdirler
Arkadaşlarını kendilerinden yaşca 23 yaş ileri olanlardan secerler
Lider ruhludurlar, başkalarına tabi olmaktan hoşlanmazlar
Okula karşı isteklidirler, ders dışı uğraşılara katılmaktan zevk alırlar
Sosyal uğraşılardan, sportif faaliyetler, şiir, hikaye ve resim alanlarında calışmaktan hoşlanırlar
Nuktedandırlar, orijinal bağlantılar kurarak, beklenmeyen espriler yapabilirler
Kendilerine ait orijinal ilgileri vardır İlgi alanlarına cok iyi odaklanıp bu alanlarda da başarı gosterirler
Yeni ve değişik durumlara kolay ve cabuk uyarlar Değişime acık bir yapıları vardır
Dunya sorunlarına bile ilgilidirler Cozum bulmaya yonelirler
Ailede uygulanacak eğitim
Cocukları ustun zekalı olan annebabalar, cocuklarının bu ozelliğinin gelişmesi icin ev icerisinde cocuklarıyla iletişimde şu noktalara dikkat etmelidirler:
Ailenin, cocuğun diğer bireylerden farklı olduğunu bilmesi ve farklı ihtiyaclar icinde olduğunu değerlendirebilmesi cok onemlidir Ona yaklaşım ve iletişimle ilgili devamlı olarak rehber oğretmenleriyle iletişim halinde olunmalıdır
Bu tip cocukların, yuksek zihinsel potansiyellerinin yanında, aslında bir cocukoldukları unutulmamalıdır Onlardan olgun birey davranışları beklenmemelidir
Meraklı tutumları, cok soru sormaları, devamlı oğrenme isteklerinin onune engeller konulmamalı, hatta takdir edilmelidir Bu konuda, sorularına sabırla ilgi gosterilmelidir
Cocuk, değişik duşuncelerinden, orijinal fikirlerinden dolayı hemen eleştirmeye tabi tutulmamalıdır Fikirlerine saygı duyulduğu daima hissettirilmelidir Eleştirilmesi gereken konularda da, yapıcı bir yaklaşım icerisinde olunmalıdır Bu şekilde, duşunce uretimi devamlı olarak desteklenmelidir
Aile hayatına orijinallikler katılmalı, normal yaşam zengin bir oğrenme cevresine donuşturulmelidir Ailece değişik faaliyetlerde bulunulması, birlikte yeni ufuklara yelken acılması verimliliği arttırır
Ustun zekalıyetenekli cocuk tek doğru cevaba, tek tipte duşunmeyekilitlenmemelidir Zengin duşunme, farklı bakış acılarıyla değerlendirebilme becerisi geliştirilmelidir
USTUN YETENEKLİ COCUKLAR
Her cocuğun mutlaka bir yeteneği olduğu vurgusu yapılan dergide yetenek ceşitleri ve ozellikleri şoyle belirtiliyor:
Dilsel veya Sozel Zeka
Dilsel veya sozel yetenekli cocuklar şu şekilde anlaşılır:
Kelime oyunlarını sever
Hikaye, masal, fıkra dinlemek ve anlatmaktan hoşlanır
Sozel olarak kendini ustaca ifade edip iletişim kurar
Yaşına gore oldukca iyi kelime hazinesi vardır
Soylenenleri ve dinlediklerini unutmaz, iyi bir hafızası vardır
Okuma yazmaya ve kitaplara ilgi duyar
Dilsel veya sozel yeteneğe sahip cocuklar icin şu calışmalar yapılmalıdır:
Gunluk yazmaya teşvik edin
Duşunduklerini yazıya dokmesine yardım edin
Bir dergi ya da gazeteye abone olmasını sağlayın
Mutlaka gittiği yerler hakkında yazmasını destekleyin
Gezilerde mutlaka kart yazıp gondersin
Dersle ilgili sorular hazırlasın
