
Instagram, TikTok, Twitter ve daha pek çok toplumsal medya platformu kullanıcı sayılarını artırmaya devam ederken markalar da bu platformlara yönelik reklam sayılarını her geçen gün artırıyor. Neredeyse toplumsal medya kullanmayan kalmadığı düşünüldüğünde, reklamlar için de bu platformlar epey hoş bir seçenek haline geldi.
Markalar, reklamları üzerinde çalışmalar gerçekleştirirken toplumsal medya platformları da bu reklamlar için yeni prosedürler geliştirimeye devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde buna emsal bir çalışma Instagram’dan gelmiş ve 3D reklam özelliğini duyurmuştu. Bugün ise en büyük rakibi TikTok’tan emsal bir atılım geldi ve yakında markaların reklamlarının akıştaki yerini alacağı açıklandı.
Yeni ‘etkileşimli eklentilerle’ daha ilgi alımlı reklamlar verilebilecek

TikTok 1 milyar faal kullanıcı sayısını aştı ve artık devasa bir platform haline geldi. Durum böyleyken çok sayıda tüketiciye ulaşmak isteyen markaların, toplumsal medya platformları ortasındaki birinci tercihlerinden biri oldu. TikTok’ta markaların daha ilgi alımlı reklamlar verebilmesi ve daha çok kullanıcıya ulaşabilmesi için yeni ‘etkileşimli eklentiler’ özelliğini geliştirdi. Bu yeni eklentiler, markaların ana akışta pop-uplar, çıkartmalar ve öteki görsel öğeleri kullanarak reklamlar vermesine imkan sağlayacak. Bununla birlikte TikTok, etkileşimli eklentileri iki ana başlıkta topluyor: standart ve premium.
Standart etkileşimli eklentilerle birlikte markalar reklamlarını kullanıcılara anketler ve testler sunabilecek. Bununla birlikte markalar bu eklenti sayesinde kullıcılardan geri bildirim alabilecek. Bu da markalara kullanıcıların beğendiği yahut beğenmediği eserlere nazaran bir satış kampanyası düzenleyebileceği manasına geliyor. Premium etkileşimli eklentiler ise markaların pazarlama amaçlarını çok daha fazla büyütebileceği bir seçenek. Premium eklenti, açılır bir öğe aracılığıyla eserlerin öne çıkarılmasına ve kullanıcıların bir vitrinle karşılaşarak eserleri inceleyebilmesine imkan tanıyor.
TikTok, bu iki yeni özelliğinin kullanıcıların markalardan eser satın alma oranlarını büyük ölçüde artırmasını beklediklerini söylüyor. Şirketin paylaştığı bir blog yazısı, bu yeni reklam seçeneklerinin görüntüleyen kullanıcıların %57’sini markayı ve eserlerini aramaya teşvik ettiğini gösteriyor. Çinli toplumsal medya platformu, yeni eklentilerle birlikte kullanıcıların reklamları çok daha ilgi cazip ve eğlenceli bulacağını belirtiyor.