Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Tüketicinin El Kitabı

Hoş geldin! Mega00 tarafından topluluğumuza katılmaya davet edildiniz. Kaydolmak için lütfen burayı tıklayın.
Tüketicinin El Kitabı

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
TÜKETİCİNİN EL KİTABI


Kanun No: 4077
Kabul Tarihi: 15032003
Bu kanun amacı, ekonominin gereklerine ve ulus yararına uygun bir şekilde tüketicinin afiyet ve güvenliği ile idareli çıkarlarını koruyucu, aydınlatıcı, öğretici, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı önlemleri olmak ve tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konudaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemektir

AYIPLI MAL VE HİZMET NEDİR?

Satın aldığınız mülk ve hizmetin ;
Ambalajında,etikedinde , tanıtma ve faydalanma klavuzunda belirtilen,
Satıcı kadar vaadedilen,
Standardında belirli,
Özellik veveya miktarına aykırılıklardan,
Tatbik amacı bakımından değerini veya beklediğiniz faydaları azaltan veya ortadan kaldıran eksikliklerden,
Birini taşıması durumunda bu mülk veya hizmet ayıplıdır

AYIPLI MALDAN DOĞAN MESULIYET
Satici,tercih ve istek ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür

Satın aldığınız ayıplı maldan veya da ayıplı malın niçin olduğu her türlü zarardan dolayı satıcı,bayi,acenta,imalatcıüretici ve ithalatçı birlikte ve zincirleme sorumludurlar

Satın aldığınız malın ayıbı gizli nitelikte ise , hakkınızı seslenmek için kanuni zaman iki yıldır
Satıcı,satılan malın ayıbını tüketiciden aldanma ile gizlemişse 2 yıllık zamanaşımı süresinden faydalanamaz


SATIN ALDIĞINIZ MÜLK AYIPLI İSE HAKKINIZ NEDİR?
Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde ; malın teslim tarihinden itibaren 30 gün içinde satıcıya başvurarak
Değiştirilmesi,
Ödediğiniz bedelin iade edilmesi,
Ayıpın neden olduğu layık kaypının bedelden indirilmesi,
Ücretsiz olarak onarılması,

Tazminat hakkı,
Haklarından istediğiniz birini talep edebilirsiniz


HAKEM HEYETİ NEDİR?
Tüketicinin korunması hakkında kanun'un 22nci maddesi gereği her il ve ilçe merkezinde alıcı sorunları hakem heyetleri kurulmuştur
Bu heyetler tüketiciler ile satıcılar arasında ayıplı mülk ve hizmetlerden doğan anlaşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkilidir
Sorunlarınızın çözümünde kısa sürede netice alabileceğiniz alıcı sorunları hakem heyetlerine başvurmaktan çekinmeyiniz

HAKEM HEYETLERİ NERELERDE VE KİMLERDEN OLUŞUR
Tüketici sorunları hakem heyetleri,80 il merkezinde Sanayi ve Ticaret il müdürlükleri ve tüm ilcelerde kaymakamlıklar bünyesinde kurulmuştur
Başkanlığı
İllerde : Sanayi ve Ticaret il müdürleri
İlçelerde : Kaymakam ya da görevlendireceği bir memur tarafından yürütülen hakem heyetlerinin
Üyeleri : Alıcı kuruluşu temsilcisi
Belediye personeli
Baro mensubu
Ticaret veya esnaf ve sanatkarlar odası temsilcisi olmak üzere 5 kişiden oluşur


HAKEM HEYETİNE NASIL BAŞVURABİLİRSİNİZ
Başvurular,
Mülk ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki tüketici sorunları hakem heyetine yapılır
Oysa kapıdan satışla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki hakem heyetine başvurulur
Başvurunuz bilirkişi incelemesi gerektirmiyorsa en geç bir ay içerisinde karara bağlanır
Hakem heyetlerinin 500,000,000 TL ’ye kadar olan davalarda kararı kesindir

Başvurularda herhangi bir ödenti alınmaz


TAKSİTLİ SATIŞ
Taksitli satışlardan doğan borclarınızın tamamı veya bir kısmını önceden ödeme hakkına sahipsiniz
Bu durumda satıcı ödenen miktara kadar gerekli faiz indirimini yapmakla yükümlüdür
Mülk ya da hizmetinsatıcı ile aranızda yazılı olarak belirlenen toplam satmak fiyatı hiç bir şekilde artırılamaz
Bir nüshası da size verilmesi zorunlu olan sözleşmede,
Peşin satış fiyatı,
Faizle birlikte toplam satmak fiyatı,
Faiz miktarı,yıllık faiz ile geç kalma faizi oranları,
Ön ödeme tutarı ( peşinat ),
Ödeme planının bulunması gereklidirDikkat ediniz

KAMPANYALI SATIŞLAR
Kampanyalı satışlarda,ilan ve taahhut edilen mal ya da hizmetin;
Teslimatının vaktinde yapılmaması,
Fiyat özellik ve miktarında sözleşmeye tutarsız davranılması
Durumlarında,satıcı,bayi,acenta,temsilci,imalatcıimalatçı ve ithalatçı birlikte ve zincirleme sorumludur
Sözleşmede kampanya bitiş tarihi ile malın yada hizmetin teslim ya da yerine getirilme tarih ve şekline ilişkin bilgilerin yazılı olmasını arayınız
Kampanyalı satışlarda da borcunuzun tamamını veya bir kısmını önceden ödemeniz durumunda satıcı,ödediğiniz miktara kadar zorunlu faiz indirimini yapmakla yükümlüdür

KAPIDAN SATIŞLAR
Satıcının eviniz ya da işyerinize gelerek yaptığı satışlardır;
7 gün içerisinde malı kabul veya hiçbir mazeret göstermeden reddetmek hakkına sahipsiniz
7 gün içinde malı kabul ediyorsanız, satıcı belgeleri kendi el yazınızla tarih ve imza artırarak geçerli kılar

7 gün içinde malı kabul etmiyorsanız satıcı kullanımdan doğan herhangi bir maliyet talep edemez ve malı geri edinmek zorundadır


ALICI KREDİSİ
Banka ya da yarı finans kuruluşlarından tüketici kredisi kullanılması durumunda, yapılan sözleşmenin bir nüshasının tüketiciye verilmesi zorunludur
Kontrat süresi içerisinde kredi şartlarıtüketici aleyhine değiştirilemez
Tüketici kredisinden doğan borçların tamamının veya bir kısmının evvelden ödenmesi durumunda banka zorunlu faiz ve kurul indirimini yapmakla yükümlüdür


SATIŞ SONRASI HİZMETLER

GARANTİ BELGESİ
Sanayi bakanlığınca belirlenen sanayi mallarının garanti belgesi ile birlikte satılması zorunludur
Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaran başlar ve en düşük 2 yıldır
Garanti süresi içerisinde arızalanan malı,satıcı;hiçbir ücret istek etmeksizin tamir ile yükümlüdür


*
 
858,505Konular
982,762Mesajlar
33,063Kullanıcılar
netflixdunySon üye
Üst Alt