iltasyazilim
FD Üye
Bir kahramanlık hikayesi
Gizlilik türündeki oyunlar genel olarak ilgimi çeker Thief ve MGS ile başlayan maceram, Splinter Cell gibi yapımlarla devam etti Her birinin oyunculara sunduğu ayrı bir atmosferi, hikayesi ve içeriği var Mesela MGS ve Splinter Cell, özellikle derinleşen senaryolarıyla beni kendilerine her daim hayran bıraktı Fakat gizlilik (StealthAction) türünde piyasaya çok sayıda proje sunulmuyor Son olarak Velvet Assassin raflardaki yerini almıştı, ancak bazı açılardan eksik bir yapımdı Bu sene içinde gizliliğe dayalı iki proje oyuncularla buluşacak Bunlardan bir tanesi Splinter Cell: Conviction, diğeri ise The Sabateur gözüküyor Conviction?ı bir kenara bırakıp, The Sabateur?a odaklanalım
Sıradan biriyken, farklı biri olmak
Yapım, adına daha önce başka projelerde rastladığımız Pandemic Studios tarafından geliştiriliyor Pandemic; Star Wars: Battlefront 12, Destroy All Humans!, Full Spectrum Warrior, Mercenaries 12 ve son olarak The Lord of the Rings: Conquest?i tamamlayıp, piyasaya sürmüştü Ne yazık ki, 2008?de çıkan Mercenaries 2: World in Flames ve bu sene başında raflardaki yerini alan The Lord of the Rings: Conquest biraz hayal kırıklığı yarattı Farklı türlerde birçok oyunu hazırlayan firma, bu sefer gizlilik üzerine yoğunlaşan The Sabateur üzerine bir hayli titriyor Hatta o kadar titriyor ki, yapım bir süreliğine ortalıklardan kaybolmuştu Hakkında yeni bir haber veya detay da çıkmıyordu, iptal oldu söylentileri bile yayıldı; fakat böyle bir durumun yaşanmadığı oyunla ilgili yeni materyallerin yayınlanmasıyla birlikte ortadan kalktı
Yapımda düşmanların olduğu yerlerde Sin City filmindeki gibi görsellik olacak
İkinci Dünya Savaşı sırasında geçen The Sabateur?da, Paris?te yaşamını sürdürmeye çalışan İrlandalı bir göçmen olan Sean Devlin adındaki karakteri yönetiyoruz Sean, bir asker veya özel eğitim almış biri değil, normal bir insan; fakat yakın bir arkadaşı Naziler tarafından öldürülüyor Sean, bu durum yüzüne intikam yemini ediyor ve müttefiklere yardım etmeye başlıyor Kendisine verilen görevleri yaparak, Nazilerin işgalinde direnç kuvvetleri yanında yer alıyor Sean Devlin karakteri, aslında İkinci Dünya Savaşı?nda yaşamış William GroverWilliams dayanıyor William Grover, 16 Ocak 1903?te Montrouge Paris?te doğmuş, 1945?te (Şubat veya Mart olabilir belli değil) ölmüş Gerçekte bir yarış pilotu olmasına karşın, SOE (Special Operations Executive) için ajanlık yapmış
Açık havada aşıklar şehri
Paris, biraz daha ufak ölçekli olarak oyunda yer alıyor ve belirtilene göre açık bir dünya (Diğer tabiriyle Open World) olacak Bu da kısaca The Sabateur?un bize özgürlük sunacağı anlamına geliyor Görev yapabilecek veya istersek hiçbirine bulaşmadan şehirde volta atabileceğiz Etrafı keşfedeceğiz
