Bildiğiniz üzere Ticaret Bakanlığı'nın gözü bir müddettir indirim kampanyalarının üzerindeydi. Tüketiciyi kaldırmaya yönelik düzenlenen kelamda indirim kampanyalarının önüne geçmek isteyen bakanlık, geçtiğimiz günlerde internet üzerinden yapılan satışlarda eserin fiyatını evvel yükseltip sonra indirim yapmış üzere gözükmeyi engellemek için yeni düzenlemeler getirileceğini açıklamıştı.
Tüketicilerin bu çeşit kampanyalara karşı daha şuurlu yaklaşmasını isteyen Ticaret Bakanlığı, hem fizikî hem de online mağazalar üzerinden yapılan indirimlerde nelere dikkat edilmesi gerektiğini açıkladı. Bakanlık, "%50'ye varan indirim" sözünde yer alan "ye varan" "ye kadar" üzere ibarelerin okunamayacak kadar küçük yazılmasının yasak olduğunu belirtirken, mağazaların indirim oranını hesaplarken bir evvelki fiyatı temel almalarının zarurî olduğunu lisana getirdi.
"Stokta olmadığı için yapılan satış iptalleri mevzuata aykırı"
Aslına bakarsanız bakanlığın yapmış olduğu bu açıklama yalnızca tüketiciyi bilinçlendirmek için değil, tıpkı vakitte markaları da uyarmak için yapılmış. Markaların kampanyalarının hangi tarihler ortasında ve hangi eserlerle ilgili olduğunu belirtmek zorunda olduğunu söyleyen bakanlık, eser fiyatlarını evvel yükseltip sonra indirerek satış yapmanın kurallara karşıt olduğunu belirtti.
Bakanlığın dikkat çektiği noktalardan biri de indirime giren eserlerin stok durumlarının yeteri kadar açıkça belirtmemesi oldu. Ticaret Bakanlığı, markaların indirimde olarak gösterdiği eserlerin stok durumlarını tüketicilerle şeffaf bir formda paylaşmaları gerektiğini, stokta olmadığı için yapılan satış iptallerinin mevzuata alışılmamış olduğunu vurguladı.
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.