iltasyazilim
FD Üye
Sual: Dinimiz, kadının nasıl kapanacağını açıkça bildirdiğine göre bunun tartışması niçin yapılıyor? Tesettürü inkâr eden dinden çıkmaz mı?
CEVAP
Kadınların tesettürü kesin olarak açıklanmıştır Tesettürle ilgili âyeti kerimeleri Peygamber efendimiz açıklamış, âlimler de bizlere bildirmiştir Bu husustaki tartışmalar kasıtlıdır
Kur'anı kerimde genel olarak her şey, kısa olarak bildirilmiştir Bunları Peygamber efendimiz açıklamış, o günden beri uygulanmıştır
Kur'anı kerimde mealen, (Sakın anababana öf deme) buyuruluyor (İsra 23)
Bir kimse, anababasına öf demese, fakat sopa ile dövse, sonra da (Ben öf demediğim için, Kur'anın emrine uydum) dese, bu kimse Kur'ana uymuş mu oluyor? Âyeti kerimenin manası, (Anababanızı üzmeyin hatta onlara öf bile demeyin) demektir (Beydavi)
Bunun için Kur'anı kerimdeki bir âyetin hükmünü öğrenmek için Kur'an tercümesine bakmak çok yanlış olur Herkes Kur'anı kerimden hüküm çıkarabilseydi, hadisi şerifler lüzumsuz olurdu
Hırsızlık suçtur Bir hakim, kanunları esas almadan, sırf Anayasaya göre bir hırsıza ceza veremez Çünkü hırsızlığın cezası açıkça Anayasada bildirilmemiştir Birçok hükümler kanunlarla açıklanmıştır
Bunun gibi, dinimizin bir hükmünü öğrenmek için herkes Kur'anı kerime bakıp anlayamaz Kur'anı kerim, hadisi şeriflerle açıklanmıştır Hadisi şerifleri de anlamak büyük ilim işidir Bunları da İslam âlimleri açıklamıştır Onun için hiç kimseye Kur'an tercümesi okumasını tavsiye etmiyoruz Bir okuyucu Kur'an tercümesi, okuyarak dinsiz oldumdiye acı bir itirafta bulunmuştu
Tıp kitabı okuyarak, ilaç yapmak ve hastaya teşhis koymak yanlıştır Kur'an tercümesinden hüküm çıkarmak bundan daha büyük yanlıştır Çünkü yanlış ilaç kullanan ölebilir Fakat yanlış hüküm çıkaran imanını kaybedip, sonsuz azaba düşebilir Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Kur'anı kendi görüşü ile açıklayan, doğru olsa bile, muhakkak hata etmiştir) Nesai
(Kur'anı kendi görüşüne göre tefsir eden kâfir olur) MektRabbani
Kur'anı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Mümin kadınlara söyle: Yabancı erkeklere bakmaktan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, el, yüz gibi görünen kısmı hariç, ziynetlerini Saç ve gerdan gibi ziynet takılan yerleri göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar saç, kulak ve gerdanlarını örtsünler!) Nur 31
Bu âyeti kerimeden kadınların başörtüsünü sadece yakasına örteceği, baş ve vücudunun diğer yerlerini örtmenin gerekmediği anlaşılabilir Gözünü neden sakınacak, ırzını nasıl koruyacak, ziynetten maksat nedir? Kına, sürme boya mıdır, altın, gümüş gibi ziynetler midir? Bu hususlar açık değildir, hadisi şerifle bildirilmiştir Bir âyeti kerime meali de şöyle:
(Ey Nebi, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına dışarı çıkarken cilbablarını dış kıyafetlerini giymelerini söyle! Bu, onların tanınıp, eza görmemelerine daha uygundur) Ahzab 59
Bu tercümeye bakıp Kadın, tanınıp eza edilmemesi için dış elbise giyer Tanınıp eza edilmezse, çıplak gezebilirdiyenler çıkmıştır Bu âyetleri Resul aleyhisselamın nasıl açıkladığına bakmalıdır
Hadisi şerifte buyuruldu ki:
(Kadının yüz ve iki elinden başka bütün bedeni avrettir) Mecmaulenhür, Elmugni
Bu hadisi şerifte kadının tesettürü açıkça bildiriliyor Kur'anı kerimin 17 yerinde Resulullaha (De ki, bana tâbi olun) buyuruluyor Allahü teâlânın Resulüne tâbi olup Onun bildirdiği şekilde tesettüre riayet etmelidir!