Yapımın en önemli özelliği ise kullanıcılara sunacağı görsellikte ve oynanışta yatıyor Sabateur?da, Sin City filmindeki gibi bir atmosfer ve görsellik yer alıyor Paris?in Naziler tarafından ele geçirilmiş olan yerleri siyahbeyaz tonlarda resmedilecek Yalnız bu siyahbeyazlık, demin bahsettiğim Sin City filmi gibi Etrafta grinin, siyahın ve beyazın hakimiyeti sürerken, bazı renkler ise belirgin olacak Mesela Nazilerin sembolü olan bayrakları, kollukları ve işaretleri kırmızı bir halde gözükecek Böyle bir alanda eğer verilen görevi başarıyla tamamlarsak, etraf Nazi tehdidinden kurtulacak ve grafikler renkli hale geçecek Açıkçası böylesi bir anlatım ve görsellik bir hayli hoş olacağına benziyor Odin Engine ile geliştirilen grafikler, genel olarak iyi duruyor Oyun dönemin mimarisini, savaşın etkilerini, Paris?in kendisini ekranlara taşıyacak
Odin Engine ile geliştirilen grafikler genel olarak iyi duruyor
The Sabateur?da, farklı görevler yapacağız Senaryoya devam etmek için yaptığımız ana görevlerimiz ve ihtiyari olarak sunulan yan görevler olacak Eğer yan görevleri yaparsak bize belli artılar sağlayacaklar Paris?te farklı karakterlerle konuşup görevleri alabileceğiz Gizli ilerlemek ve sessiz olmak, bizim için en önemli iki öğe Bazı zamanlar arkadan düşmanımıza yaklaşıp onu gafil avlayacak ya da sessiz bir biçimde düşman hattına girip, sabotaj yapacağız Hatta araç kullanacağımız görevler bile olacak Oyunda ilerledikçe karakterimizin özellikleri gelişecek ve daha etkili olacak; ancak şunu da unutmamak lazım Sean Devlin normal bir insan, yakalandığı zaman kolayca ölebilecek Bu yüzden gizlenmek bizim en büyük kozumuz
Halen geliştirme safhasında olan The Sabateur, PC, PS3 ve X360 platformları için piyasaya sürülecek Yapım, konusuyla ve İkinci Dünya Savaşı sırasında geçmesi gibi klasik noktalar üstüne durmasına rağmen, sunduğu açık dünyası, siyahbeyaz görsel özelliğiyle ile dikkat çekiyor Eğer bir terslik olmazsa, Sean ile bu sene sonunda tanışabileceğiz
Gizlilik türündeki oyunlar genel olarak ilgimi çeker Thief ve MGS ile başlayan maceram, Splinter Cell gibi yapımlarla devam etti Her birinin oyunculara sunduğu ayrı bir atmosferi, hikayesi ve içeriği var Mesela MGS ve Splinter Cell, özellikle derinleşen senaryolarıyla beni kendilerine her daim hayran bıraktı Fakat gizlilik (StealthAction) türünde piyasaya çok sayıda proje sunulmuyor Son olarak Velvet Assassin raflardaki yerini almıştı, ancak bazı açılardan eksik bir yapımdı Bu sene içinde gizliliğe dayalı iki proje oyuncularla buluşacak Bunlardan bir tanesi Splinter Cell: Conviction, diğeri ise The Sabateur gözüküyor Conviction?ı bir kenara bırakıp, The Sabateur?a odaklanalım
Sıradan biriyken, farklı biri olmak
Yapım, adına daha önce başka projelerde rastladığımız Pandemic Studios tarafından geliştiriliyor Pandemic; Star Wars: Battlefront 12, Destroy All Humans!, Full Spectrum Warrior, Mercenaries 12 ve son olarak The Lord of the Rings: Conquest?i tamamlayıp, piyasaya sürmüştü Ne yazık ki, 2008?de çıkan Mercenaries 2: World in Flames ve bu sene başında raflardaki yerini alan The Lord of the Rings: Conquest biraz hayal kırıklığı yarattı Farklı türlerde birçok oyunu hazırlayan firma, bu sefer gizlilik üzerine yoğunlaşan The Sabateur üzerine bir hayli titriyor Hatta o kadar titriyor ki, yapım bir süreliğine ortalıklardan kaybolmuştu Hakkında yeni bir haber veya detay da çıkmıyordu, iptal oldu söylentileri bile yayıldı; fakat böyle bir durumun yaşanmadığı oyunla ilgili yeni materyallerin yayınlanmasıyla birlikte ortadan kalktı
