Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Taner Ceylan'ın 'Aheste Çek Kürekleri Mehtab Uyanmasın' sergisi açıldı

Taner Ceylan'ın 'Aheste Çek Kürekleri Mehtab Uyanmasın' sergisi açıldı
0
94

dadaş

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,091
Etkileşim
1
Puan
38
Yaş
46
F-D Coin
70

Taner Ceylan’ın on beş yıldan sonra Türkiye’de açtığı yeni standı 16 Eylül-16 Ekim ortasında Kanlıca’daki Mehmet Emin Ağa Yalısı’nda sanatseveri bekliyor, izleyicilikten fazlasını deneyimlemek üzere. Örneğin İstanbullu olmanın dayanılmaz hoşluğunu tinsel tensel bürünüp, toplumca bir İstanbulumuz’un olmasının ayırt ediciliğini kültür ve tarihten armağan diyerek almak, kozmik ve ferdî alandan da seslenerek ürettiğimizle onu kendi İstanbulumuz eylemek üzere. Ceylan, bu eseri fotoğraf, yontu, görüntü hatta stant ismi, yerinin seçimi, standın mizanseni ile tekrar toplumsal alana sürerek etkileşimli ve çok katmanlı bir üniversal edime de dönüştürmekte. Ceylan’la sergileme dizaynında tasarım ofisi Autoban, uygulamada Gravity Mimarlık işbirliği yaparken işlerden esinlenip yere özel nesneler yerleştiren Hikmet Mizanoğlu da standın ruhunu üç boyutlu ömürle buluşturup izleyicinin geçmiş-gelecek varlık alanıyla kesiştirmekte.

042237046-10-kultur-manset2.jpeg

İSTANBUL YONTUSU


Sergiyi dolaşmaya -İstanbul’a has mimari pekâlâ diyebileceğimiz- yalının su tarafındaki “İstanbul” yontusuyla başlanabilir, sırtımızı verdiğimiz suyu uyandırmadan. Ceylan ile Hakan Çınar’ın ortak işi bu heykel, bir yılı aşkın müddette aranıp bulunan Afyon mermerinin en saf beyaz taşının tüm fazlalığından arınmışlığı. Salt Ceylan’ın İstanbul’unun eli belinde mağrurluğuyla akışkan hoşluğu geride kalan. Bu yontu, stanttaki işlerden görüntü Hicaz’da Cem Adrian ile ete kemiğe bürünmekte. Standını oluştururken 2019’dan bu yana İstanbul’u farklı görüngelerden gözlemleyen, kentin tarihi yapılarını, bilmediği bölgelerini, hikayelerini keşfeden Ceylan, Osmanlı’nın anlatılmayan mümkün hallerinin üzerine olan çalışmalarını da sürdürmekte. Harem’deki şiddetli gerçekliği bakışlarıyla yüzünüze vuran tekinsiz “Beril”, tekrar Harem’de tasarlanmış kompozisyonda sirk hayvanları ortasında her an uçup gidecekmiş üzere duran “Lucas”, kurşun değil kalp yarası olan “Yaralı Asker” bunlardan kimi. Okul yıllarında hocasının teklifiyle kerelerce gidip incelediği Rüstem Paşa Camisi’nin duvarını resimlediği, dokuz ayda tamamladığı “Rüstem Paşa” ise Ceylan’ın çok az sayıdaki (üçüncü) nonfigüratif resmi.

042205846-10-kultur-manset1.jpeg

İZLEYİCİNİN UĞRAŞI YAPITA DAHİL

Bu standıyla, şiirsel bağ kurduğu kentinin ve tarihin sunduğunu, sanat tarihinden sevdikleriyle besleyerek, bir belgeselci olmadan yaptığı derin okuyuşlar, kurduğu kendine mahsus bağlarla kurguya ekleyen Ceylan, izleyicinin ilgi ve gayretini hesaba katmayı tekrar elden bırakmıyor. Sanata evet.
 

Similar threads

“Âheste Çek Kürekleri, Mehtâb Uyanmasın” başlıklı stant, 16 Eylül -15 Ekim tarihleri ortasında Kanlıca’daki Sipahiler Ağası Mehmet Emin Ağa Yalısı’nda gerçekleşiyor. 2019 yılından beri İstanbul’u farklı perspektiflerden gözlemleyerek oluşturduğu standında Taner Ceylan; kentin tarihi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
181
858,500Konular
982,386Mesajlar
32,979Kullanıcılar
kara kartalSon üye
Üst Alt