Anlattıklarını eleştirmeden dinleyin, duzeltmeleri sozu bittikten sonra yapın
Hikaye, fıkra, masal, film anlatmasına fırsat tanıyın, iyi bir dinleyici olun
En az haftada bir gun, uygun bir saati okuma saati olarak belirleyin
Hikaye tamamlamalar, yeni oğrenilmiş sozcuklerle cumle kurma oyunları oynatın
Matematiksel Zeka
Matematiksel zekalı ve yetenekli cocuklar şu şekilde anlaşılır:
Beyni zorlayıcı yapbozları (puzzle) sever
Strateji oyunlarını sever
Nesnelerin nasıl calıştığını merak eder, sorular sorar
Nesneleri birebir eşler
Hızlı bir şekilde zihinsel hesaplamalar yapar
Matematiksel aktiviteleri sever
Yuksek duşunme becerileri kullanır
Nedensonuc ilişkisi kurar
Matematiksel zekaya sahip cocuklar icin şu calışmalar yapılmalıdır:
Pratik yaptırın
Guncel yaşamla eşleştirmeler yaptırın
Problem hazırlatın
İlişkilendirmeler yaptırın
Sayılara dayalı oyunlar oynatın
İki nesne arasındaki ilişkiyi buldurun
Tahminde bulundurun
Beyin fırtınası yaptırın
Olayları sıraya koydurun
Grafik hazırlatın
Soru bankası oluşturtun
Butce hazırlatın
Cevaplara soru oluşturtun
Gorsel Zeka
Gorsel zekalı ve yetenekli cocuklar şu şekilde anlaşılır:
Dizi oluşturan yapbozları ve bulmacaları sever
Kağıt uzerinde karalamalar yapar
Şemalarla anlatmayı sever
Okurken kitapların yazılarından cok resimlerine odaklanır
Gorsel sunuşları sever
Sanat calışmalarından cok keyif alır
Arkadaşlarına gore daha cok hayal kurar
Hayalindeki resimleri cok guzel anlatır
Tablo, harita, diyagramları kolaylıkla okur
Adresleri mukemmel tarif eder, kolaylıkla bulur
Gorsel zekaya sahip cocuklar icin şu calışmalar yapılmalıdır:
Boyama ve resimler yapabileceği ortam hazırlayın
Resim, heykel, seramik sergilerine gitmesine imkan sağlayın
Kamera ve fotoğraf makinesi kullandırın
Hayal kurmasını sağlayın
Artık maddeleri biriktirip, yeni urunler yaptırın
Yolculuklarda ve derslerde harita kullanmasını sağlayın
Adres bulmak icin kroki cizmesini isteyin
Motif yapma, işleme, boyama yapma ortamı oluşturun
Konunun resmini yaptırın
İki boyutlu ve uc boyutlu cizmesini isteyin
Resim anlattırın
Bedensel Zeka (Spor Yeteneği)
Bedensel zekalı ve yetenekli cocuklar şu şekilde anlaşılır:
Uzun zaman yerinde oturamaz Oturmak zorunda kalırsa elleri, ayakları, sacları ile oynar
Nesneleri parcalayıp butunleştirmeyi sever
Yeni ve tanımadığı nesnelere mutlaka dokunur
Koşmayı, atlamayı, tırmanmayı, gureşmeyi sever
Kendini teatral olarak ifade eder
Parmak boya, hamur, camur ve su ile oynamayı sever
Bir veya daha cok sporla uğraşır
Bedensel zekaya sahip cocuklar icin şu calışmalar yapılmalıdır:
Boya ve hamur calışmalarını destekleyin
Anlatımlarını jest, mimik ve beden dilini kullanarak ifade edebilecekleri ortamlar oluşturun
Bedenlerini kullanabilecekleri sessiz sinema turundeki oyunlar oynatın
Spor ve dansa yonlendirin
Ritmik Zeka
Ritmik zekalı ve yetenekli cocuklar şu şekilde anlaşılır:
Ritmik olarak konuşur veya ritmik hareket eder
