Milyonlarca genç için hayati bir kıymeti olan üniversite imtihanı; gençler için ağır bir dert nedenidir. Hayatının en kıymetli kavşaklarından biri olan bu imtihan, birebir hengamda gençlerin tasaya dayanıklılığını ve azmini ölçer. Bu testle gelecekteki mesleği yani hayat stili belirlenir.
Birebir devirde bu imtihan tasası ailelere de velev istemez bulaşır. Ailelerde bazen sakinliğini koruyamaz. Bazen ana pederler evlatlarının telaşı önünde ne yapacaklarını bilemezler.
Üniversite testi derdi gencin ders çalışmasını da engelleyebilir. Bu da verimsiz bir çalışmaya neden olur. Verimsiz çalıştığını fark eden genç daha ziyade test sonucu için kaygılanır. Buda imtihanda heyecanlanmasına neden olur.
Telaş öğrenilen bir histir ve kökeni baş edemeyeceğini düşündüğü bir beise dayanır. Üniversite imtihanı önünde bir manidir ve onunla baş edemeyeceğini düşündüğü için korku ve heyecan artar.
Genç imtihan sonucuna odaklanır ve negatif düşünmeye eğilimlidir. Sonuçta başarısız notlar alacaktır ve hayatı beğenilmeyen olacaktır.
Gencin bu ön yargılı negatif kanıları tedaviyle değiştirilmelidir. Sonuca odaklanmadan daha kısa planlarla çalışmaya odaklanabilen gençler, daha çokça çalışacağından kendini teste daha çok hazır hissedecek ve derdi azalacaktır.
Yeniden evlatta sonuç odaklı düşünmeye sevk eden gayrı korku odakları vardır. Bunlar ana pederler ve muallimlerdir. Hoca ve ana pederlerin şiddetli muvaffakiyet beklentisi ve çıtayı yüksek tutmaları gencin imtihan telaşını arttırır. Bazen aile ve muallim bunu evladı motive etmek için yapar ama birtakım gençlerde bu karşıt teperek tasaya ve imtihan sonucu odaklı negatif kanılara neden olur.
Bütün bunlardan anlaşıldığı üzere üniversite testi için müspet bir motivasyon; gencin teste çalışma azmini arttıracak ve derdini azaltacaktır. Bu nedenle gence yol gösterilmeli ve korkusu ile baş etmesi öğretilmelidir.
Birtakım bireylerde ise test telaşı şiddetli ölçüde hastalık halinde olabilir. Bu performans korkusudur. Bu durum gencin geçmiş testlerinde ya da performans gerektiren gayrı durumlarda ortaya çıkmıştır. Mahsusen kalp çarpıntısı, terleme, titreme ve bildiği halde soruları karıştırıp yapamama durumu olur. Bu durumda muhakkak tedavi edilmelidir. Aksi taktirde kişi bildiği halde beklenenden daha az muvaffakiyet gösterir.
Aile ve hocaların imtihan korkusu, heyecanı şiddetli olan gençleri fark etmesi bu açıdan çok kıymetlidir ve fark edilince de danışmanlık için yönlendirmeleri gerekmektedir.
Birebir devirde bu imtihan tasası ailelere de velev istemez bulaşır. Ailelerde bazen sakinliğini koruyamaz. Bazen ana pederler evlatlarının telaşı önünde ne yapacaklarını bilemezler.
Üniversite testi derdi gencin ders çalışmasını da engelleyebilir. Bu da verimsiz bir çalışmaya neden olur. Verimsiz çalıştığını fark eden genç daha ziyade test sonucu için kaygılanır. Buda imtihanda heyecanlanmasına neden olur.
Telaş öğrenilen bir histir ve kökeni baş edemeyeceğini düşündüğü bir beise dayanır. Üniversite imtihanı önünde bir manidir ve onunla baş edemeyeceğini düşündüğü için korku ve heyecan artar.
Genç imtihan sonucuna odaklanır ve negatif düşünmeye eğilimlidir. Sonuçta başarısız notlar alacaktır ve hayatı beğenilmeyen olacaktır.
Gencin bu ön yargılı negatif kanıları tedaviyle değiştirilmelidir. Sonuca odaklanmadan daha kısa planlarla çalışmaya odaklanabilen gençler, daha çokça çalışacağından kendini teste daha çok hazır hissedecek ve derdi azalacaktır.
Yeniden evlatta sonuç odaklı düşünmeye sevk eden gayrı korku odakları vardır. Bunlar ana pederler ve muallimlerdir. Hoca ve ana pederlerin şiddetli muvaffakiyet beklentisi ve çıtayı yüksek tutmaları gencin imtihan telaşını arttırır. Bazen aile ve muallim bunu evladı motive etmek için yapar ama birtakım gençlerde bu karşıt teperek tasaya ve imtihan sonucu odaklı negatif kanılara neden olur.
Bütün bunlardan anlaşıldığı üzere üniversite testi için müspet bir motivasyon; gencin teste çalışma azmini arttıracak ve derdini azaltacaktır. Bu nedenle gence yol gösterilmeli ve korkusu ile baş etmesi öğretilmelidir.
Birtakım bireylerde ise test telaşı şiddetli ölçüde hastalık halinde olabilir. Bu performans korkusudur. Bu durum gencin geçmiş testlerinde ya da performans gerektiren gayrı durumlarda ortaya çıkmıştır. Mahsusen kalp çarpıntısı, terleme, titreme ve bildiği halde soruları karıştırıp yapamama durumu olur. Bu durumda muhakkak tedavi edilmelidir. Aksi taktirde kişi bildiği halde beklenenden daha az muvaffakiyet gösterir.
Aile ve hocaların imtihan korkusu, heyecanı şiddetli olan gençleri fark etmesi bu açıdan çok kıymetlidir ve fark edilince de danışmanlık için yönlendirmeleri gerekmektedir.
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.