
2016 yılında Koreli firma Bluehole, Brendan Greene’i (PlayerUnknown) PUBG’yi geliştirmesi için işe aldı. Bunun sebebi ise Greene’in daha evvel Arma 2 için geliştirdiği battle royale moduydu. PUBG, 2018’in Ocak ayında rekor kırarak anlık 3,2 milyon kullanıcıya ulaşmıştı. Bunun üstünden bir yıl geçti ve neredeyse bütün manşetleri domine eden oyun Fortnite oldu.
Tekrar de PUBG, hâlâ son kademe tanınan. PUBG Corp., 2018’in Aralık ayında The Verge’e verdiği demeçte PUBG Mobile’ın 200 milyondan ziyade kullanıcısının olduğunu belirtmişti. Yalnızca haberlendirme için söylüyoruz, Fortnite’ın o devir bütün platformlardaki oyuncu sayısı neredeyse birebirdi. Medyadaki Fortnite furyasına karşın PUBG sessizce yoluna devam etti ve Fortnite’ın oyuncu sayısını bile geçti. 2018 yılının Haziran ayında PUBG Corp., oyunun 400 milyondan ziyade kullanıcısının olduğunu ve bunların 227 milyonunun aylık oyuna giriş yaptığını belirtti.

Mobilden sonra PUBG Lite’ın da çıkışı PUBG’nin alanlara daha sağlam dönmesi bekleniyor çünkü oyun daha az sistem gereksinimi istiyor ve fiyatsız. PUBG Lite’ı özgün PUBG mekanikleriyle mobil grafiklerinin birleşmiş hali olarak düşünebilirsiniz.
Bu rakamlara karşın PUBG’nin PC platformundaki oyuncu sayısı yavaş bir halde düşüş yaşıyor gelgelelim tekrar de her gün en çok oynanma listesinde Dota 2 ve CS:GO’nun gerisinde 3. sırada. Yani özetleyecek olursak PUBG medyayı kaybetmiş olabilir lakin sadık oyuncu kitlesini hiçbir hengam kaybetmedi.