Cevresindeki seslere karşı cok duyarlıdır
Muziğe eşlik eder
Calışırken tempo tutar
Melodileri kolayca hatırlar
Nota bilmese de sesleri tanır
Oğrendiği şarkıları usulune uygun seslendirir
Enstruman calar Koroda calışmaya heveslidir
Ritmik zekaya sahip cocuklar icin şu calışmalar yapılmalıdır:
Muziksel ritmik etkinliklerden yararlanın
Sanat değeri onemli muzik konserlerine gitmelerini teşvik edin
Muzik aletlerini kullanmalarını onerin
Konu ile ilgili beste yapmalarını sağlayın
Tekrar yaparken ritimlerden yararlanın
Bir muzik eserini dinleyip, hikayeleştirmeye ya da resimlemeye, bedensel hareketlerle ifadeye yonlendirin
Sosyal Zeka
Birden cok arkadaşı vardır
Cevresi tarafından aranılan bir kişidir
Diğerlerine ilgi gosterir İlgilenir
Her ortamda cevresiyle cok kolay iletişim kurar
Kulup ve kurslara uyedir
Problemi olan arkadaşlarına tavsiye verir
Doğal lider olarak davranır
Bir grup icinde olmayı sever
Sosyal zekaya sahip cocuklar icin şu calışmalar yapılmalıdır:
Gruplarla calışmaya yonlendirin
Farklı kulup ve aktivitelerde gorev almaya teşvik edin
Arkadaşlarıyla sosyal aktiviteler hazırlatın
Yarışmalar duzenleyin
Gruplar karşısında konuşma egzersizleri yaptırın
Oğrendiklerini ve duşunduklerini başkalarıyla paylaşmaya teşvik edin
Sosyal bir sorun uzerinde tartışma yaparak cozumu ondan isteyin
ustun zekalı cocuğun fiziksel ozellikleri,
ustun zekalı cocuğun eğitimi
Ustun Zekalı Cocukların Ozellikleri Nelerdir?
imagesustunzekalicocugunozellikleri5af79694b262a
Cocukların ustun zekalı ve ustun yetenekli olduklarını anlayabilmek icin bazı davranış ve hareketlerine dikkat etmek gerektiği, cocukların yaptığı hareket ve soylediği sozlerin onların zeka ve yetenekleri konusunda ipucları verdiği belirtildi
Aylık kulturel aile dergisi Moral Dunyası ocak ayı kapak konusu olarak ustun zekalı ve ustun yetenekli cocukları işledi Dergide Uzman Pedagog Adem Guneş'in ve Ustun ZekalıYetenekli Oğrenciler Eğitmeni Didem Rumeysa Sezginer'in kaleme aldığı yazılarda ustun zekalı ve ustun yetenekli cocukların ozelliklerine yer verildi
Dergide verilen bilgilere gore ustun zekalı olan cocukların ozellikleri şoyle:
Bedensel ozellikleri:
Beden yapıları (boy ve ağırlık bakımından) ve sağlık durumları bakımından yaşıtlarına oranla daha ileri durumdadırlar
Enerji duzeyleri yuksektir, hareketlidirler
Erken yururler
Erken konuşurlar
Bebeklik doneminde daha az uyku gereksinimi duyarlar
İlgilendikleri zaman dikkatlerini yoğunlaştırabilirler
Kullandıkları dil, başlangıcta bile yaşıtlarına gore daha gelişmiştir Sozcuk zenginliği, ifade duzgunluğu dikkat ceker
Duyu organı bozuklukları, bedensel sakatlık gibi durumlara normal cocuklara gore daha az rastlanır Hastalıklara karşı daha dayanıklıdırlar
Duyu organları keskin olması nedeniyle bebekliklerinde battaniyelerini ustlerinden atma, giyim eşyalarındaki markalardan, altlarının ıslanmasından rahatsız olma, gurultuye yoğun tepki gibi ozellikler gosterebilirler