Hazreti Esma, ince elbise ile gelince, Resulullah efendimiz baldızına bakmadı Mübarek yüzünü çevirip (Ya Esma, bir kız, namaz kılacak yaşa gelince, yüz ve elleri hariç, vücudunu erkeklere gösteremez) buyurdu (Ebu Davud)
Hazreti Âişe validemiz buyurdu ki:
(İlk muhacir kadınlara Allah rahmet etsin! Tesettür âyeti inince, hemen futalarını yırtıp başlarını örttüler) buyurdu (Buhari, Nesai)
Kadın avrettir, tesettürü farzdır Âyeti kerimeyi kendi görüşüne göre tefsir edip bu farzı inkâr etmek küfürdür
Bir kadın açık gezse kâfir olmaz Fakat kapanmanın lüzumsuz olduğunu söylerse kâfir olur Günah ile küfür farklıdır
Sual: Teferruatdiyerek saçları açmak uygun mu? Sokağa çıkarken peruk takabilir miyim?
CEVAP
“Teferruat diyerek saçları açmak haramdır Hele kapanmaya önem vermeyenin imanı gider Sokağa çıkarken peruk takmak zaruretsiz caiz değildir Erkekler arasında başını açmak zarureti olduğu zaman, kadının peruk kullanması caiz ve lazım olur Zaruret, başka çare bulamamak demektir Sadece zaruret halinde peruk takabilirsiniz
Sual: Namaz, oruç, zekat ve hac ne zaman farz oldu? Tesettür ne zaman emredildi?
CEVAP
Beş vakit namaz, miladi 621 yılında ve hicretten bir yıl önce mirac gecesinde farz oldu Mirac’dan önce, yalnız sabah ve ikindi namazı vardı
Hicret, 622 de oldu
Ramazan orucu, 624’te farz oldu
Zekat da 624’te Ramazan ayında farz oldu
Hac ise 631’de farz oldu
625 ve 627 yılında kadınlara örtünme emri geldi
Kadınların Peygamber efendimize gelerek sual sormaları, oturup dinlemeleri hicab âyeti gelmeden önce idi Hicab âyeti gelince, kadın erkek artık bir arada oturulmadı Kadınlar soracaklarını, ezvacı tahirattan sorup öğrendiler Resulullah efendimiz ise 632’de vefat etti Demek ki Peygamber efendimiz, tesettür âyetinden 5 yıl sonra vefat etti Ondan önce tesettür yoktu Önceki hayatını anlatıp, “Resulullah kadınlarla oturup konuşurdu, kadınlar açık gezerdi demek yanlış olur
Sual: Usul ve füru nedir? Farzlar ve haramlar için, füruat denir mi?
