
Teknoloji yerküresinin kıymetli isimlerinden biri olan Sony, geniş bir eser yelpazesine sahip. Umumî olarak bakıldığında Japon teknoloji devinin akıllı telefonlardan televizyonlara, oyun konsollarından imaj sensörlerine kadar pek çok sahada faaliyet gösterdiğini söyleyebiliriz.
Lakin iş para kazandırmaya geldiğinde Sony’nin elini kuvvetlendiren birkaç eser öne çıkıyor. Imaj sensorleri ve PlayStation.
Sony’den kritik koronavirüs açıklaması
PlayStation markasıyla konsol yerküresini kasıp kavuran Sony, akıllı telefon pazarında ise hayal ettiği başarıyı yakalayamadı. Buna karşın akıllı telefon pazarı Japon teknoloji devi için kritik bir ehemmiyete sahip. Zira Sony imaj sensörleri konusunda bir yerküre markası. Bugün fotoğraf çekme konusunda tepeye oynayan pek çok cep telefonu ve fotoğraf makinesinde Sony sensörleri kullanılıyor. Velev Sony bu işte o kadar başarılı ki yerkürede fotoğraf çekebilen cihazların yüzde 70'inde bu markanın manzara sensörleri kullanılıyor.
Sony’yi tedirgin eden şey ise bu sensörlerin üretildiği fabrikaların Çin’de mekan alıyor olması. Şirketin başındaki isimlerden biri olan Hiroko Totoki Çin ve koronavirüs salgını hakkında son nokta samimi açıklamalarda bulundu.
Totoki, salgının boyutunu bilmediklerini belirterek, "ilerleyen günlerde kar görünümümüz olumsuz etkilenebilir" dedi. Sony’nin yetkili ismi bu salgının şirket siyasetinde belirlenmiş olan tedarik zincirini bozacağını düşünüyor.
Kısaca özetlemek gerekirse, Totoki salgının daha büyük boyutlara ulaşarak, fabrikalara kepenk vurulmasını kast ediyor. Şayet bu türlü bir hikaye gerçekleşirse yalnızca Çin kökenli üreticiler değil, yerkürenin tüm önde gelen üreticileri durumdan etkilenecektir.
Görünen o ki Çin nitekim de yerküre iktisadının lokomotifi konumundaymış.