Duyu organlarının aşırı duyarlıkları tat alma duyularında da gorulebilir Mesela iki değişik fabrikanın urettiği meyve suyu arasındaki ufak farkı hissedebilirler
Zihinsel ozellikleri:
Oğrenme hızları yuksektir Cabuk ve kolay oğrenirler
Dikkat sureleri daha uzundur Daha kolay odaklanabilirler
Duşunme becerileri gelişmiştir Fikir uretmede daha aktiftirler
Kelime hazineleri cok geniştir, bildikleri kelimeleri kolaylıkla kullanırlar
Pek cok işlemi zihinsel olarak kolaylıkla başarabilirler
Genelleme yapmada, ilişkileri gormede, bilgilerin transferinde, mantıki cağrışımlarda ileridirler
Soyut fikirlere karşı ilgileri fazladır
Hayal gucleri cok kuvvetlidir
Okul calışmalarında, akademik konularda yaşıtlarından 12 yıl ileridirler
Yaş duzeylerinin 12 yıl ustundeki kitapları okumaktan hoşlanırlar ve anlarlar
Keşfetmekten hoşlanırlar Kalıplardan, sıradanlıktan uzak kalmayı tercih ederler Orijinal bilgiler, buluşlar, yaklaşımlar ilgilerini ceker
Diğer cocukların farkında olmadığı pek cok alanda bilgi sahibidirler
Hafızalarını etkin kullanırlar Fazla calışmaya gerek duymadan, duyduklarını ve okuduklarını uzun zaman belleklerinde tutarlar ve hatırlarlar
Meraklıdırlar Cok soru sorarlar ve ilgi alanları geniştir Zihinlerinde bilgiye karşı bitmeyen bir aclık vardır Devamlı oğrenmekten sıkılmaz ve yorulmazlar
Coğunlukla okula başlamadan once okumayazma oğrenirler
Pratik bilgileri coktur
Hazır cevaptırlar, uyanık ve girişkendirler
Mizah duyguları gucludur
Sosyal ozellikleri:
Arkadaşları arasında populerdirler
Arkadaşlarını kendilerinden yaşca 23 yaş ileri olanlardan secerler
Lider ruhludurlar, başkalarına tabi olmaktan hoşlanmazlar
Okula karşı isteklidirler, ders dışı uğraşılara katılmaktan zevk alırlar
Sosyal uğraşılardan, sportif faaliyetler, şiir, hikaye ve resim alanlarında calışmaktan hoşlanırlar
Nuktedandırlar, orijinal bağlantılar kurarak, beklenmeyen espriler yapabilirler
Kendilerine ait orijinal ilgileri vardır İlgi alanlarına cok iyi odaklanıp bu alanlarda da başarı gosterirler
Yeni ve değişik durumlara kolay ve cabuk uyarlar Değişime acık bir yapıları vardır
Dunya sorunlarına bile ilgilidirler Cozum bulmaya yonelirler
Ailede uygulanacak eğitim
Cocukları ustun zekalı olan annebabalar, cocuklarının bu ozelliğinin gelişmesi icin ev icerisinde cocuklarıyla iletişimde şu noktalara dikkat etmelidirler:
Ailenin, cocuğun diğer bireylerden farklı olduğunu bilmesi ve farklı ihtiyaclar icinde olduğunu değerlendirebilmesi cok onemlidir Ona yaklaşım ve iletişimle ilgili devamlı olarak rehber oğretmenleriyle iletişim halinde olunmalıdır
Bu tip cocukların, yuksek zihinsel potansiyellerinin yanında, aslında bir cocukoldukları unutulmamalıdır Onlardan olgun birey davranışları beklenmemelidir
Meraklı tutumları, cok soru sormaları, devamlı oğrenme isteklerinin onune engeller konulmamalı, hatta takdir edilmelidir Bu konuda, sorularına sabırla ilgi gosterilmelidir
