Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Sosyal Medya Analizi Nedir? Sosyal Medya Analizi Nasıl Yapılır?

Sosyal Medya Analizi Nedir? Sosyal Medya Analizi Nasıl Yapılır?
0
228

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,755
Etkileşim
88
Puan
48
F-D Coin
0
Sosyal medya analizi ile ilgili sizlerle paylaştığımız bu yazımızda sosyal medya platformları üzerinden daha fazla organik trafik elde etmenizi sağlayacak bazı ipuçları ve teknikleri paylaşacağız

6Sosyal Medya Analizi Nedir?
Sosyal medya analizi, sosyal medya platformlarında web sitenizin ya da markanızın performansını artıracak değerlendirmeler ve optimizasyonlar bütünüdür Sosyal medya analizi, mevcut organik trafiği artırmanızı sağlarken aynı zamanda hedef kitlenize ulaşmanızı ve marka bilinirliğini artırmanızı da sağlar

Sosyal medya aslında markanızla ya da web sitenizle ilgili sizlere birçok sinyal verir Ancak bu sinyallerin ne ile ilgili olduğunu ya da size neyi anlattığını anlamak zordur Bunun nedeni de veri sayısının çok yüksek seviyelere ulaşabilmesidir Bu veriler içerisinde hangisinin size ne yönde sinyal verdiğini ancak doğru bir şekilde yapılan analizler sonucunda anlayabilirsiniz Peki sosyal medya analizi nasıl yapılır?

6Sosyal Medya Analizi Nasıl Yapılır?
51 Hedef Kitle


Hedef kitlenin belirlenmesi ve tanımı oldukça önemlidir İlk etapta markanızın ya da web sitenizin kime hitap ettiğinizi sorgulayarak hedef kitlenizi belirleyebilirsiniz Hedef kitlenizi tanımak, demografik özelliklerini ve bu kitleye ait genel kullanıcı davranışlarını bilmek sizi bir adım öne çıkaracaktır Özellikle sosyal medya gibi güçlü dijital ortamda kime nasıl hitap edeceğinizi bilmezseniz kaybedenler safında yerinizi alacaksınız Bundan dolayı da hedef kitlenizin dikkatini çeken onları harekete geçirecek paylaşımlar yapmanız gerekir Paylaşımlarda kullanacağınız üsluptan kullandığınız renklere varana kadar her detaya bunu dikkate alarak karar vermelisiniz

Eğer sosyal medyadan gelen organik trafiğinizi artırmak istiyorsanız bunun ilk şartı hedef kitlenizi büyütmektir Bunun içinde hedef kitlenize hitap eden ve kaliteli paylaşımlara sahip olmalısınız Ayrıca sosyal medya platformlarında çalışmaları yürüterek hedef kitlenizi daha kısa bir sürede büyütebilirsiniz Ancak bunun için sosyal medya reklamları için bir bütçe ayırmanız gerekir

52 İletişim


Kullanıcılar bir sosyal medya platformu üzerinden bir toplulukla herhangi bir kanalla iletişim kurmak istediğinde yanıt alamazsa iletişimi kesmektedir Örneğin Facebook sayfanız üzerinden yaşanan bir sorun ile ilgili size mesaj gönderen bir kullanıcıya bir kaç saat içinde cevap vermek yerine günlerce mesajı yanıtlamadıysanız kullanıcı ile iletişimi kaybedersiniz Bundan dolayı da hangi sosyal medya platformu olursa olsun kullanıcılarınız ile aradaki iletişimi kesmemelisiniz Size yöneltilen sorulara veya gönderilen mesajlara olabildiğince kısa sürede cevap vermelisiniz

53 Kullanıcı Davranışları


Eğer hedef kitlenizi yakından takip ediyorsanız ve onları tanıyorsanız kullanıcı davranışlarını on hamle öncesinden tahmin edebilirsiniz Bu sayede kullanıcıların hangi içeriklerden hoşlandığını, onları neyin harekete geçirdiğini ve etkileşimin nasıl artacağını önceden bilirsiniz

