Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Televizyonun Çocuk Gelişimindeki Yeri

Televizyonun Çocuk Gelişimindeki Yeri
0
112

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Televizyonun Çocuk Gelişimindeki Yeri nedir? çocuk gelişiminde televizyonun etkileri nelerdir


Sosyalleşme ve Televizyon

Diğer insanlara nasıl davranılacağını öğrenmek yani sosyalleşme, insan yaşamının kayda değer yönlerindendir Bu süreç, bebeğin kendinin farkına varması, içine doğduğu ortamda şahsiyet ve yaşama ilişkin teçhizat kazanması anlamına gelir Çocuğun kayıtlı bir grubun işlevsel üyesi haline gelerek, ötekilerin bedel, tavır ve inançlarını kazandığı süreçtir Çocuğun yetişkin düzeyinde bir olgunluğa ulaşıncaya değin bilişsel, duygusal ve davranışsal gelişimi, kişisel donanımıyla paralel olarak farklılıklar gösterir

Irtibat kuramcılarına kadar televizyonun en kayda değer işlevlerinden biri, sosyalleşme arabulucu olmasıdır “Televizyon dünyayı insanlara ve onların çocuklarına ifade eden araçlardan birisidir Bir sosyalleşme arabulucu olarak karşımıza çıkan televizyon, aynı zamanda çocuğun yaşamadığı deneyimleri de ona sunabilen ve bunu kendi deneyimi gibi algılamasına yol açan bir araçtır Bu noktada kişilik gelişimi sosyal ve duygusal sürecin manâlı bir parçasını oluşturmaktadır Genetik yetileri ve becerileri çocuğun sonra çevresel kazandığı edinimler ile birleştiğinde sosyalleşme sürecinin kişilik gelişimini belirlediğini görmekteyiz

Dil Gelişimi ve Televizyon

Çocukta dil gelişimi üstünde televizyonun etkilerini ortaya koyan araştırma bulguları da öteki gelişim alanı sonuçları gibi olumsuz ve olumlu yanları ön plana çıkarmaktadır Çok artı televizyon izleyen çocukların kompleks tümce yapılarını öğrenmekte sorun yaşadıkları, televizyondan yalnızca basit kalıpları öğrendikleri yönünde bulgular bulunmaktadır Buradaki değişken televizyon izleme süresidir Az televizyon seyreden çocuklara televizyonda izledikleri programın konusunu anlatmaları istendiğinde, uzun süre seyredenlere göre daha uzun cümleler ve öykülerle anlatımlarını tamamladıkları bulunmuştur

Televizyon izleme çocuğun okumaya karşı olan ilgisini azaltabilir, çünkü televizyonda anlatılan bir öyküyü izlemek daha kolaydır Burada üzerinde önemle durulan nokta, televizyonun hem görsel, hem de işitsel duyumlara hitap ederek, okumaya göre daha cazip olduğu, oysa bu durumun da kitap okurken yaşanan hayal süreci üzerinde de negatif bir etkisi bulunduğudur Çünkü televizyon hayali de kurgulamış olarak çocuğa sunmaktadır Oysa kelimeler düşünceleri hayale dönüştürür Çocuk bir şeyi okurken, kelimeleri ve harfleri tanır İsterse her yerde okuyabilir isterse durabilir Düş edip okumaya devam edebilir

Dikkat Gelişimi ve Televizyon

Televizyonun erken yaşlarda fazla miktarda izlenmesinin en kayda değer zarar verici işlevleri işte bu uyarı süresi ve seçiciliği üzerine verdiği fiziki zarardır Özellikle bebeklik döneminde gelişmekte olan beyin, demin bir yetişkinin beyinsel işlevlerini gerçekleştirememektedir böylece erken çocukluk dönemi beyin gelişimi açısından çok önemlidir Televizyon izlemesi sonucunda bebeğin etkili bağlantılar kurmasını karşılayan bedensel beyin gelişimi etkilenerek, dikkatin sürekliliği üzerinde bozucu etki oluşturması laf konusudur

Televizyondaki akıcı görüntüler, beyin işlevlerinin erken uyarılmasına, bu da çocuğun yapı ettiği üç boyutlu kavrama sisteminin bozularak dikkat dağınıklığı oluşmasına zemin hazırlamaktadır Zaman içinde çocuklar bir devlete ait, nesneyi, görüntüyü, sesi ayırt edebilme becerilerini kazanırlar Çünkü çocuklar dikkatlerini bilinçli olarak kontrol edecek ve yönlendirecek seçiciliğe sahip değillerdir Çocukların dikkatlerini toparlayabilme süreleri kısadır

Televizyonda mesela fragmanlar, reklamlarda görülen topa tutma şeklinde seri geçişler, çocuğun süratli geçişler yapmasına ve yapılanmamış yanlış malzemeler almasına neden olur Bu Nedenle uyarı devamlılık galip gelmek yerine parçalanır ve kaybolur Bu Nedenle televizyona teslim olan çocuk dikkatini toparlayamaz ve reel yaşamdaki katılımcılıktan, televizyon karşısında dingin izleyici haline geçer Kısacası televizyon; dingin, tek yönü olan iletişime dayalı bir araçtır Çocuğun beyin fonksiyonlarını değiştirerek, sağlıklı gelişimine engel oluşturur Çocuğun dikkatini yoğunlaştırabilmesi üzerine tesir eder böylece televizyon izleme alışkanlıklarının kontrol edilmesi, çocuğun fizyolojik beyin gelişimi için fazla önemlidir *
 
858,505Konular
982,778Mesajlar
33,072Kullanıcılar
Doutam35Son üye
Üst Alt