Yapımda düşmanların olduğu yerlerde Sin City filmindeki gibi görsellik olacak
İkinci Dünya Savaşı sırasında geçen The Sabateur?da, Paris?te yaşamını sürdürmeye çalışan İrlandalı bir göçmen olan Sean Devlin adındaki karakteri yönetiyoruz Sean, bir asker veya özel eğitim almış biri değil, normal bir insan; fakat yakın bir arkadaşı Naziler tarafından öldürülüyor Sean, bu durum yüzüne intikam yemini ediyor ve müttefiklere yardım etmeye başlıyor Kendisine verilen görevleri yaparak, Nazilerin işgalinde direnç kuvvetleri yanında yer alıyor Sean Devlin karakteri, aslında İkinci Dünya Savaşı?nda yaşamış William GroverWilliams dayanıyor William Grover, 16 Ocak 1903?te Montrouge Paris?te doğmuş, 1945?te (Şubat veya Mart olabilir belli değil) ölmüş Gerçekte bir yarış pilotu olmasına karşın, SOE (Special Operations Executive) için ajanlık yapmış
Açık havada aşıklar şehri
Paris, biraz daha ufak ölçekli olarak oyunda yer alıyor ve belirtilene göre açık bir dünya (Diğer tabiriyle Open World) olacak Bu da kısaca The Sabateur?un bize özgürlük sunacağı anlamına geliyor Görev yapabilecek veya istersek hiçbirine bulaşmadan şehirde volta atabileceğiz Etrafı keşfedeceğiz
Yapımın en önemli özelliği ise kullanıcılara sunacağı görsellikte ve oynanışta yatıyor Sabateur?da, Sin City filmindeki gibi bir atmosfer ve görsellik yer alıyor Paris?in Naziler tarafından ele geçirilmiş olan yerleri siyahbeyaz tonlarda resmedilecek Yalnız bu siyahbeyazlık, demin bahsettiğim Sin City filmi gibi Etrafta grinin, siyahın ve beyazın hakimiyeti sürerken, bazı renkler ise belirgin olacak Mesela Nazilerin sembolü olan bayrakları, kollukları ve işaretleri kırmızı bir halde gözükecek Böyle bir alanda eğer verilen görevi başarıyla tamamlarsak, etraf Nazi tehdidinden kurtulacak ve grafikler renkli hale geçecek Açıkçası böylesi bir anlatım ve görsellik bir hayli hoş olacağına benziyor Odin Engine ile geliştirilen grafikler, genel olarak iyi duruyor Oyun dönemin mimarisini, savaşın etkilerini, Paris?in kendisini ekranlara taşıyacak
Odin Engine ile geliştirilen grafikler genel olarak iyi duruyor
The Sabateur?da, farklı görevler yapacağız Senaryoya devam etmek için yaptığımız ana görevlerimiz ve ihtiyari olarak sunulan yan görevler olacak Eğer yan görevleri yaparsak bize belli artılar sağlayacaklar Paris?te farklı karakterlerle konuşup görevleri alabileceğiz Gizli ilerlemek ve sessiz olmak, bizim için en önemli iki öğe Bazı zamanlar arkadan düşmanımıza yaklaşıp onu gafil avlayacak ya da sessiz bir biçimde düşman hattına girip, sabotaj yapacağız Hatta araç kullanacağımız görevler bile olacak Oyunda ilerledikçe karakterimizin özellikleri gelişecek ve daha etkili olacak; ancak şunu da unutmamak lazım Sean Devlin normal bir insan, yakalandığı zaman kolayca ölebilecek Bu yüzden gizlenmek bizim en büyük kozumuz
Halen geliştirme safhasında olan The Sabateur, PC, PS3 ve X360 platformları için piyasaya sürülecek Yapım, konusuyla ve İkinci Dünya Savaşı sırasında geçmesi gibi klasik noktalar üstüne durmasına rağmen, sunduğu açık dünyası, siyahbeyaz görsel özelliğiyle ile dikkat çekiyor Eğer bir terslik olmazsa, Sean ile bu sene sonunda tanışabileceğiz