Kullanıcı davranışlarını analiz etmek için farklı zaman dilimlerinde, farklı konularda ve farklı içeriklerdeki paylaşımlarınızı karşılaştırın Bu sayede günün hangi anında hangi türde paylaşımların kullanıcıları harekete geçirdiğini belirleyebilirsiniz Ayrıca bu verilere göre sosyal medya stratejisi belirleyebilirsiniz

54 Rakip Analizi


Her konuda olduğu gibi rakiplerinizi yakından takip etmek önemlidir Rakiplerinizin izlediği startejileri, paylaşımlarını ve sosyal medya üzerindeki tutumlarını takip edin Diğer konularda etkin bir analiz yapamasınız bile rakiplerinizi inceleyerek kendinize etkin bir plan oluşturabilirsiniz Rakiplerinizin paylaşım aralıklarını, paylaşımlarının zaman dilimlerini, hangi paylaşım için verildiğini ve paylaşım içeriklerini yakından takip edin

55 İçerik Analizi


İçerik analizi sosyal medya üzerinde başarı yakalamanızı sağlayacak altın bir kuraldır Bunun için içeriklerinize bazı soruları yöneltmeniz gerekir Hedef kitleniz metin, video veya resim şeklinde yapılan paylaşımlardan hangisini daha çok beğeniyorsa paylaşımlarınızda o tür içeriklere ağırlık verebilirsiniz Bunun içinde yine farklı içerikleri karşılaştırmalısınız

56 Son Olarak Google Analytics

Google Analytics ile sosyal medya dönüşümlerini takip etmelisiniz Ücretsiz olarak kullanacağınız bu araç ile sosyal medya analizlerinizi kolaylaştırabilirsiniz Özellikle de hedefimiz olan sosyal medya üzerinden gelen organik trafiğin takibi için kullanmanız gerekir
 

Similar threads

Rekabet analizi, sektörde size rakip olan firmaların, hakkında detaylı bilgi toplama işlemidir Aynı zamanda bu analiz stratejik bir araştırmadır Aynı sektörü paylaştığınız rakiplerinizin neler yaptığını, finansal güçleini, yeniliklerini ve daha birçok bilgiyi bu sayede öğrenebilirsiniz Rekabet...
Cevaplar
0
Görüntüleme
127
Sosyal medya yönetim araçları, özellikle sosyal medya platformlarında hedeflediğiniz noktaya ulaşmanızı kolaylaştıran araçlardır Bu yazımızda sosyal medya platformlarında hesaplarınızın yönetimini kolaylaştıran ve farklı özelliklere sahip en iyi sosyal medya yönetim araçlarını sizlerle...
Cevaplar
0
Görüntüleme
115
Viral video nasıl yapılır diye birçok kişi merak etmiştir Özellikle sosyal medya milyonlarca kişinin dikkatini çeken ve hızlı bir şekilde yayılan videolar nasıl oluyor da kısa sürede bu kadar popüler oluyor? Özellikle işletmelerin hazırladığı viral videolarda büyük ölçekli işletmeler bu konuda...
Cevaplar
0
Görüntüleme
154
“Sosyal medya, kullanıcılar tarafından oluşturulan bilginin basit, anlık ve çift taraflı olarak paylaşılmasını ve ulaşılmasını sağlayan yeni bir medya biçimidir Sosyal Medya nedir sorusundan önce aslında “medya nedir? sorusunu cevapamkata fayda var TDK sözlük anlamına bakarsak medya, “iletişim...
Cevaplar
0
Görüntüleme
194
Crovu’nun internet aleminde yer almak istemesiyle birlikte ortaya atılan bazı iddiaların asılsız olduğu öne sürülmeye başlanmıştır İçerisinde bulunulan zaman dilimine kadar çok büyük bir kitlenin takipçilerle ilgili işlemi bilmediği düşünülmekteydi Youtube, Twitter, Facebook ve İnstagram gibi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
298
858,536Konular
981,823Mesajlar
32,332Kullanıcılar
keremeiSon üye
Üst Alt