Cocuk, değişik duşuncelerinden, orijinal fikirlerinden dolayı hemen eleştirmeye tabi tutulmamalıdır Fikirlerine saygı duyulduğu daima hissettirilmelidir Eleştirilmesi gereken konularda da, yapıcı bir yaklaşım icerisinde olunmalıdır Bu şekilde, duşunce uretimi devamlı olarak desteklenmelidir
Aile hayatına orijinallikler katılmalı, normal yaşam zengin bir oğrenme cevresine donuşturulmelidir Ailece değişik faaliyetlerde bulunulması, birlikte yeni ufuklara yelken acılması verimliliği arttırır
Ustun zekalıyetenekli cocuk tek doğru cevaba, tek tipte duşunmeyekilitlenmemelidir Zengin duşunme, farklı bakış acılarıyla değerlendirebilme becerisi geliştirilmelidir
USTUN YETENEKLİ COCUKLAR
Her cocuğun mutlaka bir yeteneği olduğu vurgusu yapılan dergide yetenek ceşitleri ve ozellikleri şoyle belirtiliyor:
Dilsel veya Sozel Zeka
Dilsel veya sozel yetenekli cocuklar şu şekilde anlaşılır:
Kelime oyunlarını sever
Hikaye, masal, fıkra dinlemek ve anlatmaktan hoşlanır
Sozel olarak kendini ustaca ifade edip iletişim kurar
Yaşına gore oldukca iyi kelime hazinesi vardır
Soylenenleri ve dinlediklerini unutmaz, iyi bir hafızası vardır
Okuma yazmaya ve kitaplara ilgi duyar
Dilsel veya sozel yeteneğe sahip cocuklar icin şu calışmalar yapılmalıdır:
Gunluk yazmaya teşvik edin
Duşunduklerini yazıya dokmesine yardım edin
Bir dergi ya da gazeteye abone olmasını sağlayın
Mutlaka gittiği yerler hakkında yazmasını destekleyin
Gezilerde mutlaka kart yazıp gondersin
Dersle ilgili sorular hazırlasın
Anlattıklarını eleştirmeden dinleyin, duzeltmeleri sozu bittikten sonra yapın
Hikaye, fıkra, masal, film anlatmasına fırsat tanıyın, iyi bir dinleyici olun
En az haftada bir gun, uygun bir saati okuma saati olarak belirleyin
Hikaye tamamlamalar, yeni oğrenilmiş sozcuklerle cumle kurma oyunları oynatın
Matematiksel Zeka
Matematiksel zekalı ve yetenekli cocuklar şu şekilde anlaşılır:
Beyni zorlayıcı yapbozları (puzzle) sever
Strateji oyunlarını sever
Nesnelerin nasıl calıştığını merak eder, sorular sorar
Nesneleri birebir eşler
Hızlı bir şekilde zihinsel hesaplamalar yapar
Matematiksel aktiviteleri sever
Yuksek duşunme becerileri kullanır
Nedensonuc ilişkisi kurar
Matematiksel zekaya sahip cocuklar icin şu calışmalar yapılmalıdır:
Pratik yaptırın
Guncel yaşamla eşleştirmeler yaptırın
Problem hazırlatın
İlişkilendirmeler yaptırın
Sayılara dayalı oyunlar oynatın
İki nesne arasındaki ilişkiyi buldurun
Tahminde bulundurun
Beyin fırtınası yaptırın
Olayları sıraya koydurun
Grafik hazırlatın
Soru bankası oluşturtun
Butce hazırlatın
Cevaplara soru oluşturtun
Gorsel Zeka
Gorsel zekalı ve yetenekli cocuklar şu şekilde anlaşılır:
Dizi oluşturan yapbozları ve bulmacaları sever
Kağıt uzerinde karalamalar yapar
Şemalarla anlatmayı sever
Okurken kitapların yazılarından cok resimlerine odaklanır
Gorsel sunuşları sever
