nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Tilâvet secdesi ile ilgili hadislerde, secde edenin abdestli olacağına dair bir işaret yoktur Secde ayeti okunduğunda Resulullah ’la beraber yanında kim bulunuyorsa defalarca birlikte secde ederlerdi Onların hiçbirinden Resulullah ’ın kendilerine, “abdest alın diye emrettiği naklolunmadı Aynı anda hepsinin abdestli bulunması ise uzakta bir ihtimaldir Benzer şekilde onunla beraber (Mekkeli) müşrikler de secde ediyordu (Bkz: Buhari, Sucûdu ’lKur ’ân, 4) Hâlbuki onlar pistir, dolayısıyla abdestleri sahih bile değildir Yeniden Buhari ’nin rivayetine kadar Hz Ömer ’in oğlu Abdullah, abdestsiz olarak tilavet secdesi yapardı
İbn Hacer ’in Fethu ’lBârî adlı kitabında konu ile ilgili şu bilgiler yer almaktadır:
“Tilâvet secdesinin abdestsiz olarak yapılmasının caiz olduğu konusunda Abdullah İbn Ömer ’e, Şa ’bîden başka kimse tâbi olmamıştır Bu haberi İbn Ebî Şeybe sahih bir senetle tahric etmiştir Yeniden İbn Ebî Şeybe ’nin Ebû Abdurrahmân esSülemî ’den tahric ettiğine tarafından; “Abdullah İbn Ömer secde ayetini okur, abdestsiz olduğu halde kıbleye de dönmeyerek yürüdüğü halde ve îmâ ile secde ederdi
Yukarıda söylenenler Maide suresinin 6 ayetine uygundur O ayette Allah Teala, abdesti namaz kılmak için koşul koşmaktadır Tilavet secdesi ise her ne değin namazdan bir parça gibi gözükse de fiilen namaz değildir Dolayısıyla abdestsiz olarak yapılmasında bir sakınca yoktur *
İbn Hacer ’in Fethu ’lBârî adlı kitabında konu ile ilgili şu bilgiler yer almaktadır:
“Tilâvet secdesinin abdestsiz olarak yapılmasının caiz olduğu konusunda Abdullah İbn Ömer ’e, Şa ’bîden başka kimse tâbi olmamıştır Bu haberi İbn Ebî Şeybe sahih bir senetle tahric etmiştir Yeniden İbn Ebî Şeybe ’nin Ebû Abdurrahmân esSülemî ’den tahric ettiğine tarafından; “Abdullah İbn Ömer secde ayetini okur, abdestsiz olduğu halde kıbleye de dönmeyerek yürüdüğü halde ve îmâ ile secde ederdi
Yukarıda söylenenler Maide suresinin 6 ayetine uygundur O ayette Allah Teala, abdesti namaz kılmak için koşul koşmaktadır Tilavet secdesi ise her ne değin namazdan bir parça gibi gözükse de fiilen namaz değildir Dolayısıyla abdestsiz olarak yapılmasında bir sakınca yoktur *