CEVAP
Hanefi mezhebinin âlimleri, itikatta İmamı Mâtüridi’ye tabi olmuşlardır; çünkü İmamı Mâtüridi, usul ve füruda, İmamı a’zamın mezhebindedir Usul, itikat demektir Füru, ahkâmı islamiyye demektir (Milel ve Nihal)
Açıkça bildirilen farzlara ve haramlara inanmak, mesela içkinin, kumarın, domuz etinin haram olduğuna, beş vakit namazın, orucun, zekâtın, tesettürün farz olduğuna inanmak da usuldendir, füruat değildir Bunların farz veya haram olduklarını inkâr etmek, küfür olur
İmamı Şafii hazretleri, (Usul bilgileri; kitap, sünnet ve icmai ümmettir Bunlara inanmak şarttır) buyurdu (Mizanülkübra)
CEVAP
Kadınların tesettürü kesin olarak açıklanmıştır Tesettürle ilgili âyeti kerimeleri Peygamber efendimiz açıklamış, âlimler de bizlere bildirmiştir Bu husustaki tartışmalar kasıtlıdır
Kur'anı kerimde genel olarak her şey, kısa olarak bildirilmiştir Bunları Peygamber efendimiz açıklamış, o günden beri uygulanmıştır
Kur'anı kerimde mealen, (Sakın anababana öf deme) buyuruluyor (İsra 23)
Bir kimse, anababasına öf demese, fakat sopa ile dövse, sonra da (Ben öf demediğim için, Kur'anın emrine uydum) dese, bu kimse Kur'ana uymuş mu oluyor? Âyeti kerimenin manası, (Anababanızı üzmeyin hatta onlara öf bile demeyin) demektir (Beydavi)
Bunun için Kur'anı kerimdeki bir âyetin hükmünü öğrenmek için Kur'an tercümesine bakmak çok yanlış olur Herkes Kur'anı kerimden hüküm çıkarabilseydi, hadisi şerifler lüzumsuz olurdu
Hırsızlık suçtur Bir hakim, kanunları esas almadan, sırf Anayasaya göre bir hırsıza ceza veremez Çünkü hırsızlığın cezası açıkça Anayasada bildirilmemiştir Birçok hükümler kanunlarla açıklanmıştır
Bunun gibi, dinimizin bir hükmünü öğrenmek için herkes Kur'anı kerime bakıp anlayamaz Kur'anı kerim, hadisi şeriflerle açıklanmıştır Hadisi şerifleri de anlamak büyük ilim işidir Bunları da İslam âlimleri açıklamıştır Onun için hiç kimseye Kur'an tercümesi okumasını tavsiye etmiyoruz Bir okuyucu Kur'an tercümesi, okuyarak dinsiz oldumdiye acı bir itirafta bulunmuştu
Tıp kitabı okuyarak, ilaç yapmak ve hastaya teşhis koymak yanlıştır Kur'an tercümesinden hüküm çıkarmak bundan daha büyük yanlıştır Çünkü yanlış ilaç kullanan ölebilir Fakat yanlış hüküm çıkaran imanını kaybedip, sonsuz azaba düşebilir Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Kur'anı kendi görüşü ile açıklayan, doğru olsa bile, muhakkak hata etmiştir) Nesai
(Kur'anı kendi görüşüne göre tefsir eden kâfir olur) MektRabbani
Kur'anı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Mümin kadınlara söyle: Yabancı erkeklere bakmaktan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, el, yüz gibi görünen kısmı hariç, ziynetlerini Saç ve gerdan gibi ziynet takılan yerleri göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar saç, kulak ve gerdanlarını örtsünler!) Nur 31
Bu âyeti kerimeden kadınların başörtüsünü sadece yakasına örteceği, baş ve vücudunun diğer yerlerini örtmenin gerekmediği anlaşılabilir Gözünü neden sakınacak, ırzını nasıl koruyacak, ziynetten maksat nedir? Kına, sürme boya mıdır, altın, gümüş gibi ziynetler midir? Bu hususlar açık değildir, hadisi şerifle bildirilmiştir Bir âyeti kerime meali de şöyle:
(Ey Nebi, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına dışarı çıkarken cilbablarını dış kıyafetlerini giymelerini söyle! Bu, onların tanınıp, eza görmemelerine daha uygundur) Ahzab 59
Bu tercümeye bakıp Kadın, tanınıp eza edilmemesi için dış elbise giyer Tanınıp eza edilmezse, çıplak gezebilirdiyenler çıkmıştır Bu âyetleri Resul aleyhisselamın nasıl açıkladığına bakmalıdır
Hadisi şerifte buyuruldu ki:
(Kadının yüz ve iki elinden başka bütün bedeni avrettir) Mecmaulenhür, Elmugni
Bu hadisi şerifte kadının tesettürü açıkça bildiriliyor Kur'anı kerimin 17 yerinde Resulullaha (De ki, bana tâbi olun) buyuruluyor Allahü teâlânın Resulüne tâbi olup Onun bildirdiği şekilde tesettüre riayet etmelidir!