Sanat calışmalarından cok keyif alır
Arkadaşlarına gore daha cok hayal kurar
Hayalindeki resimleri cok guzel anlatır
Tablo, harita, diyagramları kolaylıkla okur
Adresleri mukemmel tarif eder, kolaylıkla bulur
Gorsel zekaya sahip cocuklar icin şu calışmalar yapılmalıdır:
Boyama ve resimler yapabileceği ortam hazırlayın
Resim, heykel, seramik sergilerine gitmesine imkan sağlayın
Kamera ve fotoğraf makinesi kullandırın
Hayal kurmasını sağlayın
Artık maddeleri biriktirip, yeni urunler yaptırın
Yolculuklarda ve derslerde harita kullanmasını sağlayın
Adres bulmak icin kroki cizmesini isteyin
Motif yapma, işleme, boyama yapma ortamı oluşturun
Konunun resmini yaptırın
İki boyutlu ve uc boyutlu cizmesini isteyin
Resim anlattırın
Bedensel Zeka (Spor Yeteneği)
Bedensel zekalı ve yetenekli cocuklar şu şekilde anlaşılır:
Uzun zaman yerinde oturamaz Oturmak zorunda kalırsa elleri, ayakları, sacları ile oynar
Nesneleri parcalayıp butunleştirmeyi sever
Yeni ve tanımadığı nesnelere mutlaka dokunur
Koşmayı, atlamayı, tırmanmayı, gureşmeyi sever
Kendini teatral olarak ifade eder
Parmak boya, hamur, camur ve su ile oynamayı sever
Bir veya daha cok sporla uğraşır
Bedensel zekaya sahip cocuklar icin şu calışmalar yapılmalıdır:
Boya ve hamur calışmalarını destekleyin
Anlatımlarını jest, mimik ve beden dilini kullanarak ifade edebilecekleri ortamlar oluşturun
Bedenlerini kullanabilecekleri sessiz sinema turundeki oyunlar oynatın
Spor ve dansa yonlendirin
Ritmik Zeka
Ritmik zekalı ve yetenekli cocuklar şu şekilde anlaşılır:
Ritmik olarak konuşur veya ritmik hareket eder
Cevresindeki seslere karşı cok duyarlıdır
Muziğe eşlik eder
Calışırken tempo tutar
Melodileri kolayca hatırlar
Nota bilmese de sesleri tanır
Oğrendiği şarkıları usulune uygun seslendirir
Enstruman calar Koroda calışmaya heveslidir
Ritmik zekaya sahip cocuklar icin şu calışmalar yapılmalıdır:
Muziksel ritmik etkinliklerden yararlanın
Sanat değeri onemli muzik konserlerine gitmelerini teşvik edin
Muzik aletlerini kullanmalarını onerin
Konu ile ilgili beste yapmalarını sağlayın
Tekrar yaparken ritimlerden yararlanın
Bir muzik eserini dinleyip, hikayeleştirmeye ya da resimlemeye, bedensel hareketlerle ifadeye yonlendirin
Sosyal Zeka
Birden cok arkadaşı vardır
Cevresi tarafından aranılan bir kişidir
Diğerlerine ilgi gosterir İlgilenir
Her ortamda cevresiyle cok kolay iletişim kurar
Kulup ve kurslara uyedir
Problemi olan arkadaşlarına tavsiye verir
Doğal lider olarak davranır
Bir grup icinde olmayı sever
Sosyal zekaya sahip cocuklar icin şu calışmalar yapılmalıdır:
Gruplarla calışmaya yonlendirin
Farklı kulup ve aktivitelerde gorev almaya teşvik edin
Arkadaşlarıyla sosyal aktiviteler hazırlatın
Yarışmalar duzenleyin
Gruplar karşısında konuşma egzersizleri yaptırın
Oğrendiklerini ve duşunduklerini başkalarıyla paylaşmaya teşvik edin
Sosyal bir sorun uzerinde tartışma yaparak cozumu ondan isteyin