iltasyazilim
FD Üye
telefonla tavır kuralları hakkında bilgi
Telefonda konuşmanın da basit kuralları var Konuşmaya ‘merhaba ’ diyerek başladıktan sonra, konuşulan kişinin adı öğrenilip, neden aradığınız ve kiminle karşılaşmak istediğinizi belirterek devam etmeniz gerekiyor
Telefonda konuşurken sesin hoş ve dostça olması, ne çok ağır ne de çok aceleci konuşulması ve şekerim, güzelim, canım gibi yüze gülücü kelimelerden kaçınılması gerekiyor
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi(ÇOMÜ) Çanakkale Meslek Yüksekokulu (ÇMYO) Ofis Yönetimi ve Sekreterlik Programı Öğretim Görevlisi Cumhur Erdönmez, o kadar çok tecrübeli yöneticinin bile bazı zamanlar telefonda konuşurken çekindiğini belirterek, bu fobiyi alt etmek için oldukça basit kurallar olduğunu bildirdi
Erdönmez, “Bunun yolu, konuşmayı önceden aranje etmek, söyleneceklerin pratiğini gerçekleştirmek ve sonradan numaraları tuşlamaktan geçiyor ‘Merhaba ’ denildikten sonra, konuşulan kişinin adı öğrenilip bir yere not edilmelidir Konuşmalarda asla barbar, sabırsız ve ısrarcı olunmaması gerekir Neden aradığımız ve kiminle görüşmek istediğimiz belirtilmelidir dedi
Randevu almanın püf noktaları
Telefonda randevu almanın da bazı püf noktaları bulunduğuna işareteden Erdönmez, şöyle konuştu: “Önemli olan, telefonda tavır stratejisini öğrendikten daha sonra iyi kullanabilmektir Telefonda meslek başvurusu yapmak için öncelikle işe almaya yetkili kişiye ulaşılmalıdır Tavır yapılacak kişinin adı bilinmiyorsa öğrenilmeye çalışılmalıdır Bir mülâkat için 3 kez istekte bulunulmalıdır İlgili kişi görüşme yapmayı kabul ederse uygun gün ve saat belirlenmelidir
Diğer şeylerle ilgilenilmemesi gerekir
Telefonda açık konuşulması gerektiğini vurgulayan Erdönmez, “Telefon görüşmeleri tıpkı bir bütçe aranje etmek gibi dikkatli ve etkin kullanmaya bağlıdır Birisiyle görüşürken ismiyle hitap edilmesi gerekir Karşıdaki kişide güven uyandırılmalıdır Telefonda görüşürken başka şeylerle ilgilenilmemesi gerekir diye konuştu Telefon görüşmelerinin bir takım incelikler gerektirdiğini ifade eden Erdönmez, şunları kaydetti:
“Ses, güzel ve arkadaşça, zorlanmadan duyulabilecek bayağı tonda olmalıdır Ne çok ağır ne de fazla aceleci konuşulmalıdır Fazla kısa, yetersiz ve barbar yanıtlar verilmemelidir Telefon uzun zaman çalmamalıdır Mikrofona 2 santimetre mesafeden, apaçık konuşulmalıdır Şekerim, güzelim, canım gibi yapmacık kelimelerden kaçınılmalıdır rakip kapatmadan telefon kapatılmamalıdır *
Telefonda konuşmanın da basit kuralları var Konuşmaya ‘merhaba ’ diyerek başladıktan sonra, konuşulan kişinin adı öğrenilip, neden aradığınız ve kiminle karşılaşmak istediğinizi belirterek devam etmeniz gerekiyor
Telefonda konuşurken sesin hoş ve dostça olması, ne çok ağır ne de çok aceleci konuşulması ve şekerim, güzelim, canım gibi yüze gülücü kelimelerden kaçınılması gerekiyor
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi(ÇOMÜ) Çanakkale Meslek Yüksekokulu (ÇMYO) Ofis Yönetimi ve Sekreterlik Programı Öğretim Görevlisi Cumhur Erdönmez, o kadar çok tecrübeli yöneticinin bile bazı zamanlar telefonda konuşurken çekindiğini belirterek, bu fobiyi alt etmek için oldukça basit kurallar olduğunu bildirdi
Erdönmez, “Bunun yolu, konuşmayı önceden aranje etmek, söyleneceklerin pratiğini gerçekleştirmek ve sonradan numaraları tuşlamaktan geçiyor ‘Merhaba ’ denildikten sonra, konuşulan kişinin adı öğrenilip bir yere not edilmelidir Konuşmalarda asla barbar, sabırsız ve ısrarcı olunmaması gerekir Neden aradığımız ve kiminle görüşmek istediğimiz belirtilmelidir dedi
Randevu almanın püf noktaları
Telefonda randevu almanın da bazı püf noktaları bulunduğuna işareteden Erdönmez, şöyle konuştu: “Önemli olan, telefonda tavır stratejisini öğrendikten daha sonra iyi kullanabilmektir Telefonda meslek başvurusu yapmak için öncelikle işe almaya yetkili kişiye ulaşılmalıdır Tavır yapılacak kişinin adı bilinmiyorsa öğrenilmeye çalışılmalıdır Bir mülâkat için 3 kez istekte bulunulmalıdır İlgili kişi görüşme yapmayı kabul ederse uygun gün ve saat belirlenmelidir
Diğer şeylerle ilgilenilmemesi gerekir
Telefonda açık konuşulması gerektiğini vurgulayan Erdönmez, “Telefon görüşmeleri tıpkı bir bütçe aranje etmek gibi dikkatli ve etkin kullanmaya bağlıdır Birisiyle görüşürken ismiyle hitap edilmesi gerekir Karşıdaki kişide güven uyandırılmalıdır Telefonda görüşürken başka şeylerle ilgilenilmemesi gerekir diye konuştu Telefon görüşmelerinin bir takım incelikler gerektirdiğini ifade eden Erdönmez, şunları kaydetti:
“Ses, güzel ve arkadaşça, zorlanmadan duyulabilecek bayağı tonda olmalıdır Ne çok ağır ne de fazla aceleci konuşulmalıdır Fazla kısa, yetersiz ve barbar yanıtlar verilmemelidir Telefon uzun zaman çalmamalıdır Mikrofona 2 santimetre mesafeden, apaçık konuşulmalıdır Şekerim, güzelim, canım gibi yapmacık kelimelerden kaçınılmalıdır rakip kapatmadan telefon kapatılmamalıdır *