Hazreti Esma, ince elbise ile gelince, Resulullah efendimiz baldızına bakmadı Mübarek yüzünü çevirip (Ya Esma, bir kız, namaz kılacak yaşa gelince, yüz ve elleri hariç, vücudunu erkeklere gösteremez) buyurdu (Ebu Davud)
Hazreti Âişe validemiz buyurdu ki:
(İlk muhacir kadınlara Allah rahmet etsin! Tesettür âyeti inince, hemen futalarını yırtıp başlarını örttüler) buyurdu (Buhari, Nesai)
Kadın avrettir, tesettürü farzdır Âyeti kerimeyi kendi görüşüne göre tefsir edip bu farzı inkâr etmek küfürdür
Bir kadın açık gezse kâfir olmaz Fakat kapanmanın lüzumsuz olduğunu söylerse kâfir olur Günah ile küfür farklıdır
Sual: Teferruatdiyerek saçları açmak uygun mu? Sokağa çıkarken peruk takabilir miyim?
CEVAP
“Teferruat diyerek saçları açmak haramdır Hele kapanmaya önem vermeyenin imanı gider Sokağa çıkarken peruk takmak zaruretsiz caiz değildir Erkekler arasında başını açmak zarureti olduğu zaman, kadının peruk kullanması caiz ve lazım olur Zaruret, başka çare bulamamak demektir Sadece zaruret halinde peruk takabilirsiniz
Sual: Namaz, oruç, zekat ve hac ne zaman farz oldu? Tesettür ne zaman emredildi?
CEVAP
Beş vakit namaz, miladi 621 yılında ve hicretten bir yıl önce mirac gecesinde farz oldu Mirac’dan önce, yalnız sabah ve ikindi namazı vardı
Hicret, 622 de oldu
Ramazan orucu, 624’te farz oldu
Zekat da 624’te Ramazan ayında farz oldu
Hac ise 631’de farz oldu
625 ve 627 yılında kadınlara örtünme emri geldi
Kadınların Peygamber efendimize gelerek sual sormaları, oturup dinlemeleri hicab âyeti gelmeden önce idi Hicab âyeti gelince, kadın erkek artık bir arada oturulmadı Kadınlar soracaklarını, ezvacı tahirattan sorup öğrendiler Resulullah efendimiz ise 632’de vefat etti Demek ki Peygamber efendimiz, tesettür âyetinden 5 yıl sonra vefat etti Ondan önce tesettür yoktu Önceki hayatını anlatıp, “Resulullah kadınlarla oturup konuşurdu, kadınlar açık gezerdi demek yanlış olur
Sual: Usul ve füru nedir? Farzlar ve haramlar için, füruat denir mi?
CEVAP
Hanefi mezhebinin âlimleri, itikatta İmamı Mâtüridi’ye tabi olmuşlardır; çünkü İmamı Mâtüridi, usul ve füruda, İmamı a’zamın mezhebindedir Usul, itikat demektir Füru, ahkâmı islamiyye demektir (Milel ve Nihal)
Açıkça bildirilen farzlara ve haramlara inanmak, mesela içkinin, kumarın, domuz etinin haram olduğuna, beş vakit namazın, orucun, zekâtın, tesettürün farz olduğuna inanmak da usuldendir, füruat değildir Bunların farz veya haram olduklarını inkâr etmek, küfür olur
İmamı Şafii hazretleri, (Usul bilgileri; kitap, sünnet ve icmai ümmettir Bunlara inanmak şarttır) buyurdu (Mizanülkübra)